Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Kjempa med glød, på liv og død
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Rent vann eller sportsdrikk?Les mer | Se også Kosthold
Kreatin del 2: treningsturboen!Kreatin fører til større styrke og mer muskelmasse. Og forskningen gir ikke noen dokumentasjon på at dette tilskuddet er farlig
Les mer | Se også Kosttilskudd
Effektiv slanking med Bjørnens metodeBAMSEFAR, SLANKiNGENS SUPERSTAR: Bjørnen ligger ikke sulten. Den slanker seg mens den slapper av i hiet. Gjør som bjørnen og bli slank til våren.
Les mer | Se også Slanking
BeinhinnebetennelseSPØRSMÅL &SVAR: Kan broren min ikke bli frisk igjen fra beinhinnebetennelse? Skaden/smertene går ikke over.
Les mer | Se også Belastningsskader
Vonde hender - nye problemer?Smertene i hendene ved bruk av datautstyr, kan synes som nye ting i vårt moderne samfunn. Men skrivetøyet har voldet folk plager lenge før dataen dukket opp.
Les mer | Se også Belastningsskader
Hvor høy puls bør man ha for maksimal fettforbrenning?SPØRSMÅL & SVAR: Innsender ønsker å gå ned 10 kilo, og lurer på hvilken puls man bør ligge på for å opprettholde maksimal fettforbrenning.
Les mer | Se også Slanking
Bygger ikke muskler - vurderer anabole steroiderSPØRSMÅL & SVAR: Problemet er at han ikke klarer å legge på seg muskelmasse. Nå lurer han på å ta i bruk anabole steroider.
Les mer | Se også Trening
Evens TreningsprogramHer er programmet som Even følger. Han rapporterer fin og jevn framgang, og trener kun på toppen av overskuddet med avpasset innsats.
Les mer | Se ogsÃ¥ Våre utøvere
Hva er faren ved bruk av anabole steroider?SPØRSMÅL & SVAR: Innsenderen av spørsmålet trener for å få store muskler. Han har hørt at steroider kan hjelpe, men lurer på bivirkninger.
Les mer | Se ogsÃ¥ Prestasjonsøkende

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Smerter i korsrygg
Jeg har en del smerter i korsryggen som jeg plages med. Problemet er at jeg er usikker på i hvilken forbindelse jeg har fått dem for smertene varierer i stor grad fra sterk til bare ubehag og jeg klarer ikke skille mellom hvilesmerter og belastningssmerter. Jeg er 24 år og har siden puberteten vært plaget med stiv rygg og fått lumbago iblant. Ene foten min var litt lenger enn andre i 15 års alderen men gikk med såle og det ble bedre.

I januar begynte jeg å trene styrketrening og fikk utdelt et program på senteret mitt. Dette besto av øvelser av di største muskelgruppene og jeg skulle ta 12 rep på hvert apparat med tunge vekter. Noe jeg synes ikke var så veldig lurt egentlig, men jeg gjorde det og økte etterhvert på slik jeg fikk beskjed om. Men nå er korsryggen blitt forverret og jeg har kuttet ut all ryggtrening da jeg får vondt. Jeg går til naprapat og dette hjelper litt men ikke så mye som jeg ønsker egentlig. Naprapaten sier jeg er veldig stiv i lår og hofte muskulaturen. Om morgenen føler jeg meg stiv i hele kroppen egentlig, men verst i ryggen. Noen dager er er helt forferdelig i ryggen og andre er bedre.I helgene og ferier når jeg sover frempå og er i ro kan det bli utholdelig, stivner til overalt og verker.Føler meg rett og slett som en gammel dame iblant.. Da går jeg meg ofte en tur og blir bedre. Nå som det er sagt har jeg skiftet jobb og lurer på om det kan være årsaken i tillegg. Ryggsmertene blir verre på di dagene jeg sitter mye på jobben. Tror jeg sitter med god støtte i ryggen, føler det vertfall sånn selv. Jobber som hudpleier og varierer mellom og stå og sitte alt etter hvilke behandliger jeg gjør.Blir selfølgelig mer vond i ryggen ved travle dager på jobben. Ellers stepper jeg og svømmer på trening, dette synes jeg er topp da jeg nesten ikke merker ryggsmerter annet en den vanlige stivheten jeg egentlig alltid har, det er når jeg bøyer ryggen fremover det gjør vondest, og det stråler ut i bena. Smertene er verst på høyresiden iblant og på hoftene. Har tidligere tatt brystreduksjon pga smerter og stiv rygg,noe som forbedret stiv nakke.Jeg er heller ikke spesielt overvektig. Har også tidligere gått til fysioterapeut, kiropraktor og nå naprapat men synes ikke jeg får så veldig god veiledning akkurat. Det blir for masse penger i forhold til at resultatet ikke blir så mye forbedret. Jeg er også flink å bruke ordentlig skotøy hjemme og på jobb.

Svar
Dersom smertene forverrer seg av fysisk aktivitet, samt at de avtar/minker når du hviler, så er det trolig belastningsskader du har. Det er normalt at smertene/stivheten kan bli større når du er mer i ro, da den fysiske aktiviteten virker dempende/bedøvende på skadestedene. Dette kan i første omgang få en til å tenke at den fysiske aktiviteten er bra (fordi smertene reduseres), men dessverre så medfører samtidig den fysiske aktiviteten at skadstedet opprettholder sin skade. Den fysiske aktiviteten medføer med andre ord en kronifisering av skadene dine.

Jeg anbefaler at du tilrettelegger for mer og bedre hvile en periode, for da og se hva som kommer ut av det. Jeg anbefaler også at du skaffer deg heftet og behandlingsopplegget vi har her på trim.no. Det heter Belastningsskader, og der vil du finne fremgangsmåter for tilrettelegging av riktig hvile og belastning.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
Store ryggsmerter, vil trene meg opp
Stor rompe, hva kan gjøres?
Vondt i skulderen (rotator cuff)

5 siste innlegg i forumet
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?
Sv: Den mest sexy idretten!
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten