Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking
Ord fra hjemmesiden
Vannet smaker best der tørsten er størst
Flere på hjemmesiden.

Belastningsskader i idrett og trening
Belastningsskader i idretten skyldes oftest gjentatte traumer, eller belastninger. I lengden blir dette mer enn vevet tåler.

Idrettsskader - Belastningsskader
En belastningsskade oppstår på grunn av at vevet blir utsatt for gjentatte små belastninger som hver for seg er godt innenfor vevets tåleevne. Det kan være at en feilbelaster eller at en har en uhensiktsmessig teknikk. Når disse uheldige omstendighetene oppstår gjentatte ganger kan det føre til at det oppstår en belastningsskade.

Belastningsskader ved manuelt arbeid
Helseskade kan oppstå dersom kroppens toleransegrense overskrides. Dette er normal reaksjon på uheldig belastning. Grensen mellom fysisk akseptabel og skadelig belastning varierer fra person til person.

Overvektige amerikanske gamlinger Hele 90 prosent av amerikanske menn over 60 år er overvektige. Det samme gjelder sju av ti kvinner i samme aldersgruppe. Én av tre amerikanere over 60 er klinisk feite.

annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
10/03 - 2010, 19:43:36

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
758000 innlegg i 50839 emner av 25605 medlemmer
Nyeste medlem: Brendasglobe
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Diett
| | | |-+  Lavkarbo gjort enkelt
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lavkarbo gjort enkelt  (Lest 914 ganger)
Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 03/01 - 2010, 21:41:32 »

Hei - jeg meldte meg inn her i dag etter å ha lest endel om lavkarbo-dietter online. Må si jeg er ganske forvirret. Jeg har alltid hatt et sunt kosthold og trent 3-5 ganger i uken. Etter endel skader har det blitt lite trening og jeg ha lagt på meg ettersom jeg spise like mye og jeg elsker mat og å lage mat. Min største last er vin og ost, men ellers spiser jeg det som jeg før trodde var sunn mat (havregryn, grovt brød, grønnsaker og frukt, kyllingfilet, sjømat og bruker ikke smør, majones, sauser etc).

Jeg har nå vurdert en lavkarbo-diett ganske lenge (jobber med motivasjonen), og har bestemt meg for å begynne nå. Der for lurer jeg på om noen kan sette opp en enkel diett med et par variante til hva jeg kan spise til hvert måltid. Jeg orker ikke regne kalorier, telle karbohydrater og slikt men ønsker å få det enkelt forklart. Kan noen hjelpe?

Hva skal jeg spise til frokost, hvor viktig er det å spise etter trening, hva kan jeg spise til lunsj og hva bør jeg spise til middag? Og hvor mye av dette skal jeg spise? Jeg trener morgenspinning 3 ganger i uken kl 06.30. Bør jeg da spise før trening eller etter syns dere?

Jeg leste litt på lavkarbo.no og der står det at en skal trekke fiber fra karbohydratene og prøve å komme mest mulig på null...da er det jo endel grønnsaker en ikke kan spise også? Hvilke grønnsakger kan jeg spise rå og ubegrenset som snacks?

Hvor mye ødelegger jeg dersom jeg tar et glass vin i ukedagen og en flaske i helgene?

Jeg er 1,72 høy og veier ca 70 kg nå. Min trivselsvekt er under 65 kg så målet mitt er ikke å bli sylslank, kun få vekk fett rundt magen og armene. Er ellers passe fornøyd.

Håper noen orker å hjelpe meg o å forklare mg dette enkelt.

Tusen takk.
Loggført
Kjetil45
Nytt medlem
*

Gammel, men oppegående!

Vis profil
« Svar #1 på: 22/01 - 2010, 10:53:23 »

Hei!
Jeg begynte på denne på onsdag, så vet ikke helt hvordan det vil gå ennå.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=939

Virker derimot til å være akkurat det jeg er på jakt etter.
Kjapt og enkelt ned (tar kun 7 dager)
Fokus er proteiner som gjør at du får tilført mye protein som igjen gjør at du sannsynligvis mister lite muskelmasse, men derimot mye fett.
Du skal trene ganske rolig i perioden og kardiotrening er nesten ikke nødvendig, men les artikkelen der står det ganske greit hva du skal/bør gjøre.

Jeg kan melde tilbake når jeg er ferdig for å fortelle hvordan det gikk hvis du vil. Very Happy
Loggført

47 år, 183 høy, 82 kg, trent siden nov 08
Nov 2009 ML115, KB105, BP102,5
NYE PERSER:
23.feb 2010 ML 145, BP 120, KB 132,5
Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 22/01 - 2010, 11:05:38 »

Takk for linken - skal inn og kikke nå Wink God helg og lykke til på programmet! Kjekt med tilbakemelding på hvordan det går.
Loggført
Riinoo
Beryktet

Et mål av gangen

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 22/01 - 2010, 11:07:52 »

Om du skal gjøre det skikkelig

Fjernet link til et konkurrerende forum
-mod.
« Siste redigering: 09/02 - 2010, 14:10:41 av LindaG84 » Loggført

Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 22/01 - 2010, 11:45:14 »

Hei Riinoo, takk for linken. Jeg leste artikkelen nå men syns den ble litt komplisert Confused Jeg får prøve meg på den viss alt annet feiler Wink
Loggført
Riinoo
Beryktet

Et mål av gangen

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 22/01 - 2010, 12:36:23 »

Lavkarbo skal faktisk være litt komplisert, kroppen er komplisert, funksjonene i kroppen er komplisert. Når du i tillegg skal "manipulere" kroppen din dit du vil så kan du dessverre ikke gjøre det noe enklere..

Face the truth - jeg tror IKKE på dietter som er så enkle og varer i en drøy uke..
Loggført

Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 22/01 - 2010, 12:51:06 »

Det er nok sant, men mitt mål er ikke å gjøre så drastiske endringer eller å få en superkropp med så lav fettprosent som mulig og så mye muskler som mulig. Jeg vil kun gå ned ca 5 kg og deretter spise relativt sunt med dager der jeg unner meg det jeg vil samtidig som jeg trener 4-5 dager i uken. Jeg har muligens forvillet meg inn på feil side/forum...Men takk for tips, råd og synspunkt - og kom gjerne med flere om dere har noe enklere eller svar på de andre spm mine Wink
Loggført
Riinoo
Beryktet

Et mål av gangen

Vis profil WWW
« Svar #7 på: 22/01 - 2010, 13:34:02 »

Tror nok ikke du er på feil forum, du er bare på feil diett"tankegang"Smile

Du kan helt fint gå ned de kg du lnsker med regelmessig trening og et bra kosthold - langvarige resultater får du og - og ikke minst gode rutiner og erfaringer!
Loggført

Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #8 på: 22/01 - 2010, 13:54:29 »

Very Happy

God helg!

Loggført
Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #9 på: 09/02 - 2010, 13:12:56 »

Hei!
Jeg begynte på denne på onsdag, så vet ikke helt hvordan det vil gå ennå.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=939

Virker derimot til å være akkurat det jeg er på jakt etter.
Kjapt og enkelt ned (tar kun 7 dager)
Fokus er proteiner som gjør at du får tilført mye protein som igjen gjør at du sannsynligvis mister lite muskelmasse, men derimot mye fett.
Du skal trene ganske rolig i perioden og kardiotrening er nesten ikke nødvendig, men les artikkelen der står det ganske greit hva du skal/bør gjøre.

Jeg kan melde tilbake når jeg er ferdig for å fortelle hvordan det gikk hvis du vil. Very Happy

Hei - hvordan gikk det med denne kuren?
Loggført
Kjetil45
Nytt medlem
*

Gammel, men oppegående!

Vis profil
« Svar #10 på: 09/02 - 2010, 15:36:20 »

Hei Splendid!
Med litt disiplin og noe planlegging, var denne kuren enkel å gjennomføre.
Jeg gikk ned 3,5 kilo på 7 dager og tror ikke jeg kunne forvente å gå ned mere enn det.
Utfordringen har vel egentlig vært å slutte Very Happy
Jeg har vel egentlig fortsatt en viss form for kur/diett, men tilført noe karbo og sunt fett i tillegg til å ha et kosthold veldig likt det som kuren beskrev (mye kylling, tunfisk, fisk, biff, svinekjøtt, salat, grønnsaker, avocado mm.)
Vekten har stabilisert seg på det jeg hadde når kuren var ferdig, men ønsker å gå ned mere (vil ha bort mere fett) og prøver å finne rette veien å komme dit.
For at ikke kroppen skal gå helt i hvilemodus på forbrenning, fordi det blir for lite karbo/fett, må jeg finne ut hvordan jeg skal komponere måltidene mine riktig.
Du kan jo lese deg ihjel på det som står på nettet og det er mange veldig dyktige her på forumet som kommer med supre tips og råd, men foreløpig synes jeg det er vanskelig.
Kan være jeg tar samme kur en gang til, men forstår vel at det beste er å bruke tid, ha et balansert kosthold og i tillegg til styrketrening gjøre kardio (kardio synes jeg dessverre er veldig lite inspirerende Smile
Loggført

NYE PERSER:
Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #11 på: 09/02 - 2010, 16:08:44 »

Hei Kjetil,

3,5 kg er jo veldig bra da. Tror at jeg vil prøve den også, må bare vente til februar er over ettersom jeg har litt for mange fester planlagt allerede...

Jeg reiser på ferie i slutten av mars og vil gjerne ta av 5 kg til da. Jeg trener og står på, og holder fortsatt på med LCHF-dietten, men merker ingen fremgang så i dag har jeg en skikkelig deppedag og er veldig umotivert.

Enig i at det så utrolig mye informasjon online og veldig mye motsigende også, så det er ikke lett å vite hva en skal tro på.

Takk for tilbakemelding uansett og lykke til videre Smile
Loggført
Kjetil45
Nytt medlem
*

Gammel, men oppegående!

Vis profil
« Svar #12 på: 09/02 - 2010, 22:37:37 »

Takk Splendid Very Happy
Deppedager kommer alltid, men da vet man at de gode dagene er underveis Smile
LCHF har jeg ikke noe erfaring med, "Low Carb High Fat" virker ikke som det er noe for meg, men tydelig at mange/flere andre hadde hatt gode erfaringer med den...var vel primært i Sverige.
Det gjelder å ha troen og fullføre fra punkt til prikke..så har jeg lært at det faktisk kommer noe bra ut av det.

Lykke til til deg også Very Happy
Loggført

NYE PERSER:
Splendid
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #13 på: 10/02 - 2010, 08:22:41 »

Sant det Smile Våknet med nytt mot og ny giv i dag tidlig  (selv om det var utrolig hardt på spinningøkten i morges...) Jeg fortsetter med LCHF en liten stund til og viss jeg ikke merker noen nedgang begynner jeg på "din" diett for en kick start og fortsetter så med det jeg selv mener er et sunt kosthold (grønt, frukt, rent kjøtt, fisk og grove kornprodukter).

Ha en fin dag!
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.325 sekunder med 19 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten