Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Up to date, not too late
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Rolig trening, eller trening med høy intensitet for raskest mulig vektreduksjon?

Les mer | Se også Trening
De 5 BUDHar du noen gang tenkt på hvordan enkelte rutiner og vaner kan forandre din trening og dine resultater?
Les mer | Se også Trening
StrekkmerkerSPØRSMÅL & SVAR: Hva kommer strekkmerker av, hvem får de, og hva kan man gjøre for å bli kvitt dem?
Les mer
Overvekt og insulinresistensSPØRSMÅL & SVAR: - Vi har en sønn på 13 år som er svært overvektig, han veier ca 17 kilo mer enn det han skal for sin høyde og alder...
Les mer | Se også Kosthold

Trening på romaskin – for deg som vil øke utholdenheten, styrke muskulatur og øke fettforbrenningen.

 

Les mer | Se også Trening
Hva er anabole steroider?SPØRSMÅL & SVAR: En seksten år gammel gutt lurer på hva anabole steroider er, og hvordan de virker.
Les mer | Se ogsÃ¥ Prestasjonsøkende
Koffeinfri kaffe dyrkesSMAKLØST?: Kaffe kan snart framstilles helt naturlig og likevel ha et minimumsinnhold av koffein.
Les mer | Se også Kosthold
Keeperkjempen slenger seg etter god frukt!Frode Grodås har vært aktiv idrettsutøver i over 20 år. Han ser at frukt kan være redningen i kampen kostholdet kan være.
Les mer | Se også Kosthold
Alkohol og TreningSPØRSMÅL & SVAR: Hva slags effekt har alkohol på kroppen i forhold til trening? Bør man stå over treningsøkten fordi man er fyllesyk?
Les mer | Se også Overtrening og liten framgang
Stress til hinder for bedre helseDet er vanskeligere å overtale folk med kompliserte liv til å trene mer og spise sunnere, viser forskning.
Les mer | Se også Stress

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Smerter i knærne - hva feiler knærne mine?
Jeg er 25 år, mann, trener 4 ganger i uken styrke 2 ganger i uken fotball. Jeg har trent fotball i 15-20 år og styrke i 5. Jeg har over lang tid hatt problemer med svake ankler, og har hatt kanskje 10 "alvorlige" overtråkk (utover, begge bein alt fra 10 år siden og i år)(krykker 1-2 uker), og 15-20 mindre hvor jeg må avbryte kamp/treningen. Etter en pause fra fotball i 08, har 09-10 sesongen vert ekstra rammet av overtråkk. Det resulterte i at jeg teipet anklene helt stive og da forflyttet problemet seg opp i knærne.

Jeg har siden Mai i år hatt pause fra fotball, knærne ble etter gjentatte treninger hvor jeg overså smertene, først litt hovne, stive og knirket, så hadde jeg en del symptomer jeg fryktet var beinhinne betendelse nedover i leggen. Etter det har jeg hatt 100% pause fra alt i 1mnd så startet forsiktig og har noen ganger nå i høst prøvd å trene litt styrke i beina uten hell. Det er mindre vondt nå, smertene i leggen er borte, men etter noen repitisjoner knebøy (feks) værker på begge sidene av kneskålen.

Jeg er veldig stiv, og har dårlig mobilitet i og rundt hoftene samt lite mobilitet i ankler, har ikke før nå nylig begynt å tøye ut samt styrke anklene. Jeg har stiv hofteleddsbøyer og kort rectus femoris (ofte strekk) og får ømme og vonne akilliser når jeg tøyer mye der.

Spørsmålet mitt er, hva er det som feiler knærne og hvordan fikser jeg dette? Har hørt at fotsone terapi kan hjelpe å rette opp feilstilling i ankler, mistenker at det er noe feil der, hva med dypvevsmassasje, eller annen fysioterapi behandling? teiping?Treningsnarkoman 25

Svar
Jeg kan ikke si med sikkerhet hva som feiler knærne dine, men dersom du registrerer at hvile og/eller belastning, innvirker på knærne dine, så er det sannsynligvis belastningsrelaterte plager.

Du bør legge opp hvile og trening i forhold til at det du har i knærne dine er belastningsskader. Jeg anbefaler i den anledning at du laster ned heftet og behandlingsopplegget Belastningsskader fra trim.no. Der finner du det du trenger å vite om riktig trening og hvile vedrørende belastningsskader.

Prøv gjerne ulike former for behandling, så lenge disse etterfølger vevets reaksjoner på belastning. Det skal ikke gjøre vondt og bli verre, for å si det sånn.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
Hva kan jeg trene mens jeg er strekkskadet?
Treningsmengde og ungdom
Søtsug - hvordan få kontrollen over det?

5 siste innlegg i forumet
Sitter fast! Vil få bort magefettet.. Trenger hjelp..
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Dopinglisten, kosttilskudd

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten