Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Mistet helsen, fikk frelsen
Flere på hjemmesiden.
Siste fra treningsblogg.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
17/05 - 2012, 17:40:01

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
702950 innlegg i 57001 emner av 28857 medlemmer
Nyeste medlem: proger
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Helse & velvære
| |-+  Skader og smerter
| | |-+  smerter i albue/biceps.
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: smerter i albue/biceps.  (Lest 1614 ganger)
kodiak
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 27/08 - 2011, 16:57:53 »

hei Very Happy har drevet med styrketrening siden feb/mars 09 nå, og fra et utgangspunkt som nylig utskrevet fra rehab, etter ulykke, 52kg kroppsvekt, og 2mnd i koma-synes jeg at det har gått overrraskende bra. på tross av påført brudd i korsrygg, løfter jeg nå 225kg mark Very Happy har satt meg 250kg som et mål, og trener nå 4*4 med 2,5kg økning pr uke. etter at jeg løftet 5.rep på 210 nylig-har det liksom gått litt i stå, derfor jeg gikk tilbake til 190kg og startet 4*4. noen meninger om dette? forrige trening var belastningen 192,5-lett. så tilbake till problemet: etter at jeg begynte øke 1rm i mark, og nådde 225, samt 2 miss på 230 og litt hercules hold-trening-har jeg fått smerter i albuene, spesielt i forbindelse med biceps. vondt å strekke ut armene, og vondere å"stramme"biceps-F.eks hantelcurl/Z-stang, er umulig Confused WHAT? lurer jo fælt på om det kan dreie seg om avrevet muskelfeste, eller en betennelse? gidder ikke"kaste bort"egenandel hos fastlegen-da han bare vil anbefale kiropraktorer O.lign, førøvrig det eneste han gjør Laughing dem 3 baseøvelsene klarer jeg fint og gjennomføre med dette problemet, men det vil nok ikke gjøre tilstanden bedre. noen som kjenner til dette problemet, vet hva det dreier seg om?
Loggført
Riinoo
Skribent Iform.no

Et mål av gangen

mthereseo@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 27/08 - 2011, 17:11:29 »

Prøv å tøye triceps, biceps, bryst og (fremside)skulder. Hadde det vært avrevet muskelfeste hadde du hatt begrenset bevegelighet og voldsomme blåmerket/blodutredelser under huden.

Hva med å ta det litt mer med ro?
Loggført

kodiak
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 27/08 - 2011, 20:43:29 »

mener du det kan være så enkelt som overtrening?
Loggført
Riinoo
Skribent Iform.no

Et mål av gangen

mthereseo@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: 28/08 - 2011, 21:43:16 »

Nei, stramme muskler
Loggført

ice67
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 30/08 - 2011, 20:31:17 »

Hei.

Det kan høres ut som du har en god start på "tennisalbue". Fikk samme smertene som deg,særlig når jeg trente hantelcurl og Z-curl. Skal jeg trene curl-øvelser nå, så må det være med rett stang og ikke over 70% av maks vekt.

Tennisalbue kan ta fra 2 uker til 5 år før den er borte,skal til naprapat kanskje i slutten av neste uke,kan holde deg oppdatert om du ønsker?

Mvh
JB
Loggført
kodiak
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 01/09 - 2011, 23:14:28 »

javelja, tennisalbue.. kjøpte 2st rehband for albuene igår, prøves imorgen, og håper jo det kanskje bidrar i positiv retnng. er absolutt værst med hantelcurl og <-stang ja, hvis jeg ikke bruker lav belastning-KJEDELIG:)
Loggført
kodiak
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 02/09 - 2011, 13:38:17 »

ringte legen, og ble bedt om å prøve med ibux noen dager.
Loggført
ice67
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 08/09 - 2011, 20:36:10 »

Funker det med ibux?   
Ha vært innom og fått sjekket selv,jeg har en mindre tennisalbue,dvs at om jeg ikke roer ned øvelsene som trigger betennelsen i albue/underarm så vil jeg ende opp med en skikkelig tennisalbue.

Symptomene som du beskriver er samme som jeg har.

Loggført
kodiak
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 22/11 - 2011, 12:17:57 »

har fått tatt både røntgen og MR av albuene nå. røntgen viste ingen feil, venter fortsatt på resultatet fra MR`n. det har vært en litt kjedelig utvikling siden jeg først spurte her:) greide målet på 250kg markløft forrige torsdag, men det har vært noen begredelige"albuedager"etter det:) smeller inni albuene nå hvis jeg retter ut armene-ikke hver gang, men ofte. klarer ikke strekke ut venstre arm helt heller. fastlegen tror det kan dreie seg om sener i klem eller løse bruskbiter. får resultatet fra MR undersøkelsen iløpet av uka da. blir fint og få svar.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.991 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten