Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Jenta på si, moralen på gli. Hva skal man si?
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Koffeinfri kaffe dyrkesSMAKLØST?: Kaffe kan snart framstilles helt naturlig og likevel ha et minimumsinnhold av koffein.
Les mer | Se også Kosthold
Keeperkjempen slenger seg etter god frukt!Frode Grodås har vært aktiv idrettsutøver i over 20 år. Han ser at frukt kan være redningen i kampen kostholdet kan være.
Les mer | Se også Kosthold
Alkohol og TreningSPØRSMÅL & SVAR: Hva slags effekt har alkohol på kroppen i forhold til trening? Bør man stå over treningsøkten fordi man er fyllesyk?
Les mer | Se også Overtrening og liten framgang
Stress til hinder for bedre helseDet er vanskeligere å overtale folk med kompliserte liv til å trene mer og spise sunnere, viser forskning.
Les mer | Se også Stress
Hvordan bør du trene om du har som mål å gå ned i vekt?Rolig trening, eller trening med høy intensitet for raskest mulig vektreduksjon?
Les mer | Se også Trening
Trening på romaskinTrening på romaskin – for deg som vil øke utholdenheten, styrke muskulatur og øke fettforbrenningen.
Les mer | Se også Trening
Måling av puls under treningFINN PULSEN OG KJENN DENS BETYDNING: Pulsen måles i arterier som videreformidler hjertets kontraksjoner. Dersom du ikke har pulsklokke så kan du måle denne manuelt. Du finner pulsen best i halsgropen /håndbaken ved å føle deg fram med pekefingeren (ikke tommelen).
Les mer | Se også Trening
Muskler, styrke og rå seighet med armhevingerPUSH UP: Armhevinger er den perfekte treningsmetode for å bygge opp styrke, seighet og muskelmasse i brystet og forsiden av skuldrene.
Les mer | Se også Trening

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Vondt i skulderen (rotator cuff)
Jeg er en mann på 35 år som trener styrketrening tre ganger i uken med et fullkroppsprogram. I tillegg sykler jeg mye, sommer og vinter.

Jeg har trent jevnt styrketrening i ett år nå, etter et opphold på noen år. I januar endret jeg programmet mitt, og innførte noen nye øvelser for å få litt variasjon. I hovedsak kjører jeg kun basisøvelser med vekter og ikke mer enn 5 sett/4-6 reps per muskelgruppe.

For cirka en uke siden trente jeg militærpress, og da fikk jeg noen "klikke" lyder i begge skuldrene når jeg løftet. Likevel gjennomførte jeg settet og treningen.

Dagen etter fikk jeg vondt i begge skuldrene, og det jeg tror er en rotator cuff-skade. Har vondt når jeg løfter armen ut fra kroppen, og spesielt når de kommer 90 grader ut fra kroppen.

Venstre skulder føles allerede mer eller mindre normal, mens høyre er fortsatt vond med litt bedring.

Jeg har hatt samme skade i skulderen for mange år siden, da jeg var rundt 20 år. Etter noen år uten aktiv trening fikk jeg vondt igjen uten noen spesiell foranledning for noen år tilbake. Da tok jeg det helt med ro for at det skulle gå tilbake.

På grunn av dette har jeg vært veldig forsiktig og oppmerksom etter jeg begynte treningen igjen, og ble derfor både overrasket og skuffet når jeg nå har fått de samme plagene tilbake.

Hva bør jeg gjøre videre både med hensyn til å få skulderen helt frisk og hvordan kombinere dette med trening av de andre muskelgruppene?

Svar


John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

3 siste fra ekspertene
trene magen for å tåle slag
Vil bli slank til ferien?
Diett for å gå opp i vekt

5 siste innlegg i forumet
Sitter fast! Vil få bort magefettet.. Trenger hjelp..
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Dopinglisten, kosttilskudd

Nyhetsbrev/kundepost
Meld deg på og få tilsendt nyheter fra oss på epost.

E-post adresse:

Innmelding
Utmelding


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten