Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Eit stort hue kan kvile på lita tue
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:17:05

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Trenger hjelp til å få sommerkroppen!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Trenger hjelp til å få sommerkroppen!  (Lest 485 ganger)
9qtadu
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 25/01 - 2012, 03:39:34 »

Hei!

Eg er en kar på 23 år, 184-185 høy og veier oppmot 100kg nå. Eg er ikkje den typen som er særlig rund, men er kraftig bygd og fettet legger seg fint overalt.
Har trent tidligere, og det viser seg at jeg bygger muskler veldig kjapt, men eg mister motivasjonen veldig kjapt. Men no har eg bestemte meg!

Eg har 1-2 timer timer disponibelt til å trene 4 ganger i uka. Kan nogen hjelpe med et generelt treningsopplegg eg kan følgje?

Når det kome til mat, så har eg kasta ut alt som heter sjokolade, potetgull og øl.

Forslag til hvordan jeg skal spise?(diett)
TÅLER IKKE EGG / SKALLDYR

Dette er det eg generelt spisa daglig:

Frokost:
- Havregryn+Musli+Kellogg's All Bran Regular m/ekstra lett melk. (noen ganger litt jordbærsyltetøy)

Lunsj:
- Grovt brød m/mager ost, kokt skinke og paprika (4 skiver)
- Knekkebrød m/mager ost, kokt skinke og paprika (5-6 skiver)

Middag:
- Laksefilet (ovnsbakt) (150g)
- Seifilet (stekt i solsikkeolje) (2 x 150g)
- Kyllingfilét (ovn) (2 x 150g)
- Kjøttdeig av kylling/svin(mest svin). (200g)
- Rent og fint kjøttstykke (200g)

Ofte er disse stekt med hvitløk, løk og cayennepepper. Ingen ris/poteter/pasta, bare grønnsaker!

Kvelds/mellommåltid:
Banan / Eple / Appelsin / Gulrot / Grapefrukt

EDIT:
Drikkevarer:
- Vann (ved hvert måltid!!)
- Grønn te / Kamillete / Mynte-te

Har sett mye inne på dette forumet tidligere, men det er først nå eg tør å ta steget!

På forhånd, takk! Smile
« Siste redigering: 25/01 - 2012, 03:42:08 av 9qtadu » Loggført
Alldo
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 25/01 - 2012, 13:12:46 »

Kanskje dette besvarer omtrent 10% av det du lurer på:

Spis lite og ofte. Hva med hver 3.time der du spiser noen brødskiver med KUN skinke og tomat/agurk

BTW..Havregryn og musli inneholder veldig mye karbohydrater..pass på
Loggført
9qtadu
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 25/01 - 2012, 14:05:20 »

Kanskje dette besvarer omtrent 10% av det du lurer på:

Spis lite og ofte. Hva med hver 3.time der du spiser noen brødskiver med KUN skinke og tomat/agurk

BTW..Havregryn og musli inneholder veldig mye karbohydrater..pass på

Tenkte dette var lange karbohydrater? Er ikke særlig glad i norske tomater. Agurk kan jeg til nøds spise.
Loggført
rosa
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 26/01 - 2012, 09:30:51 »

Havregryn er lange karbohydrater ja Smile
Loggført
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #4 på: 26/01 - 2012, 15:47:09 »

Det er ikke farlig å spise karbohydrater selv om man skal ned i vekt, tvert imot.
Bare pass på å spis "sunne" karbs Smile som f.eks fullkorn ris/pasta, Havregryn osv.

Tenk livsstil hele tiden. Det har fungert veldig bra for meg, jeg spiser stort sett når jeg er sulten og da ender jeg som regel opp med 5-6 måltider.

3 måltider syntes jeg hørtes lite ut, selv om du skal ned i vekt kan du fremdeles spise mat, så lenge du ligger i underskudd på kalorier går dette greit.

Middagen kan du godt spise poteter eller ris. Poteter funket veldig bra for meg når jeg skulle ned i vekt, det inneholder omtrent ikke kalorier og kan spises mye mere av enn f.eks ris. Smile
Loggført

I don't say goodbye to the set before the pain say hello!
Dorull
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 26/01 - 2012, 16:57:07 »

Det er ikke farlig å spise karbohydrater selv om man skal ned i vekt, tvert imot.
Bare pass på å spis "sunne" karbs Smile som f.eks fullkorn ris/pasta, Havregryn osv.

Tenk livsstil hele tiden. Det har fungert veldig bra for meg, jeg spiser stort sett når jeg er sulten og da ender jeg som regel opp med 5-6 måltider.

3 måltider syntes jeg hørtes lite ut, selv om du skal ned i vekt kan du fremdeles spise mat, så lenge du ligger i underskudd på kalorier går dette greit.

Middagen kan du godt spise poteter eller ris. Poteter funket veldig bra for meg når jeg skulle ned i vekt, det inneholder omtrent ikke kalorier og kan spises mye mere av enn f.eks ris. Smile

enig i at karbohydrater ikke er farlig. Men hvor du får det ifra at poteter nesten ikke inneholder kalorier eller kan spises mer av enn ris DET fostår jeg ikke,  jeg vil gjerne vite hvor du får dette fra. Poteter inneholder alt ifra 60-90 kalorier pr 100gr noe som ikke er helt å avskrive. Poteter inneholder karbs i form av stivelse noe som absolutt ikke er positivt.

Jeg sier ikke man IKKE skal spise poteter, men at man kan spise mer enn ris og poteter inneholder lite kalorier er jeg fullstendig uenig i.
« Siste redigering: 26/01 - 2012, 18:42:15 av Dorull » Loggført
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #6 på: 26/01 - 2012, 20:55:22 »

Hehe, syntes nå 75kcal pr. 100g mandelpotet er svært lite jeg da Smile Du vet at 100g fullkornsris inneholder ca 350kcal pr. 100g??

Det mener nå jeg er en vesentlig forskjell men..

Jepp, poteter inneholder stivelse, men regner ikke med folk ønsker å spise kun poteter, så da er ikke dette noe farlig i ny og ned Smile

Jeg ønsker bare å dele mine erfaringer slik at andre muligens kan få nytte av det. Så jeg kan nevne en periode i fjord hvor jeg tenkte jeg skulle bli enda mere markert enn hva jeg var, og i denne perioden spiste jeg mye mere potet enn ris, og six-packen ble betydelig mere markert, noe som logisk sett skyldes det lave kaloriinnholdet som er i potet Smile
« Siste redigering: 26/01 - 2012, 20:58:02 av Sherdog » Loggført

Dorull
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 26/01 - 2012, 21:55:28 »

en vanlig toro boil in bag naturris inneholder 110kalorier pr 100gr Wink å inneholder ikke stivelse.
Loggført
letende
Sporty

Vis profil
« Svar #8 på: 26/01 - 2012, 22:25:10 »

en vanlig toro boil in bag naturris inneholder 110kalorier pr 100gr Wink å inneholder ikke stivelse.
men det er for kokt, ikke rå...stor forskjell på det skjønner du.
Loggført

trener kun for meg selv,,,
Dorull
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 26/01 - 2012, 22:30:07 »

men det er for kokt, ikke rå...stor forskjell på det skjønner du.

så 100gr kokt ris blir mer kalorier av å koke det i vann? Wink  Laughing
Loggført
9qtadu
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #10 på: 27/01 - 2012, 00:24:49 »

Tenker så mye livsstil som jeg kan.
Drikker kun vann, kastet ut alt av junk, spiser frukt som mellommåltid.
Tenker jeg holder meg under 1200 kalorier pr dag, og trener regelmessig (4-5 ganger i uka).
Loggført
Dorull
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #11 på: 27/01 - 2012, 01:15:16 »

1200 kalorier er altfor lite for en mann på din størrelse. gå hvertfall opp til 1800
Loggført
elastice
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #12 på: 27/01 - 2012, 16:33:35 »

Tenker så mye livsstil som jeg kan.
Drikker kun vann, kastet ut alt av junk, spiser frukt som mellommåltid.
Tenker jeg holder meg under 1200 kalorier pr dag, og trener regelmessig (4-5 ganger i uka).

Heihei,
bra at du har kastet ut all junk  Smile
Jeg vil anbefale deg å spise mye mer enn 1200 cals. Du forbrenner ca 2400 kalorier per dag (med din vekt, høyde...). Hvis du legger til trening 2-4 timer i uka så forbrenner du gjerne 200-300 cals mer per dag. Ligger du på 2000 kalorier per dag, så vil du gå ned ca 1/2 kilo i uka.

Prøv å variér litt: ligg på rundt 1800-2200 cals 4-5 dager i uka, så hiver du innpå 2500-2800 cals den 5. eller 6. dagen. På den måten vil du bygge muskler mer effektivt OG gå ned i vekt. (beste er jo selvfølgelig å ligge i overskudd hele tiden for muskelbygging, men det virker som du vil miste en del fett også)

Lykke til!
Loggført
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #13 på: 27/01 - 2012, 18:46:14 »

Heihei,
bra at du har kastet ut all junk  Smile
Jeg vil anbefale deg å spise mye mer enn 1200 cals. Du forbrenner ca 2400 kalorier per dag (med din vekt, høyde...). Hvis du legger til trening 2-4 timer i uka så forbrenner du gjerne 200-300 cals mer per dag. Ligger du på 2000 kalorier per dag, så vil du gå ned ca 1/2 kilo i uka.

Prøv å variér litt: ligg på rundt 1800-2200 cals 4-5 dager i uka, så hiver du innpå 2500-2800 cals den 5. eller 6. dagen. På den måten vil du bygge muskler mer effektivt OG gå ned i vekt. (beste er jo selvfølgelig å ligge i overskudd hele tiden for muskelbygging, men det virker som du vil miste en del fett også)

Lykke til!

Enig i det som du sier der Smile 1200kcal høres litt vel snaut ut. Men når det er sagt er det utrolig stor forskjell på oss, så dette med kalorimengde er det så og si umulig for oss å si hvor mye du trenger.
Så jeg vil anbefale at du prøver deg litt frem når det gjelder dette med kalorier, så finner du ut hvor mye du bør spise til slutt Smile

Lag gjerne en loggføring for å holde kontroll på fremgangen.

Jeg kjenner ikke til den naturrisen, så da lærte jeg noe nytt Smile vet bare at vanlig fullkornsris inneholder 344kcal pr.100g. Noe som da gjør at man kan spise mye mere poteter enn fullkornsris, men da er jo som du sier naturris evt. et alternativ.
« Siste redigering: 27/01 - 2012, 19:56:12 av Sherdog » Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.515 sekunder med 16 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten