Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking
Ord fra hjemmesiden
Hole Soul with Holy Goal
Flere på hjemmesiden.

Belastningsskader i idrett og trening
Belastningsskader i idretten skyldes oftest gjentatte traumer, eller belastninger. I lengden blir dette mer enn vevet tåler.

Idrettsskader - Belastningsskader
En belastningsskade oppstår på grunn av at vevet blir utsatt for gjentatte små belastninger som hver for seg er godt innenfor vevets tåleevne. Det kan være at en feilbelaster eller at en har en uhensiktsmessig teknikk. Når disse uheldige omstendighetene oppstår gjentatte ganger kan det føre til at det oppstår en belastningsskade.

Belastningsskader ved manuelt arbeid
Helseskade kan oppstå dersom kroppens toleransegrense overskrides. Dette er normal reaksjon på uheldig belastning. Grensen mellom fysisk akseptabel og skadelig belastning varierer fra person til person.

Overvektige amerikanske gamlinger Hele 90 prosent av amerikanske menn over 60 år er overvektige. Det samme gjelder sju av ti kvinner i samme aldersgruppe. Én av tre amerikanere over 60 er klinisk feite.

annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
10/03 - 2010, 19:40:38

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
758000 innlegg i 50839 emner av 25605 medlemmer
Nyeste medlem: Brendasglobe
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Trenger respons på treningsprogram
« forrige neste »
Sider: 1 ... 3 4 [5] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Trenger respons på treningsprogram  (Lest 2722 ganger)
heipådu
Avhengig

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #60 på: 09/02 - 2010, 14:00:21 »

Tenkte faktisk ikke over det engang, men hadde uansett ikke kommentert det. Problemer med ryggen er en helt kurrant grunn til å unngå knebøy det.

Har du noen kilder på at glykogenlagrene tømmes om natten? Jeg har hørt/lest en del artikler som tilsier det motsatte, at det tar mye lengre tid å tømme disse lagrene.
Loggført

Bånn pedal på avslapning!
------
Up The Irons!
------
Nybegynnere les:
www.iform.no/pub/art.php?id=532
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #61 på: 09/02 - 2010, 15:10:39 »

Kan faktisk ikke huske det, og mulig jeg tar feil. Leste det i forbindelse med biokjemi-undervisning på mitt studie for mange år siden (er utdannet lege). Vi brukte en bok som er skrevet av en mann som heter Devlin.

Er absolutt mulig at det tar mer enn kun en natt, men jeg pleier ikke spise etter klokken åtte, og disse turene har i praksis fungert veldig godt for meg. Skal snuse mer inn på temaet og komme tilbake på det! Very Happy

Loggført
heipådu
Avhengig

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #62 på: 09/02 - 2010, 15:27:10 »

Biokjemi er jo fantastisk. Holder på med første år human ernæring, som er nesten identisk som første år medisin. Vi bruker biokjemiboken som er skrevet av Berg, Tymoczko og Stryer, og i tillegg har jeg reviewboken fra Lippincot. Har ikke lest så mye i disse bøkene enda, nettopp åpnet bøkene og lest litt om proteiner/enzymer.
Loggført

------
Up The Irons!
------
Nybegynnere les:
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #63 på: 09/02 - 2010, 15:46:03 »

Nice! Anbefaler også Devlin, men den kan dog være noe tunglest! Very Happy

Lippincot sine bøker er sinnsykt gode, gir en kjempeforståelse i det hele, selv om de er noe overfladiske!

Lyder som et spennende studie du har startet med!
Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #64 på: 09/02 - 2010, 15:47:35 »

Sjekk forresten ut sitronsyresyklusen i Lippincot! Superbra forklart! Razz
Loggført
heipådu
Avhengig

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #65 på: 09/02 - 2010, 15:50:32 »

Lippincot er fin den. BTS er mer enn tunglest nok for å si det sånn.
Loggført

------
Up The Irons!
------
Nybegynnere les:
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #66 på: 09/02 - 2010, 15:58:12 »

tviler jeg ikke på! Very Happy lykke til med studiene.
Loggført
heipådu
Avhengig

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #67 på: 09/02 - 2010, 16:01:39 »

Takk skal du ha for det.
Loggført

------
Up The Irons!
------
Nybegynnere les:
doit
Nytt medlem
*

Vektløfter

Vis profil
« Svar #68 på: 09/02 - 2010, 20:33:00 »

Jejeje, gøbben!

Jeg anbefaler jo et splitt, og ikke hele kroppen hver gang. Har trent i mange år, og vet godt hva jeg snakker om. Dips og chins skulle jeg nok tatt med, men ellers står jeg på mitt:)

ellers er kritikk absolutt lunt, og jeg tar det til meg og leser meg opp!:)

Jeg synes du skal lese deg opp litt lengre før du rådgiver nybegynnere.

Kan ikke bli mer uenig i deg.

Så har jeg funnet ut åssen jeg legger ut bilder. Her legger jeg ved et bilde. jeg trener alltid et 3 splits program, og mener i alle fall at jeg har hatt ganske god framgang.
Følg hvilke råd du vil. Men å kjøre gjennom kroppen på tre treninger virker ganske ok for meg. Mulig folk her inne har litt større ambisjoner enn meg, men jeg står i alle fall på mitt.

mvh

k-dog
mvh

Dette forklarer en del siden det ser ut som målene våres er ganske så forskjellige.
Rett meg hvis jeg tar feil, mn jeg tipper du fokuserer veldig på fysikken selvom det er en del styrke inni bildet. Sier ikke splitt er feil og er helt enig at dette er veien å gå for veldig mange, kommer ann på hva som er målet.

Ser at du nå sier fullkropps program virker nok ok for deg, for det var nemlig uttalelsen din om å trene hele kroppen 3x ganger i uka jeg reagerte på.
Synes dette kom uheldigt ut :"Det er helt tullete å skulle trene hele kroppen tre ganger i uka, dersom du virkelig vil bli stor og sterk."

kudos til deg for den fysikken, veldig bra Smile
« Siste redigering: 09/02 - 2010, 20:34:32 av doit » Loggført
k-dog
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #69 på: 09/02 - 2010, 20:36:39 »

Så må jeg absolutt krype til korset og si at selve uttalelsen min der kanskje kom litt feil ut! Very Happy

Fokuserer ganske mye på fysikk ja, selv om jeg samtidig ønsker å bli sterkest mulig innenfor min vektklasse, om man kan si det sånn..
Loggført
doit
Nytt medlem
*

Vektløfter

Vis profil
« Svar #70 på: 09/02 - 2010, 20:46:47 »

Så må jeg absolutt krype til korset og si at selve uttalelsen min der kanskje kom litt feil ut! Very Happy

Fokuserer ganske mye på fysikk ja, selv om jeg samtidig ønsker å bli sterkest mulig innenfor min vektklasse, om man kan si det sånn..

Forstod det var noe sånn. 10 reps på 120kg benk er ikke noe å fnyse av Razz

driver med vektløfting så der går det omtrent bare i baseøvelser Smile
« Siste redigering: 09/02 - 2010, 20:48:19 av doit » Loggført
rvm78
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #71 på: 09/02 - 2010, 20:59:10 »

Tren fullkropps helt til fremgangen uteblir. Fullkropps er konge så lenge det fungerer, og der er vi ulike  Smiiiil
Loggført
topptipp
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #72 på: 09/02 - 2010, 23:28:25 »

k-dog: kan jeg værsåsnill få se treningsprogrammet ditt?Smile
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.387 sekunder med 19 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten