Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Se, tv blir pc
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 00:49:56

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  trenger litt hjelp styrke program og kosthold
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: trenger litt hjelp styrke program og kosthold  (Lest 867 ganger)
lewispennock
Nytt medlem
*

lewis.pennock@hotmail.no
Vis profil E-post
« på: 10/11 - 2011, 17:08:53 »

har nettopp begynt å trene. har trent rundt noen uker nå og har allerede begynt å merke forbedringen min.
Men jeg trenger litt hjelp av noen erfarne der ute som kan sette opp opsett til meg

jeg hadde tenkt det slik
Mandag : Biceps,Bryst og triceps
Onsdag : mage,Rygg og lår
Fredag : Biceps,Bryst og Triceps

Noen som kunne ha satt opp program for meg?
Takk på forhånd Smile

Flyttet ut i fra en annen tråd - Saftisme
« Siste redigering: 29/12 - 2011, 20:57:52 av saftisme » Loggført

Your pain is your strength!
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #1 på: 03/01 - 2012, 21:44:26 »

Skal prøve å hjelpe deg så godt som mulig Smile

Jeg ville satt opp et fullkroppsprogram til deg.

Men i og med at det ligger ufattelig mange programmer på nettet låner vi et.

F.eks dette (lånt fra Børge sitt MYO-reps program)

Dag 1

Bein – Beinpress (på ett bein når du trener lette vekter) eller knebøy
Benkpress eller dips for bryst (foroverlent, albuene litt ut, ikke strekk helt ut på toppen) – se artikkelen min om De beste øvelsene for Brystet
Roing – sittende eller foroverbøyd med stang, kabel, maskin eller manualer
Bicepscurl
Legger (sittende eller stående, fortrinnsvis på et og et bein så slipper du å bruke så mye vekt på stanga/maskinen)

Dag 2

Markløft eller strake markløft
Skulderpress med manualer (anbefaler at du stopper like over hodehøyde og ikke strekker helt ut på toppen), Børge press, og/eller sidehev
Chins eller nedtrekk
Smal benkpress eller dips for triceps (overkroppen rett opp, albuene inntil kroppen, gå halvveis ned og strekk helt ut på toppen)
Mage

Dag 3

(Decline) Benkpress eller dips for bryst
Foroverbøyd eller sittende roing
Bein – Utfallsvarianter eller frontbøy eller knebøy
Bicepscurl
Legger (stående)

Når det gjelder kosthold trenger jeg litt mere informasjon som høyde, vekt og alder Smile
Loggført

I don't say goodbye to the set before the pain say hello!
lewispennock
Nytt medlem
*

lewis.pennock@hotmail.no
Vis profil E-post
« Svar #2 på: 05/01 - 2012, 20:18:55 »

Tusen Takk! Smile
Jeg er en gutt på 16år som er 169 cm og veier nå sånn ca 67 kg.
Loggført

Your pain is your strength!
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #3 på: 07/01 - 2012, 21:21:58 »

Som jeg pleier å si til de fleste nybegynnere er det ikke hva slags mat som er viktig, men å få i seg nok mat. Grunnen til at jeg sier det er at veldig mange nybegynnere ikke klarer å få i seg nok mat til å kunne vokse og da skal man ikke begynne å "preppe" på dem et super sunt kosthold på toppen, det vil nok bare gjøre det vondt verre!

Så jeg anbefaler at du spiser som du har gjort tidligere, men i større mengder slik at du ser vekten din øker gradvis Smile

Etterhvert som ting begynner å falle på plass skal du begynne å spise sunnere, dette tar det lang tid for enkelte og venne seg til, men det kommer til slutt.

Selv spiste jeg mye dårlig mat når jeg var yngre, men etterhvert som jeg fant ut hvor mye kosthold har og si og hvor mye mere energi man får av et sunt kosthold begynte jeg å spise sunnere..Det tok en god stund før jeg ble vandt med å spise sunt, men når jeg først kom over "knekken" har jeg aldri falt tilbake. Jeg spiser ALDRI noe sjokolade, is, potetgull osv osv. dette er noe som overhodet ikke frister lenger!
Så alt går på psyken, jeg trodde ikke det var mulig å legge fra seg alt det gode, men nå om dagen smaker en fersk biff med godt krydder 10 ganger bedre enn en sjokolade Smile

Og med din alder, vekt og høyde tipper jeg du kan ligge på et sted rundt 2.500kcal, alt etter hvor mye du trener.

Lykke til! Smile

Loggført

Sunfarm
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 12/01 - 2012, 20:29:33 »

Som jeg pleier å si til de fleste nybegynnere er det ikke hva slags mat som er viktig, men å få i seg nok mat. Grunnen til at jeg sier det er at veldig mange nybegynnere ikke klarer å få i seg nok mat til å kunne vokse og da skal man ikke begynne å "preppe" på dem et super sunt kosthold på toppen, det vil nok bare gjøre det vondt verre!

Så jeg anbefaler at du spiser som du har gjort tidligere, men i større mengder slik at du ser vekten din øker gradvis Smile

Etterhvert som ting begynner å falle på plass skal du begynne å spise sunnere, dette tar det lang tid for enkelte og venne seg til, men det kommer til slutt.

Selv spiste jeg mye dårlig mat når jeg var yngre, men etterhvert som jeg fant ut hvor mye kosthold har og si og hvor mye mere energi man får av et sunt kosthold begynte jeg å spise sunnere..Det tok en god stund før jeg ble vandt med å spise sunt, men når jeg først kom over "knekken" har jeg aldri falt tilbake. Jeg spiser ALDRI noe sjokolade, is, potetgull osv osv. dette er noe som overhodet ikke frister lenger!
Så alt går på psyken, jeg trodde ikke det var mulig å legge fra seg alt det gode, men nå om dagen smaker en fersk biff med godt krydder 10 ganger bedre enn en sjokolade Smile

Og med din alder, vekt og høyde tipper jeg du kan ligge på et sted rundt 2.500kcal, alt etter hvor mye du trener.

Lykke til! Smile

Vil ikke det føre til en sterk kropp, men med altfor høy fett%? Eller vil man kunne holde en lav fett% visst man trener kardio også? Dog så er vel det beste å spise mye, bli sterk og så gradvis definere kroppen sin med sunt kosthold?
Loggført
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #5 på: 12/01 - 2012, 22:35:54 »

Du må prøve å finne en balanse på det hvor du øker gradvis i vekt, men ikke alt for mye av gangen slik at det blir for mye fett.

Men skal du bygge muskler så må du som regel litt opp i fett % også, ellers skal du kjenne kroppen din svært godt og ha god kunnskap om mat Smile

Selv gikk jeg litt opp i fett i starten pga. dårlig matvalg, men etterhvert som jeg begynte å spise 100% sunt fikk jeg mye mere kontroll over vekten. Nå om dagen bestemmer jeg stort sett hvordan vekten min skal se ut til en hver tid.

Før jul bestemte jeg meg å legge på meg litt ekstra pga. stor treningsmengde, det ble også litt fett med på denne runden, men pr.dags dato har jeg ikke noe av det fettet som jeg la på meg før jul.

Så med sunn mat har du mye større mulighet til å balansere kroppen, fremfor om du spiser mye "jalla mat"  Very Happy

Dette kommer etterhvert Smile
« Siste redigering: 12/01 - 2012, 22:37:28 av Sherdog » Loggført

Sunfarm
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 16/01 - 2012, 23:12:16 »

Jeg låner denne tråden istedenfor å lage en hel ny tråd.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1878 Noe å annbefale for en helt gjennomsnittlig 16 åring?
Loggført
pleiboi84
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 24/01 - 2012, 21:43:54 »

Fullkroppsprogram støttes på det sterkeste!
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.471 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten