Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Told is sold
Flere på hjemmesiden.
Siste fra treningsblogg.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 16:17:39

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Skal slanke meg 70kg.
« forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 7 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Skal slanke meg 70kg.  (Lest 12301 ganger)
Konrad_Kroppsnes
Nytt medlem
*

Stupe kråke?

Vis profil
« på: 08/02 - 2010, 00:38:27 »

Hei!

Jeg er helt ny her på Iform.no sitt forum. Jeg har sett gjennom en god del av andre's poster her og blitt veldig inspirert til å lage min egen for å kunne snakke med noen om det jeg holder på med.

I hele mitt liv har jeg stort sett sittet på baken forran pc'en spilt World of warcraft og andre spill. Sett filmer og serier. Drikket alkohol hver helg i min voksne alder. Aldri drevet noe serligt med sport o.l. Spist veldigt Usunt, mye pasta, snop brus og annen boss mat.

Jeg har slitt med overvekt hele mitt liv, og det har vert helt innforjævligt. Har ingen andre en megselv å takke for det. Så jeg bestemte meg i fjord November 2009 til å begynne et nytt og bedre liv.

Litt info om meg:
Mann
Alder: 24
Høyde: 185
Vekt 10.november09: 165kg.
Vekt 07.02.2010: 141kg.

Jeg oppsøkte lege da jeg starta, og legen har vert veldig flink til å hjelpe meg med info og kontinuerlig sjekk hver måned. Vi snakker om det meste, hva jeg spiser etc. Legen har god peil på kosthold.

Jeg har hele tiden gått på en lavkarbo kur, det kalles vel ketolyse hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg går for så lite så overhode muligt av karbohydrater og heller fokuserer på Protein, fett og fiber.

Her er et godt eksempel på hva jeg spiser på en dag.
0730: Tran + et par mandler
0900: 1 eller 2 egg (kokt eller stekt) - eller skinke (pålegg) hvis jeg har dårlig tid.
1230: et kyllingbryst, laksefilet, skinke eller noe lignende (bare kjøtt)
1630: 1-2 kyllingbryst, svinefilet eller kalkunfilet + grønnsaker eller hakkede tomater på boks + mye chilli tabascosaus O.l.
2000: jeg lager alltid litt ekstra til 1630 så jeg har til kvelds. så da spiser jeg restene.
1 av måltidene kan også bestå av 1 boks cottage cheese, Skyr o.l. Spiser også i 2300tiden hvis jeg har seinvakt dagen derpå, og skal sitte oppe litt om natten.

Tidene varierer som oftest etter jeg har en varierende arbeidstid. Men jeg lar det som oftest ikke gå mer en 3-4 timer mellom hvert måltid. Jeg bruker solsikke-olje når jeg steker mat, ikke mye.

Jeg drikker ikke alkohol, brus eller spiser noen form for sukker eller salt. Av og til en lørdag kansje spiser jeg en liten sjokolade, eller noe annet godt. Som oftest små mengder.

Jeg trener en del (tror jeg). Har gått til innkjøp av en spinningsykkel. Den bruker jeg hver dag 30-40 minutt, som oftest etter jobb i 17-18 tiden. Når jeg er ferdig der sitter jeg meg ned forran Pc'en drikker mye grønn Te, og slapper av. I 20-21 tiden tar jeg meg en 30-60 minutt's gåtur med middels intensitet. Er en del oppoverbakker så jeg blir veldig svett. Så er det hjem igjen og forran pc'en eller tven og tar det roligt resten av kvelden. Gåturen bytter jeg ofte ut med svømming, fotball o.l. for å ikke bli dritt lei hehe  Smile

Jeg trener styrke annenhver dag. Da trener jeg bryst, rygg, armer. Begynner med boksing på boksesekk som oppvarming, går over til lette vekter med mange repetisjoner. Så over til tyngre og tyngre med mindre repetisjoner. Føler meg alltid bra etter den type trening. Tar som oftest spinningen rett etter styrketreningen. Så de dagene blir det ofte 3 treningsøkter på en dag. Noe som jeg har blitt vant til etter hvert. Jeg drikker også proteinshake etter styrketrening, som da blir byttet ut med et av måltidene som nevnt over.

No i det siste har jeg blitt litt demotivert. Jeg veier meg aaaltfor ofte, så og si hver dag. Jeg merker da hvor utroligt treigt det egentligt går. Vekten jeg har hjemme er maks på 150kg. Så når jeg var over 150kg kunne jeg kun veie meg hos legen, noe som hjalp veldig da jeg besøker legen min 1 gang i måneden. Men no når jeg har passert 150 og nermer meg 140 veier jeg meg veldig ofte.

Trening begynner jeg også å bli lei. Har merket i det siste at jeg har hatt veldigt ondt i viljen, har skippet en del sykling. Har også skippet litt gåtuerer pga all snøen ute som jeg hater så intenst å gå i Smile 1 steg frem - 0.5 steg tilbake.  Confused

Begynner også å bli smålei maten... Hvis noen har noen gode ideer eller oppskrifter på mat med ingen eller lite karbo blir jeg veldig glad Smile

Har bilder av meg selv på 150kg som jeg kan legge ut hvis jeg en dag tørr, er ganske flau over de. Kommer sikkert til å gjøre det hvis jeg klarer å fullføre dette opplegget.

Det jeg lurer på:

Børr jeg holde en jevn fysisk aktivitet hele dagen? eller er det lov som jeg gjør å sitte seg ned forran pc'en mellom treningsøktene, sitte i en stol i 1-3 timer rett og slett. ( tilbringer en del tid der )

Er det for mye å trene de samme musklene annenhver dag?  ( Jeg vet jeg burde trene bein, det skal jeg begynne med no ) Eller er det for lite med 1 hviledag på 1 muskelgruppe?

Jeg tar også CLA og Cayenne pepper kapsler 3 ganger daglig. Er dette egentlig noe vits i å gjøre?

Også hvis noen har noen tips om gode cardio øvelser som jeg kan variere med er det veldigt kjekt Smile

Setter pris på både ris, ros og tips for forbedrelser!

« Siste redigering: 08/02 - 2010, 00:41:55 av Konrad_Kroppsnes » Loggført
101282
Moderatorteamet

Endorfiner - kroppens eget rusmiddel

Vis profil
« Svar #1 på: 08/02 - 2010, 11:05:44 »

Hei!

Gratulerer med flott nedgang i vekt så langt! det er imponerende at du har tatt tak i deg selv og situasjonen din, og gått ned så mye allerede. Det er akkurat dette du bør huske på fremover, nemlig at du har drevet med noe som har fungert for deg.

Sitat
No i det siste har jeg blitt litt demotivert. Jeg veier meg aaaltfor ofte, så og si hver dag. Jeg merker da hvor utroligt treigt det egentligt går. Vekten jeg har hjemme er maks på 150kg. Så når jeg var over 150kg kunne jeg kun veie meg hos legen, noe som hjalp veldig da jeg besøker legen min 1 gang i måneden. Men no når jeg har passert 150 og nermer meg 140 veier jeg meg veldig ofte.

Her ser du jo problemet selv, du veier deg "aaaltfor ofte". Spør deg selv hva godt du får ut av å veie deg hver dag. Det går som du sier da veldig tregt å gå ned i vekt. Du må huske på at vekta kan svinge litt fra dag til dag, og derfor er det ikke smart å veie seg hver dag. Det er den generelle tendensen du er ute å fange opp, noe som blir vanskelig om du veier deg for ofte. Du kan til og med oppleve at vekta går ørlite grann opp fra dag til dag, og dette kan svekke motivasjonen og håpet i deg. Så her er tipset enkelt og greit; ikke vei deg for ofte. Bestem deg for å kun bruke vekta 1 gang hver uke, eller annenhver uke. Er det vanskelig å holde seg til dette, så oppbevar vekta hos en venn eller familiemedlem. Har du ikke vekt hjemme blir det ihvertfall vrient å veie seg!

Sitat
Trening begynner jeg også å bli lei. Har merket i det siste at jeg har hatt veldigt ondt i viljen, har skippet en del sykling. Har også skippet litt gåtuerer pga all snøen ute som jeg hater så intenst å gå i. 1 steg frem - 0.5 steg tilbake.

Det er ikke uvanlig å gå lei av rutiner, dette gjelder også trening. Av og til er det et slit å komme seg over kneika og starte ei økt, dørstokkmilen kan være lang. Det er ikke rart du vegrer deg for å gå tur når det er mye snø ute. Prøv å finne måter å bevege seg på som du trives med. Nå som det er snø kan du kanskje ta turen bort til akebakken og ake? ake ned, og gå opp igjen, ake ned, og gå opp igjen.

Det er også lurt å sette seg mål. Du har et stort mål, som er å gå ned 70 kg. Det er flott! du er allerede godt igang, men det er et godt stykke igjen. Når du har satt det store målet må du sette deg flere mål. Nå er det snakk om delmål som er lettere å nå, som kan komme som små topper innimellom. Du kan f eks ha som mål å aldri skulke en økt, eller å trene på gymmet 3 ganger hver uke + 5 gåturer hver uke. Sånne ting. Husk på at det er den generelle tendensen du er ute etter, mange bekker små gjør en stor Å. Du kan opprette et personlig belønningssystem, der du får poeng for hver økt eller gåtur. Etter et visst antall poeng kan du belønne deg selv med noe du har lyst på.

Mennesker sliter med å akseptere det jeg vil kalle omveis-tenkning. De ønsker at veien fra A til B skal være helt rett og uten omveier og svinger. Men av og til må vi kjøre en omvei for å komme frem. Ute i geografien er det alltid hindringer av noe slag, likeså med kroppen. Du er nå ved en hindring, og ofte er det variasjon eller noe nytt som bringer en videre. Hva med å prøve et nytt treningsprogram? laste ned spinningvideo med instruktør du kan følge når du sykler hjemme? hva med å inngå aktivitetsavtale med noen?

Sitat
Børr jeg holde en jevn fysisk aktivitet hele dagen? eller er det lov som jeg gjør å sitte seg ned forran pc'en mellom treningsøktene, sitte i en stol i 1-3 timer rett og slett. ( tilbringer en del tid der )

Du behøver ikke å være i fysisk aktivitet hele tiden. Men du bør være en aktivitetsrettet person. Det du kan begynne med allerede med en gang er å se på de små tingene i hverdagen. Hvor kan du få lagt inn mer bevegelse? Kan du gå istedetfor å ta bussen eller kjøre bil? Sykle? Ta trappen opp 8 etasjer istedetfor heisen? Slike spørsmål er det ofte man svarer nei på ubevisst, men når man tenker over det kan det bli et ja. La oss si at du har 3 km til jobb eller butikken. Dropper du bussen/bilen hver dag så får du gått 6 km hver dag!!! Bare det er et gigantisk steg i riktig retning. Har du veldig langt til jobb, kanskje du kan hoppe av bussen/bilen halvveis og heller gå siste resten. Sånne ting gjør underverker, tro du meg.

Ikke vær redd eller skamfull for å sette deg i stolen noen timer og slappe av Vi trenger alle hvile og restitusjon vet du! poenget for deg bør være å bli mer aktiv i hverdagen, og å få istand gode treningsrutiner.

Sitat
Er det for mye å trene de samme musklene annenhver dag?  ( Jeg vet jeg burde trene bein, det skal jeg begynne med no ) Eller er det for lite med 1 hviledag på 1 muskelgruppe?

Muskler som trenes bør ha minst 24 timers hvile mellom hver gang. Som du sier er det viktig å trene hele kroppen, begynn med det idag. Det er ikke særlig smart å droppe trening av 50 % av kroppen, og dette har du jo forstått. Det er i beina kroppens største muskler befinner seg, og disse bør du stimulere. Ikke tren for ofte heller, husk på dette med restitusjon. Men å bevege deg, det kan du gjøre hver dag!

Sitat
Jeg tar også CLA og Cayenne pepper kapsler 3 ganger daglig. Er dette egentlig noe vits i å gjøre?

Nå er du dypt inni detaljnivå. Det er ikke CLA-tilskudd som står mellom deg og de 70 kiloene du vil gå ned. Det er ikke tilskudd av noe slag som står mellom deg og 70 kg. Det er hva du spiser og hvor flink du er til å bruke kroppen din som avgjør. Når du står overfor et fristende kosttilskudd som lover gull og grønne skoger kan du spørre deg; "hva med dem som ikke bruker dette?". De klarer seg jo fantastisk godt uten! for 100 år siden hadde de ikke fancy kosttilskudd som CLA eller fatburner 2000 megaextreme. Men hadde de et fedmeproblem....?

Sitat
Også hvis noen har noen tips om gode cardio øvelser som jeg kan variere med er det veldigt kjekt

Sporter du liker er kjempe her. Fotball, basketball, innebandy, squash osv. Gå turer i skog og mark, dette er utrolig godt for kropp og sjel. Når snøen forsvinner kan du gyve løs! variasjon vil være nøkkelen, gjør ting du trives med. Dette med å ta kloke valg i hverdagen vil også bidra til bedre form. Kanskje er det stress å gå X antall etasjer istedetfor heisen, men gjør du dette hver dag har du på 1 år virkelig tjent mye på det! jeg gjentar nok en gang at det er den generelle tendensen du er ute etter å fange opp og forbedre, ikke la deg selv drukne på detaljnivå.

Til slutt vil jeg anbefale deg til å lese mye på forumet. Det er hauger av tråder som omhandler det samme du lurer på. Du er ikke den første, ei heller den siste, som trenger hjelp til disse tingene. Det finnes utrolig mange gode tråder og innlegg, noen stappfulle av god informasjon, noen som inspirerer deg, og noen som lærer deg å unngå feller.

Det jeg har erfart, både personlig og gjennom å hjelpe andre, er at de som lykkes er de som evner å ha kontinuitet. De lager en plan, og holder seg til den. De jobber jevnt og trutt uten å forandre på noe hele tiden. De er opptatte av de store linjene, og lar seg ikke drukne på detaljnivå. De som stadig tror at gresset er grønnere på andre siden, og at det alltid er noe de kan gjøre for å "optimalisere opplegget" går ofte i sirkler og kommer ikke langt i det lange løp. Her skal du være i forkant, og lykkes. Målet er ikke å alltid søke etter og finne det "perfekte opplegg", men å arbeide jevnt med et godt opplegg.
Loggført

Bodø SK

Store muligheter er som regel forkledd som hardt arbeid, derfor vil de fleste mennesker ikke se dem.
Konrad_Kroppsnes
Nytt medlem
*

Stupe kråke?

Vis profil
« Svar #2 på: 08/02 - 2010, 17:10:52 »

Hei takk for svar =)

Ja jeg har egentlig akkurat komt over det presset med å gå på tur. Er egentligt helt sinnsjukt at jeg (og sikkert mange andre overvektige) blir flau av å gå på tur eller å trimme i det hele tatt, redd for å bli sett av kjentfolk og lignende. Jeg går ikke i treningstudio ennå, er rett og slett redd for å bli nedstirra og få de "herregud du hører ikke hjemme her" blikkene fra alle de rippa og tighte folka hehe Smile har vell bygd meg opp en heavy sosial angst opp i gjennom tiden.

Nå når jeg går på tur prøver jeg å øke farten ved lett jogging, men kommer det en bil slakker jeg ned og går igjen, når jeg tenker over det er det veldigt rart. Er ikke folk jeg kjenner engang som kjører forbi men alikavell blir jeg flau. 

Har fremdeles ganske mye vekt på meg så er ikke serligt behageligt å jogge langt, 100-200 meter går fint men etter det må jeg slakke ned litt.

Har egentlig ingen å ta turer med eller å trene med så det meste blir gjort på egenhånd, har en del kompisser som driver med mer avansert sport, så en gåtur for de gutta der er ikke godt nokk hehe Smile

Trente bein i dag med overkropp. tok over 1 time hele økten og jeg var gjennomsøkt av svette. Så kommer til å fortsette med beintrening fra nå av, virker som det får opp pulsen for min del iaffal.

Skal sjekke ut den websiden med lavkarbo mat Smile trenger alle tips jeg kan få

Takker og bukker
Loggført
Knut Nut
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 15/02 - 2010, 10:12:47 »

Du må også huske at du har hatt et flott resultat så langt...165 > nærme 140 er et skikkelig godt hugg. Du vet at det du gjør virker, du vet at du kan klare det...og jeg tror du skal bruke det som motivasjon, i steden for å gjøre det til noe negativt.

Du liker å være på nett, og da vet du hvordan google kan hjelpe deg med å piffe opp maten litt og treningsrutinene kan du alltids gjøre litt endringer på for at det ikke skal bli for monotomt.

Stå på, du har vært jævlig flink så langt og om du gir opp så blir det bare verre og starte neste gang.
Loggført
Konrad_Kroppsnes
Nytt medlem
*

Stupe kråke?

Vis profil
« Svar #4 på: 16/02 - 2010, 15:35:02 »

Går fremdeles fint her Smile 138.5 i går. Har gjemt vekk vekten no men blir så nyskjerrig iblant så da må jeg bare sjekke..

Veier meg 1 gang i måneden hos legen så det er det "offisielle" hehe Smile

Buksene mine begynner å bli ganske store - blir dyrt dette :p

Jeg er veldig fornøyd =)
Loggført
Konrad_Kroppsnes
Nytt medlem
*

Stupe kråke?

Vis profil
« Svar #5 på: 16/02 - 2010, 19:18:25 »

Holder meg fremdeles til lavkarbo ja Smile fått sansen for Wok igjen no hehe Smile ble litt lei hakkede tomater med kylling og chilli

Har begynt å trene litt mer konstruktivt ang vekter. går på 5x5 programmet og det ser veldigt lovende ut, gir vektløftinga litt mer mening når jeg loggfører hver aktivitet og kan se framgangen etter et par måneder. Trener også mye bein no, det er faktisk sykt digg Smile første gang jeg har hatt gangsperr i baken iaffal. må være etter markløften Smile

fått litt sansen for gerilja cardio. Gjør det på spinningsykkel hehe den gjør susen Smile

Har også anskaffet meg pulsklokke. Den er ganske grei å bruke når jeg tar meg en powerwalk, så jeg kunkurerer med megselv om å ikke dette under en viss puls. gøy 
Loggført
MrArnold
Styrkeløfter

yess
Vis profil
« Svar #6 på: 20/02 - 2010, 14:47:52 »

Du har ingen grunn til å være flau, du kan være stolt!   Bare stå på! Smile
Loggført

I'll BE BACK!

pump pump PUMP IT UP!
Staffel
Gjest
« Svar #7 på: 20/02 - 2010, 16:10:58 »

Går fremdeles fint her Smile 138.5 i går. Har gjemt vekk vekten no men blir så nyskjerrig iblant så da må jeg bare sjekke..

Veier meg 1 gang i måneden hos legen så det er det "offisielle" hehe Smile

Buksene mine begynner å bli ganske store - blir dyrt dette :p

Jeg er veldig fornøyd =)

Kjempebra! Er så morsomt når man merker det på klæra!:) Lykke til videre, detta klarer du Very Happy
Loggført
Chr1st1an
Avhengig

^^

christian-thesen@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #8 på: 21/02 - 2010, 00:46:33 »

oi oi se en som har gjort det bra. De overnevnte har summert alt jeg kunne tenke meg. Dette er flott. Vet selv hvordan livet kan bli forandret ved å gå fra overvektig til normal.. Du er på god vei Smile

STÅ PÅ! Smile
Loggført
underattack
Friskus
**

Vis profil
« Svar #9 på: 21/02 - 2010, 06:06:47 »

Skriver meg på her jeg for vil gjerne følge med på deg,
det du har gjort hittil er jo supert!!!
noe som kan motivere mye er å ta på deg en ryggsekk med de kiloene du har tatt av. så går du 30 minutter med de..
Lykke til videre stå på, synes du er råflink
Loggført

Tindron
Beryktet

Vis profil
« Svar #10 på: 21/02 - 2010, 11:19:05 »

Flott jobba, og lykke til videre!
Loggført

Konrad_Kroppsnes
Nytt medlem
*

Stupe kråke?

Vis profil
« Svar #11 på: 23/02 - 2010, 19:26:11 »

Hey takk for Støtte og Ros Very Happy Hjelper veldigt på!

Har funnet ut de siste dagen at snømåking er en killer workout hehe Smile anbefales

Har også funnet meg sunt snop Smile "Lofoten Tørrfisk Snacks" sånn til lørdager og andre anledninger, litt dyrt men det er verdt det.

per 100g 320kcal
protein  81.8 g
karbo    0 g
fett      1.5 g
pakkene er 25gram

Kansje ikke alle som liker det, har vokst opp med en fiskespisende famile så jeg syns det er sykt digg hehe

Trener ellers som vanligt, akkuratt hoppet av spinningsykkelen kjøler meg ned at the moment

Har veiedag igjen no 10.mars er ganske spent, legen sa at det ville være ganger der man ikke ville gå ned noe i det hele tatt, forsto lite av det han snakka om.. menmen går sikkert fint Smile

Ellers begynner jeg å se resultater av styrketreningen Smile spesielt nakke skuldre og armer

kommer med en vekt update 10 mars Smile
Loggført
Mr.LT
Småsterk

I`m back!

Vis profil
« Svar #12 på: 23/02 - 2010, 20:24:14 »

Slanke vekk 70 kg. Imponerende! Her skal jeg følge med!

LT
Loggført

190-145-230
Buffboy
Småivrig
*

Vis profil
« Svar #13 på: 23/02 - 2010, 20:39:37 »

Har funnet ut de siste dagen at snømåking er en killer workout hehe Smile anbefales

Sykt enig i det der altså! syns det er råbra at du klarer å utnytte snøen på en så bra måte Wink Når det gjelder fremgangen er det jo helt fantastisk så langt Very Happy men den treningen og det kostholdet du har nå ser jeg ikke hvordan dette kan bli noe annet enn Win! har blitt sagt mye klokt her allerede så det er bare å fortsette den gode trenden du er kommet inn i, så vil nok dette gå veien skal du se Wink

Når det gjelder det å gå på gymmen så må du bare ikke tenke på hva andre syns og tenker. Jeg vet ikke hva folk flest tenker, men personlig blir jeg glad på deres veine hver gang jeg ser overvektige mennesker som trener hardt fordi de har valgt å forandre livsstilen sin. dessuten vil nok de andre på gymmen også se resultatene og om ikke før, så vil de i hvert fall da skjønne at du virkelig har satt deg et mål, og at du gjør det som må til for å nå det. Og det er noe som står STOR respekt av.
Lykke til!
Lykke til!
Loggført
fyk0
Sporty

psycho_Cb_86@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #14 på: 23/02 - 2010, 20:42:06 »

Det står respekt av det du holder på med. Dette blir garantert vellykket Cool Lykke til videre.
Loggført

Hey ho, lets go;D
Sider: [1] 2 3 ... 7 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.541 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten