Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Noas ark, noens ark?
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 00:47:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Helse & velvære
| |-+  Skader og smerter
| | |-+  Rare skulderblader! HJELP!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Rare skulderblader! HJELP!  (Lest 277 ganger)
petter2802
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 21/12 - 2011, 17:59:10 »

Hei!
Er en gutt på 16år som driver med vektløfting. Etter mange måneder med trening og resultat så har jeg fått øye på at de såkalte "vingmusklene" er ganske rare. Høyre siden er mye større enn den venstre siden. Etter jeg hadde undersøkt litt så fikk jeg øye på at mitt venstre skulderblad stakk utover imens den andre var normal flat på ryggen. Har vært hos legen men ingen fant noe i veien med skulderbladene mine, bare sa at jeg måtte trene de opp. Men til slutt har det blitt veldig irriterende å se meg selv i speilet med en stor ving og en liten en. Er det noen her som har hørt om dette eller noen som har det samme problemet? Er åpen for all tips! VÆR SÅ SNILL HJELP MEG!
Loggført
sannamor
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 21/12 - 2011, 22:36:25 »

Har du vært til fysioterapeut? Det er vanskelig å si noe om hva som gjør det slik uten å se på det, men det kan hende at de musklene som skal holde skulderbladet inntil ribbekassen er "lammet". Det kan skje om man får mye press oppå skuldrene (går med tung sekk e.l.), fordi det blir lagt mye press på nerven til muskelen. Om dette er tilfelle eller ikke kan ikke jeg si noe om, men jeg anbefaler deg å dra til fysioterapeut
Loggført
petter2802
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 01/01 - 2012, 15:36:31 »

Har du vært til fysioterapeut? Det er vanskelig å si noe om hva som gjør det slik uten å se på det, men det kan hende at de musklene som skal holde skulderbladet inntil ribbekassen er "lammet". Det kan skje om man får mye press oppå skuldrene (går med tung sekk e.l.), fordi det blir lagt mye press på nerven til muskelen. Om dette er tilfelle eller ikke kan ikke jeg si noe om, men jeg anbefaler deg å dra til fysioterapeut

tusen takk for tipset! og har endelig fått fikset det gjennom fysioterapeut. Det var nemlig at de musklene som du sa var "lammet", gjorde at eg fikk påført denne rare posisjonen av skulderbladet mitt. tusen takk!
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.598 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten