Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Saved by the bell, from a living hell
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
05/02 - 2012, 11:44:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
726437 innlegg i 56559 emner av 28479 medlemmer
Nyeste medlem: steinardale
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Trenger respons på treningsprogram
« forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 5 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Trenger respons på treningsprogram  (Lest 6117 ganger)
topptipp
Lett svett
**

Vis profil E-post
« på: 01/02 - 2010, 23:00:39 »

Trenger respons på dette treningsprogrammet, skal kjøres gjennom 3 dager i uken (Mandag, onsdag og fredag)

Det lyder slik:

Bryst:

Benkpress 5 x 5

Rygg:

Pullups 3 x 3
Rygghev 3 x 12
Hantelroing 2 x 10

Triceps:

Pushups 4 x 15
Tricepsdips 2 x 10

Biceps:

Bicepscurl med ez.stang 3 x 10

Ben/Legger:

Benspark 3 x 12
Lårcurl 3 x 12
Stående tåhev 3 x 12

Skuldre:

Skulderpress eller sidehevninger 3 x 10

Mage:

Situps 4 x 20
Crunches m. vridning 2 x 16

Hvordan kommer dette til å fungere?Smile
Er nybegynner og har lite erfaring...
« Siste redigering: 02/02 - 2010, 08:27:03 av LindaG84 » Loggført
Deelay

Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 02/02 - 2010, 00:05:02 »

Når kjøres hva? Er den en splitt? eller trener du alt hver gang?
Loggført

Mens sana in corpore sano - En sunn sjel i et sunt legeme
topptipp
Lett svett
**

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 02/02 - 2010, 00:27:36 »

Kjører gjennom alt 3 dager i uken. Liker ikke split Razz
Loggført
Deelay

Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: 02/02 - 2010, 00:40:16 »

Ved første øyekast ville jeg byttet ut rygghev med markløft og lagt til nedtrekk eller chins, for ryggen..
Og lagt til knebøy og sittende tåhev på beina...
Sittende tar mer på støttemuskulatur, mens stående tar på gastronemicus(eller hva den heter).
Istedet for pushup ville jeg tatt noe som tar mer på triceps, f.eks. franskpress som også er en baseøvelse.
Pushup tar jo i hovedsak på bryst...
Loggført

Irondude
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 02/02 - 2010, 00:45:46 »

Synes det var veldig mange sett på en dag. Hvis du ønsker å beholde alle de øvelsene synes jeg  heller du burde vurdere en 3 splitt.
Men jeg vli heller anbefale deg å kutte ned til en baseøvelse pr muskelgruppe i begynnelsen dersom du ønsker å trene hele kroppen 3 ganger i uka.
f.eks:
benk for bryst 3*5
militærpress for skuldre 3*5
knebøy for lår/rumpe 5*5
markløft og pullups for rygg/bakside av skuldre 5*5 og 3*8

Begynn med lette vekter og jobb inn riktig teknikk. Etterhvert kan du jo supplere med andre øvelser (f. eks øvelsene dine for armer og evt en roøvelse), men dette programmet er såpass tøft at jeg tviler på at du trenger noen flere øvelser til å begynne med.
Hadde stor suksess med dette programmet selv og økte mye i både styrke og volum. Cool

Loggført
Deelay

Vis profil WWW E-post
« Svar #5 på: 02/02 - 2010, 00:54:02 »

Enig med det, du må nok bit i gresset og lage en splitt om du vil benytte alle øvelsene...
Loggført

topptipp
Lett svett
**

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 02/02 - 2010, 01:37:42 »

Det jeg ikke forstår, er at alle snakker om hvor hardt og mye jobbing det skal til for å bli stor og sterk og nå målet.

Men det dere sier er at jeg skal begynne på noe pingletrening med noen få øvelser ganske lett, og jeg ikke skal merke det i musklene en gang?
Jeg har jobba med gruvedrift i canada mens jeg bodde hos bestefaren min, dette i en hel sommer. Opp kl 6 på morgenen å bære på naturstein helt til klokken 5 på ettermiddagen. Ble endel spaing og annet tungt arbeid også, men helst bæring av naturstein i trillebår.

Dette gjorde jeg hver dag i uken, utenom søndagen.. sterk som faen ble jeg, men overtrent? Nei.

Så please, kutt ut pisspreike:P
Loggført
wannabe-arnold
Beryktet

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 02/02 - 2010, 02:07:34 »

Kjør mer rygghev/korsrygg.

Det totale repsantallet ukentlig og per økt blir hverken for høyt eller lavt spørr du meg. Men jeg ville ikke kjørt meg ut på hvert sett akkurat. Jeg ville også variert mer på repstanantallet. Hatt mer innslag av lavrep av og til. På de muskelgruppene du bare trener høyreps altså.

Forøvrig: Hva er vitsen med et fast repsantall på en fast vekt?(3x15 armhevninger f,x) Du må øke i treningen for å få fremgang.
« Siste redigering: 02/02 - 2010, 02:11:24 av wannabe-arnold » Loggført

Kallenavnet sier alt..
Excalibur
Lett svett
**

sindre1984@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #8 på: 02/02 - 2010, 02:12:37 »

Sitat
Det jeg ikke forstår, er at alle snakker om hvor hardt og mye jobbing det skal til for å bli stor og sterk og nå målet.

Bra du innrømmer at du ikke forstår det. Derfor: Lytt til de som kan det!

Du har lagt opp til 40 sett per trening. Alle som kan litt mer enn ingenting vet at det er for mye, og at du ikke kommer til å klare å kjøre med maks intensitet da. Knapt så de største gutta i verden kjører med så mange sett.

Angående programmet.. Hvor er knebøy og markløft?

Sitat
Men det dere sier er at jeg skal begynne på noe pingletrening med noen få øvelser ganske lett, og jeg ikke skal merke det i musklene en gang?

Lær deg teknikk først. Gjør du ikke det så blir du ikke sterk som faen, du blir skada som faen!
Imens tida går og du lærer å løfte riktig så les deg opp om hva som gjør deg sterk. Da vil du kanskje skjønne hvorfor programmet ditt er ræva, og at rådene du allerede har fått ikke er så dumme.

Når du kan løfte riktig SÅ kan du blåse på med vekter så du blir en sterk jævel!

PS: Programmet ditt så rimelig likt ut det første jeg selv satte opp en gang til meg selv.. Heldigvis lyttet jeg til råd:) Sånn som 99% av alle andre her inne har gjort.
Loggført

Treningsdagbok:

Kommer snart...
s-117
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 02/02 - 2010, 06:06:53 »

En ide fra meg =)

Kjør 1-2 omganger ryp. Det er et fullkroppsprogram som kjøres 3 dager i uken.

I løpet av de ukene du kjører ryp, leser du noen artikkler rundt trening og det å sette opp egen komponerte programmer. Kanskje det er et alternativ å ta et allerede kjent program og bare spesialisere det litt =)

Savner btw, strak mark, mark, chins, militærpress.

Men det er bare meg da =) Jeg bruker å ta feil =)
« Siste redigering: 02/02 - 2010, 06:30:42 av s-117 » Loggført

"Theres no point of being alive if you cant do the deadlift" - Jòn Pàll Sigmarsson

msg807768
k-dog
Gjest
« Svar #10 på: 02/02 - 2010, 09:07:04 »

Det er helt tullete å skulle trene hele kroppen tre ganger i uka, dersom du virkelig vil bli stor og sterk. Dette er noe som man eventuelt kan gjøre om man er en mosjonist, men for å bygge så mener jeg at man minst burde ha et to- eller tre splits program.

Hør på alle her som virkelig vet hva de snakker om. Man skal begynne lett. Også det som føles lett for deg selv. For musklene vil nemlig respondere på økt belastning, og bygge seg opp.

Eks: La oss si man har stagnert på 10x90kg i benken. Fortsetter du med det samme hver trening, vil man ikke komme noen vei. Går du ned til 10X70kg, og øker 2,5kg hver trening (1 gang i uka), vil man plutselig komme opp i 10X100kg før man igjen stagnerer, og simsalabim, man har blitt sterkere!

Du har i alle fall alt for mange sett! Dersom du på død og liv skal trene kroppen hver gang, så hold deg til basisøvelsene (markløft, knebøy, benkpress), og spe på med biceps curl og french press for armene.

lykke til i hvertfall!
Loggført
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #11 på: 02/02 - 2010, 10:25:17 »

Det er helt tullete å skulle trene hele kroppen tre ganger i uka, dersom du virkelig vil bli stor og sterk. Dette er noe som man eventuelt kan gjøre om man er en mosjonist, men for å bygge så mener jeg at man minst burde ha et to- eller tre splits program.

Dorian Yates ble vel mr. Olympia, og trente helkropp, men vi kan jo kalle ham en mosjonist Wink

TippTopp: Hvilket mål har du med treningen?

Forøvrig finnes det mange gode ferdige program der ute, som vil gi deg mer igjen for innsatsen enn et egenkomponert ett.
Loggført
togs
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 02/02 - 2010, 12:14:45 »

et fullkroppsprogram er absolutt ikke å forakte. det er det beste for de fleste! det verste du kan gjøre er å bare trene hver muskelgruppe en gang i uka! muskler trenger treningsfrekvens for å vokse. du blir ikke overtrent av det. men det du BLIR overtrent av er 10-15 øvelser med 3-4 sett hver gang du skal trene. kutt ned til 4-8 øvelser og ta det derfra. hvis du faktisk orker mer så legg til flere sett og se åssen du føler det.

det er sant at man burde høre på tips fra de som kan det! men er ikke no galt i å prøve ut dette programmet så får du mest sansynelig skjønne på egenhånd hvorfor det ikke kommer til å funke. men alle folk er forskjellige så kanskje det funker for deg. bare kjør på du;)
Loggført

heipådu
Styrkeløfter

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #13 på: 02/02 - 2010, 12:57:43 »

Hør på alle her som virkelig vet hva de snakker om. Man skal begynne lett. Også det som føles lett for deg selv. For musklene vil nemlig respondere på økt belastning, og bygge seg opp.

Eks: La oss si man har stagnert på 10x90kg i benken. Fortsetter du med det samme hver trening, vil man ikke komme noen vei. Går du ned til 10X70kg, og øker 2,5kg hver trening (1 gang i uka), vil man plutselig komme opp i 10X100kg før man igjen stagnerer, og simsalabim, man har blitt sterkere!

Du har i alle fall alt for mange sett! Dersom du på død og liv skal trene kroppen hver gang, så hold deg til basisøvelsene (markløft, knebøy, benkpress), og spe på med biceps curl og french press for armene.

lykke til i hvertfall!

Dette er faktisk det dummeste jeg har lest her inne på lang tid, og det sier ikke så reint lite.
Det at du skriver markløft, knebøy og benkpress er jeg med på, men at du følger opp med å spe på med to pingleøvelser som bicepscurl og franskpress er for meg totalt latterlig. Jeg kunne sikkert ramset opp 20 øvelser jeg ville hatt med i ethvert program før jeg la til bicepscurl og franskpress. For å ta et lite knippe:
-chins
-dips
-pushups
-bulgarsk utfall
-nordic hamstring
-militærpress
-foroverbøyd roing
i tillegg til benk,bøy og mark som du heldigvis også nevnte i ditt innlegg.

Satser på at trådstarter ikke tar til seg noe av det du skrev, og ser helst at du leser deg opp til et minimum av kunnskap før du prøver å anbefale noen noe som helst.
Loggført

"kosthold er kilo, trening er gram"

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2139
topptipp
Lett svett
**

Vis profil E-post
« Svar #14 på: 02/02 - 2010, 13:00:32 »

De som trener her i området trener jo alt dette opp til 4 ganger i uken :S
Og de har vokst og blitt sterke som faen...

Målet mitt er å bli sterk og gå ned i fettprosent, samt se bra ut...
Men finner absolutt ingen program jeg kan gjøre hjemme :S bor i hutiheitu så det blir problematisk. Pullups trener jo mer rygg enn chins? Chinups er med underhåndsgrep og pullups er med overhåndsgrep og bredt grep.

Et annet mål jeg har med treningen er å bli sterk i pullups. Er dårlig nå, klarer kanskjer 5-6 stk med bredt grep på en kroppsvekt på 80 kg. Noen som har noen tips til meg å øke i pullups, eller chins som dere kaller det?

Markløft og knebøy er uaktuelt, siden jeg har vondt i korsryggen etter sist forsøk på knebøy og markløft.

Om jeg ikke får kjørt ett fullkroppsprogram som dette her, hva bør jeg da gjøre? :S
Ta et 2 split program som er fordelt over 4 dager? Det virker ganske spennende, men finner ingen sånne program, og klarer ikke lage ett selv siden jeg har lite erfaring og kan igrunn lite.

heipådu: ble litt forirret av det innlegget ditt, mener du jeg bør trene slik som jeg har satt opp fra før?
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.406 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten