Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Revenge, older than Stonehenge
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Rent vann eller sportsdrikk?Les mer | Se også Kosthold
Å løfte vekter er like bra som å jogge. TESTET PÅ MUS: Vekttrening kan være like effektivt som utholdenhetstrening med tanke på fettforbrenning og utvikling av diabetes.
Les mer | Se også Trening
Trim fører til flere hjernecellerFysisk fostring er ikke bare bra for muskler, hjerte og kretsløp. Nå viser svenske forskere at trim øker antallet nye celler i den voksne hjernen.
Les mer
KårsbåndskadeSPØRSMÅL & SVAR: En fotballspiller undrer seg over at en skade han har ikke er blitt bra igjen etter et helt år.
Les mer | Se også Belastningsskader
Er det farlig å heade ballen? Kan man få kronisk hodeskade av å gjentatte ganger heade en fotball?
Les mer | Se også Trening
Kreatin del 2: treningsturboen!Kreatin fører til større styrke og mer muskelmasse. Og forskningen gir ikke noen dokumentasjon på at dette tilskuddet er farlig
Les mer | Se også Kosttilskudd
Effektiv slanking med Bjørnens metodeBAMSEFAR, SLANKiNGENS SUPERSTAR: Bjørnen ligger ikke sulten. Den slanker seg mens den slapper av i hiet. Gjør som bjørnen og bli slank til våren.
Les mer | Se også Slanking
BeinhinnebetennelseSPØRSMÅL &SVAR: Kan broren min ikke bli frisk igjen fra beinhinnebetennelse? Skaden/smertene går ikke over.
Les mer | Se også Belastningsskader
Vonde hender - nye problemer?Smertene i hendene ved bruk av datautstyr, kan synes som nye ting i vårt moderne samfunn. Men skrivetøyet har voldet folk plager lenge før dataen dukket opp.
Les mer | Se også Belastningsskader

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Trener jeg riktig?
Jeg er en jente på 22 år oh er 161 cm høy. Begynte å trene i november 2007 og har trent ca 2-3 ganger i uken siden det. Varmer opp i alt fra 10-30 min først ved rask gange/rask jogging eller en kombinasjon av begge.(intervaller) deretter trener jeg styrketrening i ca 30 min ca etterpå. Trener innsiden av lår, 3x12 rep. utsiden av lår 3x12 rep, tar nå 65kg på begge. Mage, 3x12 tar nå 25 kg,på maskin der man sitter og drar seg nedover, hvis du skjønner? he he..
Andre mageøvelse er fra side til side, også maskin, her tar jeg nå 45kg 3x10 på hver side.brystpress 3x12rep 15kg.benpress 3x12rep 30kg, trener rygg over benk, med 3x12 rep. pluss sidene av magen på samme benk 3x10 på hver side. nedtrekk 26kg 3x10. Det er disse øvelsene jeg bruker å trene, samtidig hver gang jeg trener...tøyer ut ca 15 min etterpå.. er dette feil? bør jeg fokusere på forskjellige øvelser hver gang slik at musklene får hvile.?Bør jeg gjøre andre øvelser, evt flere? Vil bare høre om du har noen tips og råd for at jeg skal trene riktig, og få mest mulig ut av treningen min.:) jeg er veldig liten,tynn, spiser veldig ofte, og lite og nå veier jeg 54 kg,sist jeg veide meg, på kvelden vel og merke.. har gått opp litt siden jeg begynte å trene. ca 2 kg.. har en liten fettkul nederst på magen som jeg gjerne vil ha vekk.. har følt at det har hjelp litt nå, og at jeg har blitt mer markert. Har alltid hatt en bra mage, som har vært litt markert.bare det lille ekstra som jeg vil ha vekk. Hvis jeg spiser mindre kalorier enn det kroppen trenger vil jeg klare å få vekk dette da? Og i tillegg trene både styrke og kondisjon? Hvor ofte bør jeg egentlig trene? Hva er best å spise i forhold til kostholdet mitt? Spiser noenlunde sunt, drikker mye vann, ingen brus(kanskje litt cola på lørdag) drikker mye appelsinjuice, smoothies osv.. lurer på om det er mulig å regne ut hvor mange kalorier kroppen min trenger, og hvor mye jeg bør spise for at jeg skal bli kvitt "fettkulen"?Den syns som regel bare mest når jeg sitter, har alltid hatt høy forbrenning og har kunnet spist det jeg vil ha.. men i det siste har den lille kulen kommet mer fram det siste året. glad i brødskive med banan, leverpostei og skinke. Spiser mye majones på brødskiva,glad i kneippbrød. kanskje greit å kutte ut, eller bytte til lett??

Setter utrolig stor pris på alle råd og tips du har å gi meg. Har lest mye om trening og kosthold, og alle sier så forskjellig, veldig forvirra i henhold til hva jeg skal tro på!

Svar
Denne treningen vil nok kunne fungere meget godt. Det viktige er at du hviler tilstrekkelig mellom treningsøktene dine. Husk at mens treningen i seg selv er nedbrytende, så er det ved hvile at kroppen bygger seg opp igjen.

Angående reduksjon av underhudsfett/mage, så vil dette bedres gjennom å kutte ned på kaloriinntaket.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
Farlig for barn å slanke seg?
Kan jeg trene med dårlige knær?
Ødelegges mat i mikrobølgeovn?

5 siste innlegg i forumet
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?
Sv: Den mest sexy idretten!
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten