Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Når eg seier sjå, seier eg det eg er sikker på
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Vinterstid og tilbakegang
Les mer | Se også Trening
Jeg får aldri stor nok muskelmasseSPØRSMÅL & SVAR: En attenåring trener for å bygge opp musklene sine, og han har framgang, men det blir likevel aldri stort nok.
Les mer | Se også Trening
Riktig kosthold for utholdenhet og styrkeDet er flere faktorer som påvirker hvordan vi utvikler utholdenhet og styrke som kan settes i sammenheng med kostholdet.
Les mer | Se også Kosthold
Hva kommer smertene av?Det er flere innfallsvinkler til hvordan en belastningsskade oppstår. Smerteutvikling og symptomer kan også til en viss grad variere.
Les mer | Se også Belastningsskader

Rent vann eller sportsdrikk?Les mer | Se også Kosthold
Å løfte vekter er like bra som å jogge. TESTET PÅ MUS: Vekttrening kan være like effektivt som utholdenhetstrening med tanke på fettforbrenning og utvikling av diabetes.
Les mer | Se også Trening
Trim fører til flere hjernecellerFysisk fostring er ikke bare bra for muskler, hjerte og kretsløp. Nå viser svenske forskere at trim øker antallet nye celler i den voksne hjernen.
Les mer
KårsbåndskadeSPØRSMÅL & SVAR: En fotballspiller undrer seg over at en skade han har ikke er blitt bra igjen etter et helt år.
Les mer | Se også Belastningsskader
Er det farlig å heade ballen? Kan man få kronisk hodeskade av å gjentatte ganger heade en fotball?
Les mer | Se også Trening
Kreatin del 2: treningsturboen!Kreatin fører til større styrke og mer muskelmasse. Og forskningen gir ikke noen dokumentasjon på at dette tilskuddet er farlig
Les mer | Se også Kosttilskudd

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Smerter/Ubehag i lår, overtrening?
Har smerter i høyre lår, nesten alltid. Det er ikke veldigt vondt, men det virker nesten litt som om låret knytter seg litt til. Blir fort sliten i den foten. Føler jeg går å sleper rundt på den. Har hatt dette ubehaget i ca. 2 år nå. Har hatt perioder med kvile og perioder med trening. Men det virker ikke alltid som om dette har noen stor sammenheng med ubehaget.

Svar
Det høres ut som en lokal overtrening av den muskulaturen du nevner er trøtt hele tiden. Det normale ville være at låret restituerte seg innenfor de periodene du har hatt med hvile, dette så sant som at hvileperiodene virkelig har vært hvileperioder.

Jeg ville selv ha prøvd å avlaste låret mye, dvs. med krykker og dermed full avlastning, i 10-14 døgn. Deretter ville jeg begynt å gå normalt på begge beina. Dersom dette nå føles positivt (lett, sterkt, motiverende), så ville jeg med sikkerhet kunne si at det er en overtrenet muskel vi her har med å gjøre. Da ville veien videdre være å trene opp igjen omtalte lår.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no