Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Be good and rightous john, soon you’re dead and gone
Flere på hjemmesiden.
Siste fra treningsblogg.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 17:31:06

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Trening - Strongman & styrkeløft (Moderatorer: Tonks, Jooooohn)
| | |-+  Dårlige gener?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Dårlige gener?  (Lest 1641 ganger)
hEnlik
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 18/06 - 2011, 00:46:21 »

Hei.
Har sikkert vært flere hundre emner om dette, men velger å lage en tråd allikevel.

Har trent i 1 år og 6 mnd'er nå og merker det at jeg ikke har oppnådd noen store resultater i styrketreningen. De første 3-4 månedene fikk jeg god fremgang, men det siste året så har det bare blitt vedlikeholds-trening - har ikke klart mer enn 25 push-ups siden jeg begynte. Jeg har variert treningen med forskjellige program og trent fra 5 til 3 dager i uken med et greit kosthold. Har også prøvd både proteinpulver og kreatin. Still no progress...

Jeg begynner å tro at jeg er en såkalt "hardgainer" som rett og slett ikke har noe potensial for god muskelvekst liggende i genene. Noe som igjen virker rart, fordi pappa løftet 120 kg i benken når han var på min alder.
Hvis jeg går èn uke uten trening føles kroppen slapp og opplever at treningsframgangen blir satt tilbake. Det samme gjelder når jeg inntar alkohol, noe som er vanlig, men i mitt tilfelle blir musklene dagen etterpå helt slappe og styrken blir satt tilbake, selv om jeg ikke drikker spesielt ofte (hver 3-4 uke). Er dette normalt?

Har fått prøvd meg litt på innendørs-roing på concept2 ro-apparatene på treningssenteret, og har alltid opplevd en jevn fremgang der - noe som er litt rart (?). Ror 1:29.0 på 500m og 3:15,6 på 1000m, noe jeg er fornøyd med. Kanskje jeg heller skal droppe styrketreningen og heller satse på det jeg i det minste har fremgang i?

Noen som har forslag til noen andre metoder jeg kan teste ut for å oppnå bedre styrkeresultater?

Info som kan være nyttig i de eventuelle innleggene deres:

Vekt: 82 kg
Høyde: 183 cm

Benkpress max: 73 kg.
Markløft max: 115 kg.
Knebøy max(?): 70x5 kg.

Hilsen
frustrert 17-åring  Sad.

Loggført
Riinoo
Skribent Iform.no

Et mål av gangen

mthereseo@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 18/06 - 2011, 14:01:08 »

Jeg synes ikke du skal være misfornøyd med de løftene mtp din alder.
En årsak til at du ikke har økt ytterligere kan være flere ting
- teknikk
- kosthold
- livsstil
- treningsprogram

I forhold til pressøvelser så er du lang(lange armer og bein, like lang som meg faktisk) og vil dermed få lengre løftevei og det vil bli vanskeligere å bli god i pressøvelser i forhold til trekkøvelser og roing som du oppdaget å være god
Selv sliter jeg voldsomt med pressøvelser og også chins/nedtrekk - men i roøvelser og på romaskin er jeg derimot over gjennomsnittet.
Loggført

StenDA
Beryktet

Never give up!

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 18/06 - 2011, 21:53:57 »

Alle utvikler seg i forskjellig tempo, det er sant, men om du virkelig vil ha dette her må du ta det. Kostholdet må gi nok kalorier og nok proteiner. Vil på det sterkeste anbefale www.tomminutrition.com, spesielt med tanke på matplaner. Lager du bruker der får du tilgang til dietter for opp og nedgang i vekt tilpasset ca. din vekt. Det blir også gitt instruksjoner om hvordan å justere kcal inntaket om vektøkningen ikke er tilfredsstillende.

Du må også planlegge, du må passe på å ha en plan for progresjon, deretter må du arbeide planen. Kontinuitet er et stikkord, hver dag er en ny dag du kan velge å utnytte til å bli bedre, men du kan også kaste bort hver dag uten å utrette noe, det valget er ditt. Litt jobb er det, men visst f er det verdt det. 5x5 fra iform er så vidt jeg kan se, perfekt for deg akkurat i den alderen og med det utgangspunktet du har nå. Bare følg alle punktene i programmet bra. "Talent you have naturally, but skill is only developed by hours and hours of beating on your craft." Lykke til!
« Siste redigering: 18/06 - 2011, 21:56:44 av StenDA » Loggført

Min treningsdagbok:

http://www.iform.no/forum/index.php/topic,52163.0.html

"Plan your work, and work your plan" (Big George Foreman)
hEnlik
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 19/06 - 2011, 01:52:54 »

Takk for respons Smile!
Loggført
hEnlik
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 21/06 - 2011, 15:06:13 »

Siden jeg ikke har hatt stort utbytte av de forskjellige programmene jeg har prøvd bl.a. 5x5, tror heller jeg trener det jeg selv føler jeg har best utbytte av - som å trene mengdetrening/variere øvelsene/reps fra dag til dag.
Loggført
StenDA
Beryktet

Never give up!

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 21/06 - 2011, 15:57:42 »

Det 5x5 programmet fra iform, er perfekt om du starter så lavt at alt går lett for så å legge på 2,5 kg hver uke helt til det sier stopp. Når det sier stopp kan du bytte til 5x3 og fortsette progresjonen. På denne måten vil du maksimere utbyttet, men det må være kontinuitet. Hver uke må du være klar til å gjøre ditt beste, prøv også å finne en treningspartner som har noenlunde like mål som deg. For mye variasjon er like ille som for lite.

Hvis du ikke føler du øker av dette, så kan du jo alltids prøve dietmar mengde fra www.styrkeloft.no .. Men husk at kostholdet er så mye viktigere enn du kan tenke deg, spesielt om du nå er en såkalt "hardgainer". Nybegynnere burde ikke lage planer selv, etterhvert som du lærer hva som fungerer for deg kan du spesialisere det mer på egenhånd, men nå ville jeg kjørt en ferdig plan var jeg deg-
Loggført

Min treningsdagbok:

http://www.iform.no/forum/index.php/topic,52163.0.html

"Plan your work, and work your plan" (Big George Foreman)
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.474 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten