Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking
Ord fra hjemmesiden
Det er forskjell på Strynetraktor og trynefaktor
Flere på hjemmesiden.

Belastningsskader i idrett og trening
Belastningsskader i idretten skyldes oftest gjentatte traumer, eller belastninger. I lengden blir dette mer enn vevet tåler.

Idrettsskader - Belastningsskader
En belastningsskade oppstår på grunn av at vevet blir utsatt for gjentatte små belastninger som hver for seg er godt innenfor vevets tåleevne. Det kan være at en feilbelaster eller at en har en uhensiktsmessig teknikk. Når disse uheldige omstendighetene oppstår gjentatte ganger kan det føre til at det oppstår en belastningsskade.

Belastningsskader ved manuelt arbeid
Helseskade kan oppstå dersom kroppens toleransegrense overskrides. Dette er normal reaksjon på uheldig belastning. Grensen mellom fysisk akseptabel og skadelig belastning varierer fra person til person.

Overvektige amerikanske gamlinger Hele 90 prosent av amerikanske menn over 60 år er overvektige. Det samme gjelder sju av ti kvinner i samme aldersgruppe. Én av tre amerikanere over 60 er klinisk feite.

annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
10/03 - 2010, 19:40:24

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
758000 innlegg i 50839 emner av 25605 medlemmer
Nyeste medlem: Brendasglobe
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Trenger respons på treningsprogram
« forrige neste »
Sider: 1 2 3 [4] 5 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Trenger respons på treningsprogram  (Lest 2722 ganger)
Irondude
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #45 på: 03/02 - 2010, 23:32:56 »

jeg tør å påstå at ingen av de som spør om hjelp til treningsprogram her inne klarer å kjøre seg så hardt ut på en trening at de trenger en uke med restitusjon Wink

Laughing
Sant nok
Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #46 på: 08/02 - 2010, 17:42:20 »

Jejeje, gøbben!

Jeg anbefaler jo et splitt, og ikke hele kroppen hver gang. Har trent i mange år, og vet godt hva jeg snakker om. Dips og chins skulle jeg nok tatt med, men ellers står jeg på mitt:)

ellers er kritikk absolutt lunt, og jeg tar det til meg og leser meg opp!:)

Jeg synes du skal lese deg opp litt lengre før du rådgiver nybegynnere.

Kan ikke bli mer uenig i deg.

Så har jeg funnet ut åssen jeg legger ut bilder. Her legger jeg ved et bilde. jeg trener alltid et 3 splits program, og mener i alle fall at jeg har hatt ganske god framgang.
Følg hvilke råd du vil. Men å kjøre gjennom kroppen på tre treninger virker ganske ok for meg. Mulig folk her inne har litt større ambisjoner enn meg, men jeg står i alle fall på mitt.

mvh

k-dog
mvh
Loggført
Petermanland
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #47 på: 08/02 - 2010, 18:10:21 »

Imponerende mage på deg!
Loggført
uten en tråd
Beryktet

Vis profil E-post
« Svar #48 på: 08/02 - 2010, 18:19:21 »

dette holder på å bli en slik split vs tbt debatt, kanskje man kan ta det i en annen tråd og heller fokusere på og hjelpe tråd starter.

for min del synes jeg folk kan trene både splitt og fullkropp etter hva som funker best for dem. trådstarter vi jo trene fullkropp så da burde han gjøre det fordi han trives best med det, og trivsel er en viktig bit for og holde på med trening.

jeg synes 40sett pr økt høres vel i overkant ut. tror 30sett er max.

etter egen erfaring synes jeg mer en hardt arbeid på tre øvelser
holder, etter dette blir det vanskelig og holde fokuset oppe. men kanskje trådstarter takler høyere treningsmengde enn meg.

Loggført

"This is a call to arms for some of you. It is for me, too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back." Jim Wendler.
uten en tråd
Beryktet

Vis profil E-post
« Svar #49 på: 08/02 - 2010, 18:21:59 »

til k-dog.

imponerende fysikk på deg mann. du kunne vært på utsiden av mens health med de deffe musklene der.
Loggført

"This is a call to arms for some of you. It is for me, too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back." Jim Wendler.
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #50 på: 08/02 - 2010, 18:45:08 »

Takker og bukker! Very Happy

Fikk så innmari mye diss tidligere i tråden at jeg gjerne ville legge ut et bilde av mine egne erfaringer med mine egne råd, som jo ble slaktet sønder og sammen.

Er enig med siste innlegg, viktigste er at trådstarter får svar på spørsmålet sitt framfor split vs helekroppen! Cool

k-dog
Loggført
topptipp
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #51 på: 08/02 - 2010, 20:06:09 »

k-dog: kan jeg få se treningsprogrammet ditt? Slike bilder som det inspirerer meg... og hvordan kjører du kardio itillegg? Rekord i de 3 store?
Loggført
heipådu
Avhengig

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #52 på: 08/02 - 2010, 23:27:05 »

At du har en bra kropp betyr ikke at du har mye kunnskap om trening. God fysikk er ikke nødvendigvis kongruent med god kunnskap. Om dette hadde vært tilfelle hadde det bare vært å finne en som hadde kroppen du ønsket og fulgt det samme opplegget.
Du har fått veldig gode resultater med ditt treningsprogram, men er det bare programmet sin ære?
Du har helt åpenbart veldig gode gener, og har en naturlig atletisk kropp. Jeg vet ikke hvordan du har spist, men det ser ut som om du har hatt et ganske bra kosthold. Ingen her vet hvilke resultater du hadde fått med et helt annet program, men jeg er ganske sikker på at du hadde hatt en ganske imponerende fysikk uansett.
Loggført

Bånn pedal på avslapning!
------
Up The Irons!
------
Nybegynnere les:
www.iform.no/pub/art.php?id=532
topptipp
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #53 på: 08/02 - 2010, 23:54:30 »

Må tydlivis ha fungert for han... vil si det der er drømmekroppen for 90 % av folket
Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #54 på: 09/02 - 2010, 01:28:22 »

Jeg er til tider svært strikt på kosten, og går 45 minutters rask gange hver eneste morgen FØR frokost. Er nok først og fremst dette som gjør at musklene kommer så tydelig fram. Dessuten kite-surfer jeg riktig mye, hvilket er en killer for magen! Very Happy

Av programmer vil jeg anbefale deg å kikke nøyere igjennom det som "uten en tråd" har postet på din andre link! Der har du alt du måtte trenge. fullkropps, 2split eller 3split velger du selv. Har i alle fall forstått at det er mange ulike meninger ute og går, og jeg er ydmyk nok til å si at det garantert er mange her inne som besitter flere kunnskaper om emnet enn meg. Men kanskje det viktigste, mye viktigere enn hvilket program man kjører, er at når jeg er på gymmet så trener jeg sinnsykt hardt. Det er så mange som bare dasser rundt uten mål, og da kommer man ingen vei (har vært der selv og) Very Happy Du skal virkelig kjenne melkesyren!

Har du noen programmer du vil anbefale meg å prøve ut, "heipådu"? Jeg tar gjerne imot forslag med takk! har vært ganske fornøyd med eget opplegg selv, men det kan være spennende å prøve noe nytt.

Jeg trener aldri for å makse på grunn av redsel for skader. Går aldri under 5 repetisjoner, så jeg vet ikke hva jeg makser i noen av øvelsene. Men ligger mellom 10 reps på 115-120kg i benken. Litt mindre i både markløft og knebøy (fikk en discusprolaps for noen år siden, på snowboard, men derfor restriktiv med vektene på de ryggøvelsene).

Ettersom du er ny i faget, vil jeg personlig anbefale deg å tenke på bygging av muskler først og fremst. Tenk langsiktig. Den største feilen jeg gjorde helt i starten, var at jeg var redd for å miste six-packen jeg hadde da jeg startet å trene og spiste derfor for lite (så har nok litt i genene, ihvertfall magen, som jeg nærmest ikke trener). Hadde i hvertfall mye mindre progresjon på den tiden enn jeg hadde etter at jeg begynte å spise mer.

Å gå ned i fett etterpå er ikke så vanskelig. Jeg er ydymk om mine kunnskaper på det meste som har med trening å gjøre, men jeg vet mye om deffing.

Og ta bilder med jevne mellomrom, men ikke for ofte. Gøy å se sin egen framgang!

Lykke til meg treningen, uansett hva slags program det måtte bli!

Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #55 på: 09/02 - 2010, 01:32:02 »

Jeg kjører forresten INGEN kardio, men går som sagt hver morgen, og eventuelt også på ettermiddagen, da jeg har bikkje.

Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #56 på: 09/02 - 2010, 01:38:28 »

Må bare rette meg selv før "heipådu" gjør det. Med knebøy mente jeg selvsagt ikke ryggøvelse, men det er en øvelse som kan belaste ryggen.. kanskje har jeg feil teknikk?
Loggført
heipådu
Avhengig

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #57 på: 09/02 - 2010, 11:39:12 »

Er vel ingen grunn til å endre noe som fungerer og du trives med vel?
Om du vil prøve noe nytt, så kan du jo f.eks. sette opp en 2-splitt over 4 dager i uken og se hvordan du responderer på det. Eller du kan trene 2-splitt +helkropp, der du har en dag der du trener hele kroppen, og 2 dager der du trener 2-splitt. På begge måtene får du trent gjennom kroppen to ganger på en uke.
Gidder ikke sette opp noe program. Siden du har trent såpass lenge, så kan du kombinere øvelser osv selv etter hva du liker. Smile
Sarkasmen i det siste innlegget ditt kan du forresten spare deg for.
Loggført

Bånn pedal på avslapning!
------
Up The Irons!
------
Nybegynnere les:
www.iform.no/pub/art.php?id=532
topptipp
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #58 på: 09/02 - 2010, 12:21:55 »

Okei.. har bikkje jeg og.. så kan vel begynne med 45 min kjapp gange før frokosat jeg også? Merka noe spessielt bare med det?

Tror bare jeg kjører fullkropps, kroppen min tåler endel trening og har god restitusjons evne.
Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #59 på: 09/02 - 2010, 13:29:25 »

Tipptopp: Om natten forbruker kroppen glykogenlagrene, hvorpå man ved å ikke inta noe ny energi (mat/frokost), starter å forbruke neste energikilde, hvilket er fett. Dette er veldig grovt, men virker godt. Eventuelt ta deg en kopp kaffe og et stort glass vann for å få systemet i gang.

Heipådu: Skal sjekke ut det 2splits-forslaget med 4 dager når jeg skal skifte neste gang. Men øvelser jeg liker. Sarkasmen var forøvrig helt på sin plass, både du og jeg vet at du hadde kommentert det hvis ikke. Man kommer langt med ydmykhet, uansett hvor meget kunnskap man har innenfor et område.

Men når det er sagt, er jeg sikker på at du har stor interesse og store kunnskaper innenfor det meste av trening og kosthold!

mvh
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.531 sekunder med 18 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten