Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Du kan aldri forstå, men du kan reise deg å gå
Flere på hjemmesiden.
Siste fra treningsblogg.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 15:27:25

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  PROTEIN FAQ
« forrige neste »
Sider: 1 ... 6 7 [8] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: PROTEIN FAQ  (Lest 32192 ganger)
Eneres
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #105 på: 05/06 - 2009, 21:24:27 »

Det er spesielt at dere begge slenger ut at jeg ikke har peil, overser det jeg sier, og deretter ønsker meg lykke til for nå gidder dere ikke diskutere med meg mer?

Er vi ikke på et diskusjonsforum? Dere burdte da være villig til å diskutere mer siden dere mener jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om.

At dere begge nå sier at dere ikke vil diskutere mer synes jeg er kjedelig. Men men, sånn er livet! Very Happy 

Lykke til med kjøttet da, begge 2!
Loggført
RichiD92
Nytt medlem
*

Lettere teoretisk enn praktisk.

Vis profil
« Svar #106 på: 09/07 - 2009, 04:38:03 »

Jeg blir ganske frustrert over Eneres som påstår at bare fordi vi mennesker eter kjøtt og varmer det, så drikker vi cola og røyker. Bare se i dine egne innlegg hvor du påstår dette.
Dette er ikke sant, din løk! (Veganisk spøk tydeligvis) Laughing

Men har lest at Hemp er noe av det beste, inneholder alle de 20 aminosyrene som kroppen trenger og bruker, også omega 3 og 6 i riktig balanse 3:1, og inneholder også fiber.. Så det kan jo ikke være mangel på proteiner eller sunne fettsyrer i dette kostholdet. (Hvis man eter hemp). Synd at hemp forbindes med Cannabis og derfor er folk ganske skeptisk til dette.
Hemp utvinnes fra frøene på cannabis planten, innholder ikke THC.
(Men kanskje du ikke kan spise dette siden vi mennesker er skapt i naturens bilde til å være så smarte at vi har funnet ut åssen man utvinner hemp-proteinet via kjemiske metoder, som du sier du ikke spiser).

Du sier også at når vi griller/varmer kjøttet/maten så dreper vi alt så det ikke er noe næring igjen i maten siden da er den "død". Den er alledere død! Med en gang du plukker et eple fra et tre så dør det... eller hvis du tar ut kjøttet fra et dyr da dør det.. Det tar bare kortere tid for eplet og brytes ned enn kjøttet (antakeligvis etter dine påstander).
LIKEVEL liker jeg ikke å grille mat siden det svarte og svidde er kreftfremkallende. Så jeg pleier og koke maten.

"Det er i første rekke to grupper av skadelige stoffer som dannes ved grilling: PAH og HA. Flere av forbindelsene i disse gruppene kan forårsake kreft ved å skade kroppens DNA."
- Utdrag fra Aftenposten.no http://www.aftenposten.no/helse/article1813231.ece

Jeg trodde at proteinet blir spaltet opp i aminosyrer og tatt opp i blodet VIA tykktarmen, der som kjøttet ligger og "godgjør" seg. Razz

Er det noe rart at aper, tigre og  dinosaurer ikke varmer maten sin?
For det første har de ikke nok utviklet hjerne til og koke maten.
For det andre så tåler de rå mat.
For det tredje så er det ganske varmt der de lever/levde, og hvem er det som gidder å spise varm mat i 40+ grader celsius?
(Jeg ble selv overrasket når jeg kom til Spania og bestilte suppe, også var den kald. Men tenker over det så er det jo egentlig litt logisk siden det er varmt. Og ja jeg vet at aper, tigre og dinosaurer ikke lever i Spania, men det var et eksempel på kald mat i et varmt land).

Kanskje derfor man ikke finner så mange rovdyr her i norge hvor det er ganske så kaldt.
Vi har jo en del selvfølgelig, men det er mer i de varme landene tenker jeg.

Dyr spiser jo kjøtt i naturen hvorfor kan ikke vi spise kjøtt da? Det finnes jo kjøtt som vi kan spise rått, sushi f.eks. Røkt og saltet kjøtt. Det er ikke stekt eller grillet.

Vennligst ikke overse spørsmålene mine, har tross alt brukt nærmest 3 timer av min kostbare søvn på å skrive dette. Razz
« Siste redigering: 09/07 - 2009, 04:44:42 av RichiD92 » Loggført

50-55kg
175 cm
Need help FFS!
RP-NS
Leieboer

Raw Power - Natural Strength

Seljeseth9@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #107 på: 09/07 - 2009, 09:16:13 »

eneres har prøvd seg på iform, og treningsforum. kanskje noen andre forum også..

Eneres, la meg spørre.. har det kommet noe nyttig ut av det? Smile har du fått noen nye tilhengere av "sekten" din? haha.. virker ikke sånn når jeg leser gjennom innleggene. :p
Loggført

TRENINGSDAGBOK: Ris & Ros
- tas godt imot! ^^

=> http://www.iform.no/forum/index.php?topic=47326.msg752640#msg752640

Høyde: 177cm
Vekt: ca 86.5kg (morgenvekt)

Begynner nå med vektløfting; Rykk og Støt
zikky
Friskus
**

Vis profil
« Svar #108 på: 13/01 - 2010, 18:53:05 »

trodde at isolat  også inhold casein?
Loggført

alder: 18
høyde: 180
vekt: 77.6 KG
Deelay
Nytt medlem
*

Vis profil WWW E-post
« Svar #109 på: 25/01 - 2010, 17:31:26 »

et godt iso-produkt, skal inneholde mest mulig av en type protein...som regel myse...
Loggført

Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme
Dag-Are
Friskus
**

/insert Personlig tekst

dash1990@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #110 på: 11/06 - 2011, 03:12:41 »

Enda ingen oppdatering på linkene: Error 404: File Not Found
Loggført

Alder: 21 - Vekt: 75kg - Høyde: 182

(\ (\   
( ^_^) 
(_(")(")
Sider: 1 ... 6 7 [8] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.48 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten