Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Play One wrong, easy YUST like singin`a song
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Musikk som motivasjon

Les mer | Se også Trening
Må kaffedrikkere kompensere med større væskeinntak?SPØRSMÅL & SVAR: Kan man opprettholde væskebalansen med kaffe?
Les mer | Se også Kosthold
Er nøtter bra mat i et sunt kosthold?SPØRSMÅL & SVAR: Er nøtter bra mat? Passer nøtter inn i et sunt kosthold?
Les mer | Se også Kosthold
Kan plutselig død hos idrettsutøvere forhindres?Plutselig død hos idrettsutøvere rammer ca. 1 av 200 000 unge idrettsutøvere per år. De aller fleste tilfellene skyldes feil med hjertet.
Les mer | Se også Trening
Hvordan øke forbrenningen igjen?SPØRSMÅL & SVAR: Når man har fått redusert forbrenningen sin etter slanking, hvordan får man den opp igjen?
Les mer | Se også Slanking
Revmatiske smerter i ledd/muskler er overbelastningerREVMATISME: Trolig er revmatismens smerter i muskler og ledd overbelastningsskader. Og da kan mye gjøres!
Les mer | Se også Revmatisme og M.E.
Legges grunnstyrke i tenårene?SPØRSMÅL & SVAR: Opparbeides grunnstyrke i tidlige barne, og ungdomsår, eller kan man trene opp dette senere?
Les mer | Se også Trening
Varselsignaler ved fysisk aktivitet i svangerskapetÅ trene i svangerskapet er flott og sunt for både mor og barn - men mange er likevel engstelige for å gjøre noe galt. Her kan du lese om hvilke symptomer som kan være tegn på at du bør avbryte treningsøkten og be om råd fra lege eller jordmor.
Les mer | Se også Trening
Hvordan øke forbrenningen?SPØRSMÅL & SVAR: Er det noe man kan spise eller gjøre for å øke kroppens forbrenning?
Les mer | Se også Slanking

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Hvorfor får jeg ikke makspulsen opp på tidligere nivå?
Bakgrunn: 24 år, har trent kondisjon i mange år gjennom fotball ski osv.
For ca 7-8 år siden testa eg makspuls på treningssenter og hadde 195.
Nå 8 år etter sliter eg med å komme over 172-173 på de siste draga på ein 6x4min bakkeintervall-økt. Dette virker merkelig. Bruker ei Polar F11 pulsklokke.

Kan nevne at siste 2-3 åra har det generelt sett blitt mindre trening enn tidligere. Likevel holder eg følge med de det er naturlig å samenligne meg med på både treninger (intervall) og konkurranse.

Lurer rett og slett på om makspuls kan gå ned så masse som 15-20 slag på 7-8 år, eller om eg mangler tempo-treninga til å oppnå en høyere makspuls?

Svar
Du skal ikke se deg blind på pulsslagene. Makspulsen din har nok gjerne gått ned noen slag, men det kan være relatert til din treningstilstand hvor høyt du kommer opp på puls. For eksempel vil en syklist kunne blåse på med over 200 (LIGGER PÅ MAKSIMAL PULS), de første 20-30 minuttene. Deretter faller hjerterytmen og utøveren klarer til tross for å presse seg maksimalt, ikke å komme høyere enn 160 hjerteslag per minutt (variererer fra 150-170).

Det kan derfor være at du under testen du utførte, var meget godt uthvilt med overskuddet på plass i kroppen. Det du nå erfarer, kan være et resultat av at du ikke er "oppladet" nok til å kjøre pulsen helt i taket.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
Legges grunnstyrke i tenårene?
Hvordan bør man kjøre kurer med anabole steroider?
Hva brenner man flest kalorier av?

5 siste innlegg i forumet
Sv: Moderatorer
Sv: Moderatorer
Moderatorer
Hvilken pronasjon har jeg?
Sv: Skulderskade

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten