Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Billig pris på gratis gris
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Mange utholdenhetsutøvere kan være systemisk overtrente. Det innebærer at utøveren kan øke treningsvolumet men ikke intensiteten. 

Les mer | Se også Overtrening og liten framgang
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?Tynntarmsteorien til slankeopplegget PLUSS, innebærer at du periodevis må spise mye mat. Hva innebærer dette, og kan du spise i ubegrenset mengde?
Les mer | Se også Slanking
Medisiner som reduserer testosteronetEn del medisiner medfører at kroppens testosteronproduksjon reduseres. Dette er selvsagt svært uheldig for utøvere som trener for å øke i styrke, utholdenhet og muskelstørrelse.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
På tide å legge om til volumbasert trening?Dersom du har trenet opp stor maksimal muskelstyrke, så kan det være at framgangen avtar og begynner å stagnere. Da kan redningen være å legge opp til volumtrening.
Les mer | Se også Trening

Denne artikkelserien på tre deler tar for seg hvordan du kan legge opp treningsopplegget ditt for å oppnå optimale resultater.

Les mer | Se også Trening
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskaderSmertene revmatikere har i ledd og muskler blir verre av for mye belastning. Og bedre ved hvile. Riktig behandling kan få kroppen frisk.
Les mer | Se også Revmatisme og M.E.
Den hvite byenDEN HViTE BYEN ER DiN: I Himmelen ligger den hvite byen.
Les mer | Se også Gud og tro
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroiderKroniske belastningsskader kan bedres med mdisinsk hjelp gitt i form av anabole steroider.
Les mer | Se også Rusmidler/medisiner
AminosyrerPROTEIN: THE BiG ONE. DEL II: Essensielle og ikke-essensielle aminosyrer = fullverdig protein. Noen aminosyrer MÅ du få i deg gjennom kostholdet. Andre lager kroppen selv. Disse bygger deg opp!
Les mer | Se også Kosthold
Du er God hva enn du tror Har du gjort mye dritt? Tenker du nedsettende om deg selv på grunn av dette? Hva hvis det egentlig ikke var du som gjorde det? Det Gode kan kun gjøre det gode, mens det onde kun kan gjøre det onde. Sjelen forblir God.
Les mer | Se også Gud og tro

Dagens utvalgte spørsmål & svar

Kjempebra benktrening, så elendig, hva skjer?
G.20 år: Løfta 95 i benk som 15 åring, men det er svunne tider. Jeg er ganske sterk generelt sett, kan arbeide veldig hardt, ta tunge tak etc. men jeg blir veldig fort utslitt. Eks. For en måned siden tok jeg en uke treningsfri, trente så armhevinger ei uke (ca. 100 til dagen), gikk ned i styrkerommet i slutten av uka og trente 4 sett a 2-3 reps med 75 80 85 90 i benk. Beste jeg har gjort på lenge. 8 dager seinere klarer jeg knapt å rikke 90. Dette er så merkelig, ettersom jeg som 15 åring kunne ligge og pumpe 5x8 på 75 2 dager i uka. Det virker som jeg til stadighet overtrener meg. Etter at jeg løfta 95 fikk jeg en skikkelig down periode, virket som jeg ble overtrent, men etter dette kan jeg nesten ikke løfte noe uten at jeg er helt utslitt og trenger halvanna uke på å komme meg. Er det noe galt med meg? Er høy og slank, har fått høre at jeg har en utrolig evne til å presse meg, kanskje mer enn det som er bra for kroppen. Er vel ganske eksplosiv. Er dette typisk? at eksplosive mennesker som er gode til å presse seg lett blir overtrent? eller er det noe galt med kroppen min?

Svar
Ja, du klatret sannsynligvis en formtopp gjennom uka med armhevinger, fikk topp-prestasjonen din da benken gikk så veldig bra, og deretter faller du gjennom formtoppen og muskelen går fra positiv, lett og sprek, til negativ, tung og treig. Styrketoppen faller da fra topp til bunn muskulært sett.

Ta to uker fri, og tren deretter ikke hardere enn 70% innsats. Det skal gå lett og føles bra. Blir det tungt og treigt igjen = pause!

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no