Jeg elsker å trene. Jeg spiser sunt hverdagene. Men nå som det er sommer og i helgene er det godt å være litt sosial i venners lag. Da kan det bli litt alkohol i helga. Men dette går det fint at til å gjøre. Ikke skal jeg stille i konkurranse, selv om jeg har som mål å se bra ut i kroppen. Jeg trener for muskelmasse og jeg spiser for bevare muskelmasse og gå ned 5 kg overflødig fett. Jeg har ikke satt meg mål om å fjerne dette på 5 uker. Men 2 måneder. For jeg gidder ikke å nok en gang legge en altfor stram plan som går utover motivasjonen, og deretter igjen resultutatet. Det kan virke mot sin hensikt.
Men som i dag. Da skal jeg i festlig lag. Jeg startet dagen med en gåtur ( 40 min) før frokost. Jeg spiser litt i underkant, slik at jeg har mer å gå på til kvelden. Det er det totale inntaket som avgjør. I kveld er det reker. Visste du at reker inneholder 23 gram protein pr 100 gram. 23 %. Det er 230 gram protein pr kg. Majones er ikke min greie, den dropper jeg. Lager meg en egen dressing med kesam sitron og pepper. Litt brød skal jeg ha. Til det skal jeg ha 1 flaske rødvin. 500 kcal. Jeg drikker vin. Da 2 pils er det samme som 1 flaske vin. Med masse vann til. Klart at alkohol virker inn på forbrenningen, men faen da. Skal leve også. Og ikke minst er det en liten helsemessig gevinst med masse antioksidanter også

I morgen er det lang tur med hunden i marka, før frokost. Også blir det styrketrening på kvelden med badstu. God som ny.
Greia er. Det er fullt mulig å trene seriøst, og kose seg litt i helga. Men da må man kompensere for det. Innta litt mindre tidligere på dagen, eller aktivisere seg. Begrense skaden med holde seg unna majones, potetgull osv. Tenke over hva man drikker. Det går fint an å spise sunt med reker, grillmat, fisk og masse annet.
Bare planlegg litt, så lykkes du

Fsk