Jeg er til tider svært strikt på kosten, og går 45 minutters rask gange hver eneste morgen FØR frokost. Er nok først og fremst dette som gjør at musklene kommer så tydelig fram. Dessuten kite-surfer jeg riktig mye, hvilket er en killer for magen!

Av programmer vil jeg anbefale deg å kikke nøyere igjennom det som "uten en tråd" har postet på din andre link! Der har du alt du måtte trenge. fullkropps, 2split eller 3split velger du selv. Har i alle fall forstått at det er mange ulike meninger ute og går, og jeg er ydmyk nok til å si at det garantert er mange her inne som besitter flere kunnskaper om emnet enn meg. Men kanskje det viktigste, mye viktigere enn hvilket program man kjører, er at når jeg er på gymmet så trener jeg sinnsykt hardt. Det er så mange som bare dasser rundt uten mål, og da kommer man ingen vei (har vært der selv og)

Du skal virkelig kjenne melkesyren!
Har du noen programmer du vil anbefale meg å prøve ut, "heipådu"? Jeg tar gjerne imot forslag med takk! har vært ganske fornøyd med eget opplegg selv, men det kan være spennende å prøve noe nytt.
Jeg trener aldri for å makse på grunn av redsel for skader. Går aldri under 5 repetisjoner, så jeg vet ikke hva jeg makser i noen av øvelsene. Men ligger mellom 10 reps på 115-120kg i benken. Litt mindre i både markløft og knebøy (fikk en discusprolaps for noen år siden, på snowboard, men derfor restriktiv med vektene på de ryggøvelsene).
Ettersom du er ny i faget, vil jeg personlig anbefale deg å tenke på bygging av muskler først og fremst. Tenk langsiktig. Den største feilen jeg gjorde helt i starten, var at jeg var redd for å miste six-packen jeg hadde da jeg startet å trene og spiste derfor for lite (så har nok litt i genene, ihvertfall magen, som jeg nærmest ikke trener). Hadde i hvertfall mye mindre progresjon på den tiden enn jeg hadde etter at jeg begynte å spise mer.
Å gå ned i fett etterpå er ikke så vanskelig. Jeg er ydymk om mine kunnskaper på det meste som har med trening å gjøre, men jeg vet mye om deffing.
Og ta bilder med jevne mellomrom, men ikke for ofte. Gøy å se sin egen framgang!
Lykke til meg treningen, uansett hva slags program det måtte bli!