Hei.
Har sikkert vært flere hundre emner om dette, men velger å lage en tråd allikevel.
Har trent i 1 år og 6 mnd'er nå og merker det at jeg ikke har oppnådd noen store resultater i styrketreningen. De første 3-4 månedene fikk jeg god fremgang, men det siste året så har det bare blitt vedlikeholds-trening - har ikke klart mer enn 25 push-ups siden jeg begynte. Jeg har variert treningen med forskjellige program og trent fra 5 til 3 dager i uken med et greit kosthold. Har også prøvd både proteinpulver og kreatin. Still no progress...
Jeg begynner å tro at jeg er en såkalt "hardgainer" som rett og slett ikke har noe potensial for god muskelvekst liggende i genene. Noe som igjen virker rart, fordi pappa løftet 120 kg i benken når han var på min alder.
Hvis jeg går èn uke uten trening føles kroppen slapp og opplever at treningsframgangen blir satt tilbake. Det samme gjelder når jeg inntar alkohol, noe som er vanlig, men i mitt tilfelle blir musklene dagen etterpå helt slappe og styrken blir satt tilbake, selv om jeg ikke drikker spesielt ofte (hver 3-4 uke). Er dette normalt?
Har fått prøvd meg litt på innendørs-roing på concept2 ro-apparatene på treningssenteret, og har alltid opplevd en jevn fremgang der - noe som er litt rart (?). Ror 1:29.0 på 500m og 3:15,6 på 1000m, noe jeg er fornøyd med. Kanskje jeg heller skal droppe styrketreningen og heller satse på det jeg i det minste har fremgang i?
Noen som har forslag til noen andre metoder jeg kan teste ut for å oppnå bedre styrkeresultater?
Info som kan være nyttig i de eventuelle innleggene deres:
Vekt: 82 kg
Høyde: 183 cm
Benkpress max: 73 kg.
Markløft max: 115 kg.
Knebøy max(?): 70x5 kg.
Hilsen
frustrert 17-åring

.