Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Gud er still, GOD is Still
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Mange utholdenhetsutøvere kan være systemisk overtrente. Det innebærer at utøveren kan øke treningsvolumet men ikke intensiteten. 

Les mer | Se også Overtrening og liten framgang
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?Tynntarmsteorien til slankeopplegget PLUSS, innebærer at du periodevis må spise mye mat. Hva innebærer dette, og kan du spise i ubegrenset mengde?
Les mer | Se også Slanking
Medisiner som reduserer testosteronetEn del medisiner medfører at kroppens testosteronproduksjon reduseres. Dette er selvsagt svært uheldig for utøvere som trener for å øke i styrke, utholdenhet og muskelstørrelse.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
På tide å legge om til volumbasert trening?Dersom du har trenet opp stor maksimal muskelstyrke, så kan det være at framgangen avtar og begynner å stagnere. Da kan redningen være å legge opp til volumtrening.
Les mer | Se også Trening

Denne artikkelserien på tre deler tar for seg hvordan du kan legge opp treningsopplegget ditt for å oppnå optimale resultater.

Les mer | Se også Trening
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskaderSmertene revmatikere har i ledd og muskler blir verre av for mye belastning. Og bedre ved hvile. Riktig behandling kan få kroppen frisk.
Les mer | Se også Revmatisme og M.E.
Den hvite byenDEN HViTE BYEN ER DiN: I Himmelen ligger den hvite byen.
Les mer | Se også Gud og tro
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroiderKroniske belastningsskader kan bedres med mdisinsk hjelp gitt i form av anabole steroider.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
AminosyrerPROTEIN: THE BiG ONE. DEL II: Essensielle og ikke-essensielle aminosyrer = fullverdig protein. Noen aminosyrer MÅ du få i deg gjennom kostholdet. Andre lager kroppen selv. Disse bygger deg opp!
Les mer | Se også Kosthold
Du er God hva enn du tror Har du gjort mye dritt? Tenker du nedsettende om deg selv på grunn av dette? Hva hvis det egentlig ikke var du som gjorde det? Det Gode kan kun gjøre det gode, mens det onde kun kan gjøre det onde. Sjelen forblir God.
Les mer | Se også Gud og tro

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Hjelp! trenger håndbak-muskler fort!
I et fuktig lag, forrige helg, veddet jeg en betydelig sum på at jeg skal slå sjefen i håndbak på avslutningsfesten (slutten av juni). Han er en kompakt bryter av skikkelse og har vært lokal mester i rodeo. Hvordan kan jeg berge æren og budsjettet? Hjelp!

Svar
Finn deg en treningspartner som stiller på for å gi deg motstand i håndbak og feedback på utvikling. Tren 7 omganger med håndbak per uke. Ta gjerne alle 7 håndbakene på samme dag.

tren slik sammenhengende i en måned. Så tar du to uker fri. Så kjører du en treningsuke til. neste og påfølgende uke, skal være uken du møter din sjef i håndbak. Da har du forhåpentligvis en positiv formtopp inne. Armen skal føles farlig sterk, utholdende, kjapp og uthvilt, klar og god.

Varm opp ved å kjøre håndbaken fram og tilbake (opp og ned til begge sider), med lett press på (ikke ta i alt dere orker). Det er viktig å varme godt opp armen, siden dere kommer til å kjøre hard innsats. Jeg har selv skadet armen i en håndbakturnering, og slet da med albuesmerter i seks måneder før armen var god igjen. Jeg varmet opp med kun fylla kvelden før. BAD BUSINESS. Men norgesmester i benkpress, Thomas Iversen, sverger til festen kvelden før, og mener alkoholen virker forbedrende. Det stemmer muligens godt, og jeg bare legger til anbefalingen om oppvarming også, så får du heller raskt følge opp med en andre hånds hook hvis du ser at håndbakarmen begynner å gå feil vei.

Håndbakbrytere shower gjerne, og går ofte ikke av veien for å prøve å lamme motstanderen og koble ham ut, ved hjelp av plutselige og voldsomme kampbrøl rett opp i ansiktet på motstanderen. Evt. seier du vinner slik, er fullt tillatt, men vær klar til å dukke.

Lykke til!
May the boss meet loss

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no