Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Uventet er ikke etterventet
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:15:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Gå ned i fett før jeg begynner å bygge?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Gå ned i fett før jeg begynner å bygge?  (Lest 199 ganger)
starlet123
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 22/01 - 2012, 14:27:12 »

Hei! jeg er en gutt, 19år, 185cm høy og veier ca 84 kg. Jeg vil tippe at ca 5-6kg av disse er overflødig fett. Jeg har nettopp kommet igang med styrketrening og sunt kosthold, men lurer på, bør jeg gå ned disse overflødige kiloene i fett, før jeg begynner å bygge muskler?

Eller kan jeg bare begynne rett på styrketrening, vil da dette overflødige fettet gjøre seg om til muskler? Har lest flere steder at man ikke kan gå ned i fett mens man går opp i muskler. Vil dette da bare ligge "på toppen" av musklene helt til jeg går for å bare gå ned i fett?

Jeg tror jeg har ganske bra anlegg for å få en sunn og sterk kropp. jeg kan gå ganske lett opp i muskler, og relativt fort ned i fett. Jeg kan selvfølgelig bare trene kondisjon i en måned halvannen og spise sunt for å bli kvitt disse kiloene før jeg begynner å bygge, men lurer på, er dette egentlig noen vits i det, eller kan jeg bare begynne å bygge med en gang?

Bør jeg ta noe kosttilskudd? Kan ingenting om dette.
« Siste redigering: 22/01 - 2012, 14:30:06 av starlet123 » Loggført
elastice
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 27/01 - 2012, 17:26:25 »

hei på deg,
det går fint å miste fett, samtidig som du bygger muskler (spesielt når du har noen kilo for mye), meeen det krever at du teller kalorier.

Ut i fra dine tall, så vil du forbrenne ca 2400 kalorier hver dag (forutsett at du sitter mye i ro og ikke trener). Øker du styrketrening til rundt 2-4 timer i uka, vil du forbrenne rundt 2600-2700 kalorier hver dag. Hvis du ligger på disse tallene, så vil du bygge muskler, samtidig som du går ned i fett. VEKTA blir den samme, men kroppen din ser annerledes ut Cool

Å telle kalorier er ikke så vanskelig, spesielt hvis du spiser mye av det samme hver dag. Jeg gjorde det før, tok meg maks 5 minutter hver dag å plotte inn tallene. De fleste har tid til det  Smile

Når det gjelder kosttilskudd så holder det med proteinpulver og eventuelt gainer (hvis du sliter å få i deg nok mat).

Derfor vil jeg anbefale deg å trene med en gang, uten noe slanking først. Har du derimot noe mål om at du må ha veldig lite fett til sommeren, så blir saken en annen  Smile
Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 27/01 - 2012, 17:40:46 »

Med den rette maten og det rette inntaket og rett trening er det ikke no problem å vokse i muskler med som elastice sier så krever det at du teller kalorier, det er det smarteste du gjør, å når du gjør det, kommer du til å merke hvor mye bedre du kommer til å føle deg i kroppen, om du spiser rett da...

Selv så teller jeg kalorier, jeg forbrenner rundt 3100 kcal daglig og når jeg skal bygge muskler samt gå ned i vekt ligger jeg på 2600 kcal. 500 kcal i underskudd. Men det å telle kalorier er ikke stress (Som de fleste sier...)om du planlegger riktig, da har du blant annet ferdig lagde mat-pakker for en hel uke, å kan ta det meste med øye mål etter en stund. noe som gjør det lette etter vært.

strener du styrke under vekt reduksjon vill du ta av forte også, om du spør meg.
Jeg ville anbefalt deg disse kosttilskuddene:
1. Multivitaminer & Tran/omega-3
2. Proteinpulver
3. BCAA
4. L-Glutamine
5. ZMA.

Lykke til videre!
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.467 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten