Takk skal du ha!
Det var et godt og beroligende svar. Men hvor får du de tallene fra? Hvordan vet du at det stemmer..? Hørtes nesten for godt ut til å være sant..
Uansett får jeg prøve å stresse ned, men det er ikke så lett. Blir fort rastløs, har vanskelig for å finne mening i det å være hjemme og hvile..
Noen tips til hva som kan gjøre hvileperioden mer meningsfull..?
Har ikke linker til "bevis" for tallene her og nå, men kildene er sikre nok

Jeg kjenner veldig godt følelsen av urdårlig samvittighet når man ikke får trent - uansett om man har 40 i feber og knapt kan stå på beina er det en liten stemme som hvisker at man er lat og feit om man ikke kommer seg på trening. Her er noe til å slå ihjel den stemmen med:
1. Slike tanker er (åpenbart) irrasjonelle - og man vil da være et fornuftig menneske, ja?

2. Det er bedre med en (eller to) uke(r) fri fremfor måneder eller i verste fall år med hanglende helse, masse treningsavbrudd, et overaktivt immunforsvar og generelt lite energi
3. Hvis du ikke sørger for nok restitusjon virker treningen mot sin hensikt (trening+ restitusjon=oppbyggende, trening uten restitusjon=nedbrytende)
For øvrig - at du ikke er frisk nok til å kjøre på med tunge vekter eller løpe intervaller til blodsmaken tar deg, betyr jo ikke at du må ligge pal på sofaen å ikke lee en muskel

Om du føler deg bedre (mentalt) av å rusle en liten tur eller gjøre noe lett arbeid hjemme så gjør det. Poenget er at det er en lærdom i seg selv å tillate seg å slappe av. Vet det er vanskelig, men den som intet våger intet vinner. Og tro meg, du vinner INGENTING på å slå deg selv i hodet med dårlig samvittighet eller prøve å kompensere treningsfri med mindre mat. *Streng pekefinger* fra Leah