Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
THE DEViL, MASTER OF DISASTER
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Rent vann eller sportsdrikk?Les mer | Se også Kosthold
BeinhinnebetennelseSPØRSMÅL &SVAR: Kan broren min ikke bli frisk igjen fra beinhinnebetennelse? Skaden/smertene går ikke over.
Les mer | Se også Belastningsskader
Vonde hender - nye problemer?Smertene i hendene ved bruk av datautstyr, kan synes som nye ting i vårt moderne samfunn. Men skrivetøyet har voldet folk plager lenge før dataen dukket opp.
Les mer | Se også Belastningsskader
Hvor høy puls bør man ha for maksimal fettforbrenning?SPØRSMÅL & SVAR: Innsender ønsker å gå ned 10 kilo, og lurer på hvilken puls man bør ligge på for å opprettholde maksimal fettforbrenning.
Les mer | Se også Slanking
Bygger ikke muskler - vurderer anabole steroiderSPØRSMÅL & SVAR: Problemet er at han ikke klarer å legge på seg muskelmasse. Nå lurer han på å ta i bruk anabole steroider.
Les mer | Se også Trening
Evens TreningsprogramHer er programmet som Even følger. Han rapporterer fin og jevn framgang, og trener kun på toppen av overskuddet med avpasset innsats.
Les mer | Se ogsÃ¥ Våre utøvere
Hva er faren ved bruk av anabole steroider?SPØRSMÅL & SVAR: Innsenderen av spørsmålet trener for å få store muskler. Han har hørt at steroider kan hjelpe, men lurer på bivirkninger.
Les mer | Se ogsÃ¥ Prestasjonsøkende
Spiser sunt, trener systematisk, men jeg går nesten ikke ned i vektSPØRSMÅL & SVAR: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt når jeg både spiser og er fysisk aktiv?
Les mer | Se også Slanking
Er det farlig å se favorittlaget spille ?Å se en match kan bli assosiert med en intens emosjonell stressepisode og kan trigge hjertefeil.
Les mer | Se også Psykologi

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Hvorfor blir jeg ikke kvitt mitt kneproblem?
Eg er ei jente på 21 år, som har vore plaga høgrefoten i 3 år. Det heile begynte med at eg datt på asfalten og slo kneet. Fekk store smerter i kneet dagane etterpå, og gjekk til lege og fysioterapaut. Legen ga meg ibuxsalve, og fysioterapauten behandla meg med ultralyd, men dette gav ingen resultat. Fysioterapauten trudde det var ein betennelse i slimposen under kneet. Eg fortsatte treninga, både aerobic, sykling og gåturar. Etter ein periode med hard trening kjende eg stikking i leggen, og store smerter. Gjekk til legen igjen, og han gav meg smertestillande og ba meg bruke støttebandasje på kneet. Dette gav heller ingen forbetring. Har vore på MR-klinikk, men dei fann ingenting på kneet, men fann ut eg hadde beinhinnebetennelse. Vil så gjerne begynne å trene igjen, men eg veit ikkje kva eg skal gjere. No har eg ikkje trent på eit halvt år. All akvititet gjer at eg blir verre i foten. Kjenner smerter under og på venstresida av kneet, og i tillegg opp gjennom heile framsida av leggen. Når eg trykker på desse punkta er det veldig ømt, og det blir raudt. Har prøvd å gå rolege turar, svømming og yoga, men dette gjorde det berre verre.
Eg lurer rett og slett på kva eg skal gjere.


Svar
Dette høres for meg ut som belastningsskader som har blitt kroniske, det vil si at de vedvarer. Kroniske belastningsskader vedvarer på grunn av at din daglige aktivitet medfører belastning på gjeldende skadeområde. Reparasjonsprosessen i vevet skjer, men rives hele tiden ned igjen av din daglige belastning.

Skadeområdene er på grunn av skaden svekket. Det vil si at det skal mindre belastning til enn om vevet var reparert, før ny vevsslitasje skjer. Du trenger å gi skadeområdene god nok og tilstrekkelig hvile, slik at kroppen får sjansen til å reparere seg fullstendig. Så fort vevet er uthvilt, vil belastning føre til oppbygging av styrke og utholdenhet i omtalte skadeområde.

All trening og belastning som påføres skadeområdene dine nå mens du har smerter, medfører kun at reparasjonsprosessen holdes tilbake og direkte saboteres.

Jeg anbefaler deg heftet og behandlingsopplegget trim.no har for vevsskader i bindevev. Heftet heter Belastningsskader. Dette opplegget forklarer deg det du trenger å vite for å bli bedre. Det er en del stoff å sette seg inn i, men forklaringene skal være helt greie å få med seg. Det dreier seg om hva de forskjellige symptomene betyr, samt hvordan du skal legge opp hvile og belastning for å bli bedre.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
hvordan får jeg opp forbrenningen igjen?
Feil styrketrening? Skogsarbeidere før i tiden holdt?
Hvor ble det av treningsgleden?

5 siste innlegg i forumet
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?
Sv: Den mest sexy idretten!
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten