Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Folk med dolk som tolk
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:10:05

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Diett
| | | |-+  Forbrenne fett.
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Forbrenne fett.  (Lest 668 ganger)
kristopher88
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 19/01 - 2012, 18:27:35 »

Hei.

Har i den siste perioden gått ned fra 85kg til 72 kg. Dette da fordelt på 4mnder.

Har jo gått merkbart ned i vekt både på armer og ben. Men ligger ganske mye igjen på

magen, så lurte tips på hvordan jeg kan få vekk dette fettet på en mest effektiv måte?

Det jeg spiser nå er:

Frokost 06.15: 3 knekkebrød med Cottage cheese og lerum jorbærsylt uden tilsatt sukker evt skinke.

Mellommåltid kl 09:00 4 knekkebrød med samme pålegg.

Lunsj : 12:00 samme som mellomåltidet.

15:00 4 knekkebrød med samme pålegg.

Trening rett etter arbeid nå fortiden ettersom det er så fullt etter nyttår.

Hjem: proteinshake, så evt middag, tar ekstra mye grønnsaker.

Viss det ikke er middag unner jeg meg et par-3 skiver. med samme pålegg som på knekkebrød.

Likevell tar jeg C-vitaminer,multivitaminer, udo's choise, zma og noen fat burnere fra Gym grossisten.

Treningsdagene:
Mandag: 10min på elipsemaskin + Biceps
Tirsdag: 10 min på elipsemaskin + triceps
Onsdag: 10 min på elipsemaskin + skuldre
Torsdag: 10 min på elipsemaskin + rygg
Fredag: 30min på elispemaskin + mage og bein
Lørdag : 10 min på elipsemaskin + Bryst
Søndag : 10 min på elipsemaskin + biceps
(Tar ikke biceps 2 ganger i uken, det rulerer bare på dagene)
« Siste redigering: 19/01 - 2012, 18:39:09 av kristopher88 » Loggført
potifa
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 23/01 - 2012, 09:25:45 »

For å forbrenne mer, ville ejg sluttet hver treningsøkt med noe sykling/jogging/roing el. Da forbrenner du mest effektift etter du har brukt opp energien på oppvarming og selve treningsøkta.
Ville kanskje byttet ut mellommåltidene dine med noe enkel frukt i stede for knekkebrød.
Så prøvd holde meg til seks måltider til dagen. Seks lette måltider med en god sunn middag. Men du har jo gått ned endel da, såer bare fortsette så kommer du dit du vil=)
Loggført

Mark: 240
Benk: 200
Knebøy: 220
kristopher88
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 23/01 - 2012, 18:14:52 »

Takker for svar Smile Kan hende jeg bytter ut frokosten også, og tar litt protein, og kansje en smule med havregryn Smile
Loggført
potifa
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 23/01 - 2012, 21:57:11 »

Havregryn er en fin start på dagen, bare pass på at ikke frokosten blir for mektig, for da blir det feil vei den går  Confused
Loggført

shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #4 på: 23/01 - 2012, 22:36:36 »

For å forbrenne mer, ville ejg sluttet hver treningsøkt med noe sykling/jogging/roing el. Da forbrenner du mest effektift etter du har brukt opp energien på oppvarming og selve treningsøkta.

Man forbrenner ikke mer når man er sliten. Da klarer du ikke trene like hardt og forbrenner således mindre.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
potifa
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 24/01 - 2012, 08:30:24 »

Man forbrenner ikke mer når man er sliten. Da klarer du ikke trene like hardt og forbrenner således mindre.

Handler ikke om å være sliten og trene tungt. Her er det snakk om at man har brukt opp det lageret man har av overskudd, av fuel. Og da man begynner med forbrenning, noe som ikke er tunge tak i den forstand. Blir forbrenningen større enn ellers.
Loggført

goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #6 på: 24/01 - 2012, 14:17:59 »

Handler ikke om å være sliten og trene tungt. Her er det snakk om at man har brukt opp det lageret man har av overskudd, av fuel. Og da man begynner med forbrenning, noe som ikke er tunge tak i den forstand. Blir forbrenningen større enn ellers.

Kunne gjerne tenke meg å se dokumentasjon på den påstanden der. Så kanskje jeg kan lære meg noe nytt Smile
Loggført
potifa
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 24/01 - 2012, 14:32:14 »

Kunne gjerne tenke meg å se dokumentasjon på den påstanden der. Så kanskje jeg kan lære meg noe nytt Smile

Har ingen dokumentasjon, Bare ut ifra egen erfaring, når det kommer til å kombinere kardio med styrke, for å spare energien til styrke trening, og får "lettere" til en økt kardio sliten, enn en styrkeøkt. Eks vis, sykle/jogge eller liknende i en times tid før bentrening, i dette tilfelle hadde ikke jeg fått like godt utløp for styrkeøkten som om jeg hadde begynt med selve bentreningen. Men jeg får fremdeles utløp for kardioen etter en tung økt med vekter.
 Smile
« Siste redigering: 24/01 - 2012, 14:33:59 av potifa » Loggført

shabby
Småsterk

Aspirerende bodybuilder

Vis profil
« Svar #8 på: 24/01 - 2012, 14:57:50 »

Forbrenning ved aerob trening = hvor mye oksygen du klarer å bruke per tidsenhet. Jo raskere du løper jo mer oksygen forbruker du; jo mer krevende aktivitet generelt, jo mer oksygen forbruker du. Helt basic fysiologi, finnes i alle bøker du vil slå opp i. Høyintensitetstrening vil alltid forbrenne mest. Det er en grunn til at intervaller og liknende treningsformer er den hellige gral: Du kan holde en snittlig høyere intensitet siden du har "pause" etter hvert drag, og det fører dermed til høyere energiforbuk (kcal brent) og en bedre aerob adapsjon (sterkere hjerte, kapillarisering etc).

Jogging er for folk som vil bli flinke til å jogge, gjerne sports- eller arbeidsrelatert. Slik som folk i militæret eller maratonløpere. For oss andre som bare vil bli i bedre form eller brenne kalorier er høyintensitet bedre.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #9 på: 24/01 - 2012, 20:50:29 »

Jeg ser tanken din potifa, og det er "lettere" å kjøre på med en runde spinning etter en styrkeøkt enn motsatt, men forbrenningen blir den samme gitt at du holder lik intensitet på kardiotreningen og styrketreningen. Så er det slik at ved høy intensitet henter man mesteparten av energien fra karbohydratlager (glykogen) der og da, men at etterforbrenningen er høyere over lengre tid og da kommer energien fra fett. Evt at man omdanner fett til glykogen. Slik at ved høy intensitet vil man ha størst totalt forbruk av kalorier og også kalorier hentet fra fett. Men ved lav intensitet henter man mesteparten av energien fra fettet med en gang. Dersom lagrene er tomme når du begynner med høyintensiv kardiotrening er proteiner ofte en raskere energikilde enn fett, så det er viktig å fylle på med litt karbohydrater under styrketreningen og før kardiotreningen for å hele tiden ha lett tilgjengelig karbohydrater til å hente energi fra.

Er 1,5 år siden jeg leste om dette nå, så kanskje noen arresterer meg på det jeg sier over her, men tror ikke jeg er helt på jordet.

Så litt til trådstarter: Fettet på magen er som alt annet fett, og går ikke å direkte fjerne ved spesifikk trening eller kosthold. Det er ofte det siste fettet som forsvinner, særlig hos menn, så du må bare fortsette med kaloriunderskudd. Det viktige er å bruke tid, slik at du ikke går for raskt ned i vekt. Da vil du miste muskelmasse. Så det er viktig å trene styrke samtidig for å opprettholde muskelmassen du har. Jeg vil anbefale å endre litt på treningsprogrammet ditt slik at du kommer gjennom alle muskelgrupper 2 ganger i løpet av en uke. Hvis programmet ditt er så tynt som det virker pga tidsmangel ville jeg kutta ut biceps, triceps og støtteøvelser.  Kjør på med flerleddsøvelser som benk, mark, bøy, dips, chins, roing, utfall, militærpress....
Personlig ser jeg ikke poenget med å trene spesifikt på armene hvis du ikke skal bli bodybuilder eller noe annet fancy. For folk flest holder det å kjøre tøft nok på de store øvelsene, så tipper jeg armene får kjørt seg nok.
Loggført
kristopher88
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #10 på: 24/01 - 2012, 21:51:47 »

Tusen takk for svar! Smile

Har egentlig ikke noe tidsmangel men har blitt tipsa om et annent program som er sånn her :

Mandag - bryst,biceps,knebøy
tirsdag - rygg,skuldre,bakside lår
onsdag - kardio
torsdag - lik mandag
fredag - lik tirsdag
lørdag - kardio
søndag - pause

og bare kjøre 2 base øvelser pr gruppe og 2 andre base øvelser den andre gangen i uka jeg trener samme muskelgruppe. Mage blir kastet inn med kardio dagene, evt med søndagen.

Tykks?
Loggført
goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #11 på: 25/01 - 2012, 08:36:44 »

Bare hyggelig Smile

Er ikke helt sikker på om det nye programmet er helt tipp topp heller. Når du kjører bryst på dag 1 og skuldre på dag 2 blir triceps kjørt 2 dager på rad, det samme med biceps på dag 1 og rygg på dag 2. Mitt forslag til 2 splitt er mer i tanken med overkropp/underkropp.

F.eks

Mandag - Bryst, skuldre og rygg
Tirsdag - Bøy, mark, utfall og tåhev
Onsdag - Kardio..  osv

Da får du kjørt kardio, hvor man stort sett bruker beina (løping, spinning), dagen etter en hard beinøkt. Så får du 2 dager hvile (torsdag og frem til trening fredag) på beina. Restitusjon er viktig, så ved å kjøre knebøy på mandag, bakside lår (hvilken øvelse?) på tirsdag og kardio på onsdag, så samme runden igjen torsdag, fredag og lørdag. Får beina aldri hvilt seg mer enn 24 timer bortsett fra søndag.

Men det er bare mine tanker. Det virker jo som at du har god tid til å trene (6 dager i uka) så er kanskje andre som er bedre til å svare på sånne treningsopplegg enn meg, for jeg er litt mer spesialist på å ha dårlig tid til styrke Smile , og bruker desto mer tid på kardio. Så for meg er restitusjon helt avgjørende. Men tror logikken min ikke er helt på jordet.
Loggført
potifa
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 25/01 - 2012, 12:15:18 »

Sier meg enig der goatmxx.
Da forstod du hva jeg skulle frem til, Er for noen vanskeligere og holde en høy intensinitets trening med styrke kontra cardio. Er en av grunnene til at ejg anbefaler det til folk i første omg. Selv har jeg brukt styrke trening med høy intensinitet for å forbrenne, og dette gikk og veldig bra, Men det krevde mye mer av meg enn ved cardio for selve forbrenningen. Men det er personlig, og ut i fra personlig erfaring jeg svarer. Så hvis jeg har forklsrt meg slik at det har blitt feil, beklager jeg. Men skal en begynne trene, har jeg merket at noen kan falle av og fi opp ved høy intensiv trening fra begynnelsen av pga det er for tuingt.
Men det kan svinge begge veier.

Men til syvende og sist detter det på selve personen som trener.

Train Hard, Train Smart. Very Happy
Loggført

kristopher88
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #13 på: 28/01 - 2012, 00:06:20 »

Meget gode svar her Smile Takk for det!

Men et siste spørsmål før jeg er klar til mandagen!

Kan noen gi meg 4 forskjellige baseøvelser på skuldre,bryst,rygg og ben?

Det hadde vært SUPERT! Smile
Loggført
potifa
Småivrig
*

Vis profil E-post
« Svar #14 på: 31/01 - 2012, 09:49:43 »

Meget gode svar her Smile Takk for det!

Men et siste spørsmål før jeg er klar til mandagen!

Kan noen gi meg 4 forskjellige baseøvelser på skuldre,bryst,rygg og ben?

Det hadde vært SUPERT! Smile

Baseøvelser/Hovedøvelser:
Skuldre - Militærpress
Bryst - Benkpress
Rygg - Markløft
Ben - Knebøy

VKTIG her at du løfter riktig før du begynner løfte tungt, slik at ikke du ødelegger deg selv.
Tren heller lettere vekter med riktige løft og få inn teknikken før du begynner kjøre på tungt. Enn begynne rett på tunge løft og løfte feil, og skade deg selv....
Loggført

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.608 sekunder med 18 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten