Jeg blir ganske frustrert over Eneres som påstår at bare fordi vi mennesker eter kjøtt og varmer det, så drikker vi cola og røyker. Bare se i dine egne innlegg hvor du påstår dette.
Dette er ikke sant, din løk! (Veganisk spøk tydeligvis)

Men har lest at Hemp er noe av det beste, inneholder alle de 20 aminosyrene som kroppen trenger og bruker, også omega 3 og 6 i riktig balanse 3:1, og inneholder også fiber.. Så det kan jo ikke være mangel på proteiner eller sunne fettsyrer i dette kostholdet. (Hvis man eter hemp). Synd at hemp forbindes med Cannabis og derfor er folk ganske skeptisk til dette.
Hemp utvinnes fra frøene på cannabis planten, innholder ikke THC.
(Men kanskje du ikke kan spise dette siden vi mennesker er skapt i naturens bilde til å være så smarte at vi har funnet ut åssen man utvinner hemp-proteinet via kjemiske metoder, som du sier du ikke spiser).
Du sier også at når vi griller/varmer kjøttet/maten så dreper vi alt så det ikke er noe næring igjen i maten siden da er den "død". Den er alledere død! Med en gang du plukker et eple fra et tre så dør det... eller hvis du tar ut kjøttet fra et dyr da dør det.. Det tar bare kortere tid for eplet og brytes ned enn kjøttet (antakeligvis etter dine påstander).
LIKEVEL liker jeg ikke å grille mat siden det svarte og svidde er kreftfremkallende. Så jeg pleier og koke maten.
"Det er i første rekke to grupper av skadelige stoffer som dannes ved grilling: PAH og HA. Flere av forbindelsene i disse gruppene kan forårsake kreft ved å skade kroppens DNA."
- Utdrag fra Aftenposten.no
http://www.aftenposten.no/helse/article1813231.eceJeg trodde at proteinet blir spaltet opp i aminosyrer og tatt opp i blodet VIA tykktarmen, der som kjøttet ligger og "godgjør" seg.

Er det noe rart at aper, tigre og dinosaurer ikke varmer maten sin?
For det første har de ikke nok utviklet hjerne til og koke maten.
For det andre så tåler de rå mat.
For det tredje så er det ganske varmt der de lever/levde, og hvem er det som gidder å spise varm mat i 40+ grader celsius?
(Jeg ble selv overrasket når jeg kom til Spania og bestilte suppe, også var den kald. Men tenker over det så er det jo egentlig litt logisk siden det er varmt. Og ja jeg vet at aper, tigre og dinosaurer ikke lever i Spania, men det var et eksempel på kald mat i et varmt land).
Kanskje derfor man ikke finner så mange rovdyr her i norge hvor det er ganske så kaldt.
Vi har jo en del selvfølgelig, men det er mer i de varme landene tenker jeg.
Dyr spiser jo kjøtt i naturen hvorfor kan ikke vi spise kjøtt da? Det finnes jo kjøtt som vi kan spise rått, sushi f.eks. Røkt og saltet kjøtt. Det er ikke stekt eller grillet.
Vennligst ikke overse spørsmålene mine, har tross alt brukt nærmest 3 timer av min kostbare søvn på å skrive dette.