Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Hardkos!
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Vinterstid og tilbakegang
Les mer | Se også Trening
Jeg får aldri stor nok muskelmasseSPØRSMÅL & SVAR: En attenåring trener for å bygge opp musklene sine, og han har framgang, men det blir likevel aldri stort nok.
Les mer | Se også Trening
Riktig kosthold for utholdenhet og styrkeDet er flere faktorer som påvirker hvordan vi utvikler utholdenhet og styrke som kan settes i sammenheng med kostholdet.
Les mer | Se også Kosthold
Hva kommer smertene av?Det er flere innfallsvinkler til hvordan en belastningsskade oppstår. Smerteutvikling og symptomer kan også til en viss grad variere.
Les mer | Se også Belastningsskader

Rent vann eller sportsdrikk?Les mer | Se også Kosthold
Å løfte vekter er like bra som å jogge. TESTET PÅ MUS: Vekttrening kan være like effektivt som utholdenhetstrening med tanke på fettforbrenning og utvikling av diabetes.
Les mer | Se også Trening
Trim fører til flere hjernecellerFysisk fostring er ikke bare bra for muskler, hjerte og kretsløp. Nå viser svenske forskere at trim øker antallet nye celler i den voksne hjernen.
Les mer
KårsbåndskadeSPØRSMÅL & SVAR: En fotballspiller undrer seg over at en skade han har ikke er blitt bra igjen etter et helt år.
Les mer | Se også Belastningsskader
Er det farlig å heade ballen? Kan man få kronisk hodeskade av å gjentatte ganger heade en fotball?
Les mer | Se også Trening
Kreatin del 2: treningsturboen!Kreatin fører til større styrke og mer muskelmasse. Og forskningen gir ikke noen dokumentasjon på at dette tilskuddet er farlig
Les mer | Se også Kosttilskudd

Dagens utvalgte spørsmål & svar

mct-olje - urolig mage?
Jeg er en jente på 29, trener mye løping og ganske enkel styrke, 3-4 ggr i uka, spiser ok, med mye proteiner og minimalt med karbo men i hvert fall langsomme karbo, med mindre jeg trenger noen raske rett etter trening. har kjøpt meg mctolje siden dette skal kunne hjelpe på fettforbrenning, jeg kunne tenke meg å bli kvitt litt nå. sliter med urolig mage, kan oljen roe ned syre-plager også, kanskje? oljen skal jo være gunstig for de som trener fordi det gir god energi og ikke lagres som fett på kroppen, samt er de rette fettsyrene. ps. sliter en del med hovne bein, vet ikke hvorfor. mulig jeg drikker for lite vann. Det jeg lurer på er dosering av oljen, hvor mye , når og i tillegg til hva.

Svar
Jeg kan ikke gi deg noen doseeringer på oljen, det må du sjekke med informasjonen gitt sammen med produktet, og/eller evt. høre med det selgende firmaet du har fått produktet fra.

Ved inntak av mct kan det forekomme relativt betydelig/kraftig produksjon av magesyre, da oljen er ganske tøff for kroppen og bryte ned etter ankomst i magen. Så din urolige mage kan være et produkt av økt fettinnhold i kosten.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no