Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Hvis ikke smilet lenger var til, hadde Gud igjen fått det til
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Mange utholdenhetsutøvere kan være systemisk overtrente. Det innebærer at utøveren kan øke treningsvolumet men ikke intensiteten. 

Les mer | Se også Overtrening og liten framgang
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?Tynntarmsteorien til slankeopplegget PLUSS, innebærer at du periodevis må spise mye mat. Hva innebærer dette, og kan du spise i ubegrenset mengde?
Les mer | Se også Slanking
Medisiner som reduserer testosteronetEn del medisiner medfører at kroppens testosteronproduksjon reduseres. Dette er selvsagt svært uheldig for utøvere som trener for å øke i styrke, utholdenhet og muskelstørrelse.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
På tide å legge om til volumbasert trening?Dersom du har trenet opp stor maksimal muskelstyrke, så kan det være at framgangen avtar og begynner å stagnere. Da kan redningen være å legge opp til volumtrening.
Les mer | Se også Trening

Denne artikkelserien på tre deler tar for seg hvordan du kan legge opp treningsopplegget ditt for å oppnå optimale resultater.

Les mer | Se også Trening
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskaderSmertene revmatikere har i ledd og muskler blir verre av for mye belastning. Og bedre ved hvile. Riktig behandling kan få kroppen frisk.
Les mer | Se også Revmatisme og M.E.
Den hvite byenDEN HViTE BYEN ER DiN: I Himmelen ligger den hvite byen.
Les mer | Se også Gud og tro
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroiderKroniske belastningsskader kan bedres med mdisinsk hjelp gitt i form av anabole steroider.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
AminosyrerPROTEIN: THE BiG ONE. DEL II: Essensielle og ikke-essensielle aminosyrer = fullverdig protein. Noen aminosyrer MÅ du få i deg gjennom kostholdet. Andre lager kroppen selv. Disse bygger deg opp!
Les mer | Se også Kosthold
Du er God hva enn du tror Har du gjort mye dritt? Tenker du nedsettende om deg selv på grunn av dette? Hva hvis det egentlig ikke var du som gjorde det? Det Gode kan kun gjøre det gode, mens det onde kun kan gjøre det onde. Sjelen forblir God.
Les mer | Se også Gud og tro

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Generell stivhet i kroppen, i to år
Jeg er 15 år og trener fotball. Har de siste 2 årene vært veldig plaget med generell stivhet i bein og rygg. Ved hjelp av egen-oppvarming med jogg og samtidig høye kneløft etterfulgt av gjentatte utøyninger med ("hekkeløp-stilling", blir bevegeligheten forbedret. Men det er desverre slik at bevegeligheten bare stivner igjen etter kort tid på banen. Beina blir tunge som bly. Har lest forumets artikkel vedr. gangsperre. Jeg har hatt denne stivheten de siste 2 årene uavhengig av treningsmengde. Kan det ligge noe i kosthold, mangel på vitaminer etc.?

Svar
Mulighetene er mange. Som grunnregel bør du utelukke overtrening før du begynner å dukke ned i kosthold, evt.sykdomstilstander eller annet. Legger du inn en måneds sommerferie fra all trening, så vil du få et godt svar på overtrening eller ikke, når du starter opp igjen. Var og er stivheten et resultat av inneværende og vedvarende opprettholdt treningsdose, så vil stivheten slippe taket etterhvert ved hvileperioden.

Skulle du være like stiv og utilpass etter en måneds treningsfri, så er det mulig at du bør ta en skikkelig helsesjekk så du vet at kroppen er teknisk og forskriftsmessig stand.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no