Jeg har nå lenge slitt med smerter i spesielt underarm og skulder, men i den siste tiden har det også oppstått noe i brystet. Det ser ikke ut til å gi seg, jeg har lest utallige mange artikler og andre skriv som handler om dette, der løsningen ofte er; pause fra trening, hvile, opptrening osv, men det blir visst aldri helt bra igjen.
Jeg skal fortelle hvordan det begynte. For rundt 1 år siden begynte jeg å trene, typisk benkpress og biceps opplegg. Jeg fikk etter en stund vondt i høyre underarm når jeg trente biceps med curlstang, så kuttet det bare helt ut. Og kan ikke huske at jeg kjente noe til det i hverdagen, men forsatte med benkpress og flere skulder og triceps øvelser.
Etter omtrent 3-4 måneder begynte jeg å kjenne en slags "strekk" følelse eller hvordan jeg skal si det i skulderen, bare ved å f.eks å strekke ut armen eller løfte en kopp opp.
Jeg fikk ikke vondt under trening, men jeg kunne få vondt av andre ting som jeg gjorde til vanlig, trengte ikke å være tungt engang. Og smertene i underarmen kom tilbake, verre enn noengang. Derfor kuttet jeg ut all trening i 3-4 måneder, og joda, det ble bedre, men satt hele tiden litt igjen. Og da jeg startet treningen igjen kom det straks tilbake. Jeg tok også 2 ukers ferie med kun svømming som aktivitet, og det var like ille da jeg kom hjem.
Jeg vet ikke hvordan, men i juli/august 2011, så begynte jeg plutselig å få vondt midterst i brystet, og ved trening av brystet, så er det veldig ømt der dagen etterpå.
Problemet er at nå jobber jeg som elektriker, det gjorde jeg ikke før (gikk på skole), så nå er fullstendig hvile litt vanskelig å få til. Har vært hos fyso uten at det har blitt bedre fordi de ikke kom fram til hva det var engang. Men håper at det er noen her som kanskje vet hva det kan skyldes.
Smertene som er nå for øyeblikket i skuldrene kjennes ut som om det river i musklene, i underarmen er det litt "kiling" til vanlig, men kan kjennes ut som det strekkes noe voldsomt ved tungt arbeid i underarmen. Brystsmertene kommer sjeldent egentlig, men kjennes ut som det også river i muskelfestet, om jeg skulle beskrevet det selv.
Beklager mye tekst, men prøver å få ut så mye info som mulig.
Her er også noen bilder som forklarer eksakt hvor det er vondt.

Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.usTakker for svar!