Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Ein med teften, ein rett i kjeften
Flere på hjemmesiden.
Siste fra treningsblogg.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 17:26:28

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Diett
| | | |-+  Lavkarbo og boksing
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lavkarbo og boksing  (Lest 560 ganger)
Cleto Reyes
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 14/06 - 2011, 20:12:22 »

Hei,  driver med boksing 4 ganger i uken 1,5 time per gang. Begynte for fult for ca 2år siden da jeg fant ut at jeg ville gjøre noe med kroppsvekten. Veide den gang 104 kg, per idag ligger jeg på 89kg noe jeg er godt fornøyd med.

Når jeg begynte hadde jeg ikke noe spesielt stort fokus på kostholdet, jeg greide og gå ned til 97kg på et år uten noe fokus på kosthold. Derfor sluttet jeg med ting som alkohol, brus, godis osv, gikk ned til 95kg på ca 6mnd.

Siden slutten av Mars i år valgte jeg og gå hard til verks og kjøre på med lavkarbo diett og har godt ned til 89kg som er min nåværende vekt.

Men, etter jeg begynte med lavkarbo følte jeg at kvaliteten på treningen gikk ned, føler at kroppen ikke er like energisk som den var.

Dietten ser slik ut:

Frokost: Omelet 5egg + 1/3 boks kjøtt biter

Lunch: Eple + samme som frokost

Middag: Kjøtt (kjøttkaker, kyllingfilet,) noe kjøtt ihvertfal

etter trening: Protein shake

Kvelds: druer, eple.

noen fakta opplysninger:

Kjønn: gutt
Alder: 22
Vekt: 89kg
Høyde: 187cm

Lurer derfor på om jeg bør øke mat intaket betraktelig eller gå over til og spise mer karbohydrater ettersom jeg trener forholdsvis mye.

takker for alle svar
Loggført
Randy
Moderatorteamet

Nothing worth having comes easy!

Vis profil
« Svar #1 på: 15/06 - 2011, 11:14:18 »

Tidligere aktiv bryter selv og jeg kan si med hånda på hjertet at lavkarbo + 4-5 trenings med bryting og vekttrening i uka ikke er noe særlig smart. Til tider hadde jeg ganske lavt karbohydrat inntak, men jeg fikk normalt i meg mellom 50 og 100 gram karbohydrater iløpet av de tøffeste treningsøktene.

Dette er bare personlig, men jeg holdt meg unna alt som var av lavkarbo i de hardeste treningsperiodene og bare spiste det samme sunne som vanlig, men kuttet ned på kaloriene.

TLDR: Anbefaler deg å få i deg mer karbs i harde treningsperioder, spesielt om du er en satser på boksing.
Loggført

Mvh Randy
Cleto Reyes
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 15/06 - 2011, 22:49:34 »

takker for svar, har lagt in havregryn i dietten eller kostholdet kan man vel kalle det, merket forskjell idag faktisk. tror jeg har funnet en god balanse nå.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.421 sekunder med 18 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten