Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Svære kara med store maga, store visjona frå store vandala
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:02:53

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Sunn mat til lange arbeidsdager. Trenger hjelp!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Sunn mat til lange arbeidsdager. Trenger hjelp!  (Lest 299 ganger)
body_A
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 13/01 - 2012, 13:14:39 »

Hei,

Jeg er ei jente på 21 år, og har trent styrke i 1 år nå. Elsker styrketreningen, og nå har eg laget meg et skikkelig styrkeprogram (splitt), som jeg følger. Men problemet mitt er kostholdet/ maten jeg burde spise. Skal ned i fettprosent, men vil ikke miste noe muskelmasse (heller bygge mer).

Jeg trenger hjelp til tips om hva mat jeg kan ta med meg til jobb. Er fulltidsstudent, og går fra skulen til jobb kl 1600. Er ofte på jobb fra klokken 1600 til 2400 på kvelden. Jeg trenger tips til hva mat jeg kan ta med meg?

Er proteinpulver, samt nutrilett barer et godt alternativ?
Har ikke alltid tid eller mulighet til å lage store middager så jeg kan ta med på jobb dagen etterpå. Har en sittestillende jobb, men kjenner ofte jeg blir sulten etter skolen og ut over kvelden. På jobb har vi bare frukt og knekkebrød, og brunost og norveigaost som pålegg.
Har tilgang til mikrobølgeovn.

Passer også på å drikke mye vann, og grønn te iløpet av kvelden.

Er fjordland middager noe bra alternativ? Sliter mye med vond  mage, så å spise knekkebrød på skolen deretter hele kvelden på jobb er ikke gunstig for meg.

Tusen takk for svar og hjelpen  Very Happy
Loggført
goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #1 på: 13/01 - 2012, 14:17:12 »

Proteinpulver, måltidserstatter og nutrilettbar er vel greit. Ellers er det. Cottage Cheese/mager kesam med litt syltetøy og nøtter, diverse frukt og grønnsaker, salat med kylling/tunfisk/ost og skinke, evt magert proteinrikt pålegg til knekkebrødet på jobb..    Bare noen tanker jeg har. Skal ikke uttale meg om fjordland, for har ikke tittet noe særlig på det.. Ellers kan du jo lage veldig store middager når du lager, for å fryse ned porsjoner.  Går kanskje lei av kylling og ris til middag 5 dager i uka, men regner med at du har tid til å lage middag 2-3 dager i uka, så kan jo variere.

Uansett hva du velger, så er det viktig med planlegging for å få til et bra koshold når man er mye borte, så skriv opp en plan for hva du skal spise hver uke, og handle inn alt f.eks på lørdag, og gjør klart mye på forhånd. Ikke akkurat spesielt gøy, men det er ikke så gøy å være misfornøyd med kosthold, kropp og vekt over lengre tid heller. Smile
Loggført
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #2 på: 13/01 - 2012, 21:29:28 »

Skal du spise bra mat så må du ta deg tid til å lage den selv. Middagsrester er tidsbesparende. Min favorittlunsj om dagen består av to kokte egg, morrpølse, cherrytomat, agurk, oliven,  og noen ganger slenger jeg med ostestaver, gulrotstaver, kålrotstaver, paprika. Gir god metthetsfølelse lenge utover det en tilsvarende mengde knekkebrød eller brødskiver gjør.

Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.574 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten