Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Hvis fliret ble for gammelt, hadde satan laget det på nytt
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Mange utholdenhetsutøvere kan være systemisk overtrente. Det innebærer at utøveren kan øke treningsvolumet men ikke intensiteten. 

Les mer | Se også Overtrening og liten framgang
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?Tynntarmsteorien til slankeopplegget PLUSS, innebærer at du periodevis må spise mye mat. Hva innebærer dette, og kan du spise i ubegrenset mengde?
Les mer | Se også Slanking
Medisiner som reduserer testosteronetEn del medisiner medfører at kroppens testosteronproduksjon reduseres. Dette er selvsagt svært uheldig for utøvere som trener for å øke i styrke, utholdenhet og muskelstørrelse.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
På tide å legge om til volumbasert trening?Dersom du har trenet opp stor maksimal muskelstyrke, så kan det være at framgangen avtar og begynner å stagnere. Da kan redningen være å legge opp til volumtrening.
Les mer | Se også Trening

Denne artikkelserien på tre deler tar for seg hvordan du kan legge opp treningsopplegget ditt for å oppnå optimale resultater.

Les mer | Se også Trening
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskaderSmertene revmatikere har i ledd og muskler blir verre av for mye belastning. Og bedre ved hvile. Riktig behandling kan få kroppen frisk.
Les mer | Se også Revmatisme og M.E.
Den hvite byenDEN HViTE BYEN ER DiN: I Himmelen ligger den hvite byen.
Les mer | Se også Gud og tro
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroiderKroniske belastningsskader kan bedres med mdisinsk hjelp gitt i form av anabole steroider.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
AminosyrerPROTEIN: THE BiG ONE. DEL II: Essensielle og ikke-essensielle aminosyrer = fullverdig protein. Noen aminosyrer MÅ du få i deg gjennom kostholdet. Andre lager kroppen selv. Disse bygger deg opp!
Les mer | Se også Kosthold
Du er God hva enn du tror Har du gjort mye dritt? Tenker du nedsettende om deg selv på grunn av dette? Hva hvis det egentlig ikke var du som gjorde det? Det Gode kan kun gjøre det gode, mens det onde kun kan gjøre det onde. Sjelen forblir God.
Les mer | Se også Gud og tro

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Hva slags melk bør jeg drikke?
Hva er best på morgenen dersom man skal drikke melk? - vanlig skummet melk med melkesukker eller laktoseredusert (1,5% fett) lettmelk? Og hvordan påvirkes kroppen av det spaltede sukkeret i den laktosereduserte melken?

Svar
Du spør en melkeelsker. Jeg drikker helmelk og/eller lettmelk selv. Som regel helmelk når det er et lite glass, og lettmelk når jeg passerer halvliteren i slengen.

Men melk er igjen et produkt som folk reagerer forskjellig på. Ikke alle tåler melk, og da ofte laktosen som er problemet. I slike tilfeller er det laktoseredusert melk som kan være svaret.

Jeg ville valgt fettinnholdet i melken på bakgrunn av fettinnholdet forøvrig i kostholdet. LIte fett i resten av maten, innfrir til at helmelk er fint. Høyt fettinnhold kan svare til at du med fordel drikker melk med redusert fettinnhold i.

Jeg er ikke noen tilhenger av fettfattig kost. Fettet er viktig, og selv fungerer jeg best på fet blanding. Sunt fett er fett. Dessuten spørs det om ikke fettet spiller kanskje en viktig rolle i forhold til blodsukkerregulering. Lett mat kan fort bli trigger for insulinet. Jeg sikker ikke at det er noen klar sammenheng mellom fettfattig kost og diabetes, men det kan være interessant å se nærmere på forholdet mellom kostholdets fettinnhold og diabetes. Anyway, melk og brød er stødig føde.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no