Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Uventet er ikke etterventet
Flere på hjemmesiden.
Siste fra treningsblogg.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 17:12:45

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Helse & velvære
| |-+  Skader og smerter
| | |-+  Blemmer i hendene ved markløft...
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Blemmer i hendene ved markløft...  (Lest 3678 ganger)
friskski
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 15/01 - 2011, 18:13:19 »

Er det noen her inne som har noe tips mot å ikke få blemmer i hendene når man tar markløft, har vurdert hansker, men har ikke lyst til å ta den muligheten.
Noen som har noe tips for å forebygge/slippe å få blemmer i hendene?
Blemmene har blitt såpass at det har blitt sår..
Loggført

18 år.
ML: 160 kg
KB: 160 kg
BP: 100 kg
shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #1 på: 15/01 - 2011, 22:05:33 »

Valget er pretty much gode hansker eller bare å leve med "stygge hender". Du kommer til å få blemmer som blir til hard hud etter kort tid av nesten alle tunge ryggøvelser. Bit tennene sammen i noen uker så ordner det seg selv.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
friskski
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 15/01 - 2011, 23:42:50 »

Ja, da får jeg heller kjøre på med litt små smerter Razz Får håpe det går over etter en liten periode  Laughing
Loggført

18 år.
Knallbert
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 17/01 - 2011, 10:51:10 »

Som shabby sier. Blir til hard, tykk hud som etterhvert blir revet av, kommer tilbake igjen, blir revet av, kommer tilb....

Reimer er det jo mange som bruker, men da trener du ikke grepet. Jeg holder meg til stygge hender Smile
Loggført

19 år, 181cm, 88kg
Trent siden september 09

Stevneperser u/utstyr:
KB 160  BP 105 ML 240
friskski
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 17/01 - 2011, 13:14:33 »

Da blir det stygge hender for min del også  Razz har prøvd med reimer før, men følte det bare ble feil og glapp. Det eneste som er med å ikke bruke noe og få de sårene er at det gjør rimelig vondt, men, men det får gå, går vel over etter en stund  Very Happy
Loggført

18 år.
Hjell
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 24/01 - 2011, 22:11:02 »

Reimer er fine greier Smile
Loggført
shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #6 på: 25/01 - 2011, 00:27:39 »

Bruker bare hender og kalk, never looked back.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
bananahama1
Småivrig
*

Vis profil
« Svar #7 på: 06/04 - 2011, 17:15:50 »

jeg bruker reimer av og til!
bruker reimer når jeg skal trene skikkelig tungt eller når jeg skal makse!
så trener jeg med "lettere vekt" med mange reps uten reimer, og det går bare fint det Very Happy du kan prøve magnesiumpulver ol. funker fint! Wink
Loggført

Strongman: "a sort of equal parts powerlifter, bodybuilder, triathlete, and olympic athlete, all rolled into one!"

«Spis som en bygger - og tren tungt som en gal strongman - og du blir sterk»
friskski
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #8 på: 07/04 - 2011, 22:17:48 »

Da er det en stund siden jeg skrev dette inlegget og med tiden har "trælene" i hendene kommet  Razz og godt er det, nå går trenningen mye bedre enn før da det var så vondt at det neste ikke gikk.... Sad Men nå er alt oppe å går og trekker greit 160 kg x 6, så fremover går det   Very Happy
Loggført

18 år.
Chr1st1an
Avhengig

^^

christian-thesen@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #9 på: 15/05 - 2011, 21:05:47 »

Jeg liker den holdningen at bruker man reimer så er det for tungt for deg.. Du skal løfte så hardt som grepet sier ja til å løfte... Når grepet svikter så er det både signaler til å fra hodet og styrke i hendene som stopper deg.. Reimer er litt juks som ofte fører til ræva teknikk hos brukerne.. Så den ville jeg styrt unna...

Flytende kalk har jeg hørt en del snakk om, dette skal vist være et fint alternativ til kalk om du sliter med at senteret sutrer over dette..

Blir blemmene et problem, kjøp deg "fotfil", fil de ned med den "fineste" siden, smør de med håndkrem:-)
Loggført
sviske62
Småsterk

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 16/05 - 2011, 01:15:30 »

Helt erlig, så føler jeg denne tråden her er jævli pinglete. Å buhu jeg fikk sår i hendene etter markløft! hva skal jeg gjøre, jeg klarer ikke tenke ut at jeg bare kan teipe henda, eller bruke plaster. Eller at etter hvert vil huden bli hardere og jeg vil få mindre sår på henda.

Ikke bli sure her nå, jeg bare føler at tråden handler om whining. Jeg trener markløft med en stang som har skikkelig grovt grep. jeg trener i shorts, flere økter har jeg revet opp hud på både hendene og leggene. ja jeg har faktisk blødd på leggene, jeg lager ikke noe big deal ut av dette. Jeg bare ignorer smertene, under settet jeg bare konsentrerer meg om å løftet at jeg glømmer at jeg bare skraper opp huden.

Kalk er sykt bra dersom man sliter med å holde stangen.
Loggført
Chr1st1an
Avhengig

^^

christian-thesen@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #11 på: 16/05 - 2011, 02:12:00 »

all respekt Sviske.. Om folk ikke ønsker å blø og slite med ru hud, så la de file ned og smøre litt og hold det ved like da....

Du må lære deg at det fins flere mennesker ute i verden enn de med din mentalitet:-) Uten at du mener det er whining:-) Skal respektere at det er din subjektive mening, men da satser jeg på at du tåler min og:-)
Loggført
ThomasToget
Sporty

Vis profil
« Svar #12 på: 28/05 - 2011, 00:44:18 »

http://www.youtube.com/watch?v=UU4oxRVXLlM&feature=related
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.439 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten