Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
NorgesMester eller NestenMester?
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:04:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Diett
| | | |-+  Bulk eller deff!?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Bulk eller deff!?  (Lest 270 ganger)
Mayweather
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 15/01 - 2012, 20:54:05 »

Heisann! Very Happy

Jeg har nå trent i ca et år, men det har vært mye av og på. Har ikke fulgt noe ordentlig diett annet enn at jeg begynte å spise mer, og prøver å spise sunt. Også har jeg trent hver muskelgruppe en gang i uka. Har slitt med skade i skulderen, så har ikke trent så mye i det siste. Og som sagt så har det også ellers vært mye av og på.

Men nå har jeg bestemt meg for å ta det neste steget:P Etter et år:P LOL

Det jeg lurer på er om jeg burde deffe eller bulke først?

Har sett litt på programmet til Kris Gethin på bodybuilding.com

Her er litt info og bilder:

Alder: 17
Vekt: 75 kg
Høyde: 180 cm

http://i1059.photobucket.com/albums/t433/Wayneroooney/13052011423.jpg

http://i1059.photobucket.com/albums/t433/Wayneroooney/Bildetatt15012012kl18363.jpg

http://i1059.photobucket.com/albums/t433/Wayneroooney/Bildetatt15012012kl18362.jpg

Takker for all hjelp!
Loggført
shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #1 på: 15/01 - 2012, 21:39:43 »

Vil naturligvis komme an på målet ditt. Hvis du synes du har nok muskelmasse for nå er det bare å deffe i vei og se hvordan du ender opp. Men hadde jeg vært deg (med mine mål om å bli riktig så stor), ville jeg fortsatt å spist mye og trent tungt. Hvis du ikke skal stille til konkurranse i vår eller klarer deg uten sixpacken til sommeren anbefaler jeg å bygge mer. Men som sagt, det er helt opp til deg og dine mål, ingen kan fortelle deg hva du burde gjøre med mindre du sier noe om hvor du vil.

Kan forøvrig lønne seg å se på programmer som ikke er designet av eller for profesjonelle bodybuildere dersom du er interessert i raskere fremgang.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Mayweather
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 15/01 - 2012, 21:55:32 »

Takk for raskt svar!

Jeg har jo lyst til å bli større og legge på meg mer muskelmasse. Men samtidig har jeg alltid hatt et ønske om å ha en synlig six pack. Jeg vil legge på meg mer muskelmasse, men jeg vil også ha synlige og definerte muskler. Ikke bare muskelmasse. Så jeg må nok deffe, men jeg er redd for å miste muskelmasse hvis jeg deffer.  Jeg vil ikke ha six pack på en tynn kropp. Så spørsmålet er om jeg først burde deffe, få frem sixpacken for deretter å legge på meg muskelmasse; Clean bulk. Eller kjøre bulk, også deretter deffe for å få frem sixpacken?

Loggført
Mayweather
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 16/01 - 2012, 15:21:04 »

bump
Loggført
shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #4 på: 16/01 - 2012, 16:37:38 »

Vet ikke hvor mye mer jeg kan legge til uten at det blir for subjektivt. Du sier du vil ha mer muskelmasse, men at du også vil ha synlig sixpack. Finn ut hvilken som er viktigst å oppnå det neste halve året og kjør på. Du kan bygge muskler samtidig som du beholder en relativt lav fettprosent om du bare legger litt innsats i kostholdet.

Du sier også at du ikke vil ha sixpack på en tynn kropp, og da er det en vurdering som blir veldig subjektiv. Jeg ville syntes at du var tynn dersom du deffet ned nå, men nå er ikke jeg 17 år heller, og kroppsidealet mitt er et helt annet enn hva folk flest opererer med. Wink Den eneste måten å finne ut av hvordan du ser ut med lavere fettprosent er å prøve. Så kan du heller ombestemme deg halvveis inn i dietten om du synes du blir for liten. En klassiker er alltids å fortsette å bygge frem til rundt mars (du har ikke så høy fettprosent, trenger ikke så mye tid på slankern), og så slanke deg fram til juni og kose deg med strandkroppen.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Mayweather
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 16/01 - 2012, 21:28:03 »

Aha, tusen takk for hjelpen! Tror jeg kjører knallhardt frem til mars/april og prøver å få mest mulig muskelmasse. Og derifra så slanker jeg meg, for å frem six packen! Men du har ikke tilfeldigvis et bra bulke program til meg?  Very Happy
Loggført
shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #6 på: 16/01 - 2012, 22:54:46 »

Ikke egentlig, bruker samme program om jeg er på vei opp eller ned.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.513 sekunder med 18 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten