Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Uventet er ikke etterventet
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Musikk som motivasjon

Les mer | Se også Trening
Må kaffedrikkere kompensere med større væskeinntak?SPØRSMÅL & SVAR: Kan man opprettholde væskebalansen med kaffe?
Les mer | Se også Kosthold
Er nøtter bra mat i et sunt kosthold?SPØRSMÅL & SVAR: Er nøtter bra mat? Passer nøtter inn i et sunt kosthold?
Les mer | Se også Kosthold
Kan plutselig død hos idrettsutøvere forhindres?Plutselig død hos idrettsutøvere rammer ca. 1 av 200 000 unge idrettsutøvere per år. De aller fleste tilfellene skyldes feil med hjertet.
Les mer | Se også Trening
Hvordan øke forbrenningen igjen?SPØRSMÅL & SVAR: Når man har fått redusert forbrenningen sin etter slanking, hvordan får man den opp igjen?
Les mer | Se også Slanking
Revmatiske smerter i ledd/muskler er overbelastningerREVMATISME: Trolig er revmatismens smerter i muskler og ledd overbelastningsskader. Og da kan mye gjøres!
Les mer | Se også Revmatisme og M.E.
Legges grunnstyrke i tenårene?SPØRSMÅL & SVAR: Opparbeides grunnstyrke i tidlige barne, og ungdomsår, eller kan man trene opp dette senere?
Les mer | Se også Trening
Varselsignaler ved fysisk aktivitet i svangerskapetÅ trene i svangerskapet er flott og sunt for både mor og barn - men mange er likevel engstelige for å gjøre noe galt. Her kan du lese om hvilke symptomer som kan være tegn på at du bør avbryte treningsøkten og be om råd fra lege eller jordmor.
Les mer | Se også Trening
Hvordan øke forbrenningen?SPØRSMÅL & SVAR: Er det noe man kan spise eller gjøre for å øke kroppens forbrenning?
Les mer | Se også Slanking

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Kan jeg trene slik?
Jeg ønsker å komme igang med ett treningsopplegg hjemme, men får det ikke til. Føler at jeg ikke klarer å lage en bra plan og gir da opp med en gang. Har nå en plan om å trene 1-2 timer annenhver dag. Jeg er ganske stor rundt magen, lår og rompe. Jeg har tenkt å kjøpe meg treningsball og treningsstrikk med video, og har i tillegg ellipsemaskin. Det jeg tenke var å trene 1-2 timer kondisjon 2 ganger i uken og 1 time med mer fokus på muskler og oppstramming 2 dager i uken med kanskje 15 min oppvarming på ellipsemaskinen. Sykler i tillegg til jobb 2-3 dager i uken, og dette er 5 km en vei. Har du eventuelt andre forslag som kan være bedre?

Svar
Dette høres bra ut det. Skaff deg gjerne et fastlagt treningsopplegg for styrke/muskler, sånn at du holder stødig kurs og ligger innenfor det vante og det du skal gjøre.

Angående planlegging av treningens tid, så kan jeg ikke si hvorvidt du vil kunne tåle og tilpasse deg den treningsmengden du nå her har planlagt å legge deg på. Det kan godt være at du tåler og kan tilpasse deg din plan, bare husk på å foran og under hver økt, kjenne etter at kroppen svarer positivt (at treningen føles god).

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
Hvordan få bort fett rundt midjen?
Hvordan bedre løpstiden på 5000 m
Skal musklene være stive dagen etter trening?

5 siste innlegg i forumet
Sv: Moderatorer
Sv: Moderatorer
Moderatorer
Hvilken pronasjon har jeg?
Sv: Skulderskade

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten