Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
In Heaven everything is right. In Hell everything is wrong.
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:30:26

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Hvordan burde jeg starte? kosthold/trening
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvordan burde jeg starte? kosthold/trening  (Lest 206 ganger)
Builderr
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 30/01 - 2012, 19:43:49 »

Hei! Er en gutt på 17, blir 18 i sommer. er 1.85 og rundt 110kg. Og er rimelig rund i kantene for å si det slik. Jeg har begynt å trene styrke, og springer litt iblant. Har akkurat startet med trening og kosthold, og kunne tenke meg en form for plan, om hvilke dager jeg skal trene, og hva jeg skal trene. Jeg har trenet litt styrke før, ikke seriøst, men bare for "moro". Når jeg makser tar jeg 80 i benkpress. Vet ikke om dette er mye i forhold til vekt osv, men føler at ikke alt på kroppen er fett for å si det slik.

Burde jeg trene kardio før jeg begynner helt på styrke? For å få fjernet det unødvendige fettet? Burde jeg begynne på kosttilskudd? Og hvilket kosthold burde jeg ha? Kan heller ikke dette med telling av kalorier osv, huff. Kunne egentlig tenkt meg et treningsprogram, der jeg har oversikten over hva jeg skal gjøre hver dag. Noen som vet hvordan man regner ut hvor mange kalorier jeg forbrenner hver dag?
Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 30/01 - 2012, 20:23:20 »

Hei!
Kosthold: Hold der til fullkorns produkter, grønsaker, frukt, "langsome karbohydrater"
Hold deg unna: Sukker og dårlig fett "unødvendige kalorier"

Men les litt på nette om hva som er riktig mat. Søk gjærne på "healty food list" på google, også spiser du bare det i 1-2 mnd framover (Bortsett fra lørdaget etter kl 6 da Wink ) Så veier du deg før og etter Kostholds-programmet, då ser du om du har godt ned i vekt!
Eks på mat liste: http://www.whfoods.com/foodstoc.php
"Er bare til å bruke Google Translate også oversetter du"

Trening: leit inne på Iform.no
Hvis du trykker på treningsdagboken min
(her: http://www.iform.no/forum/index.php/topic,64200.new.html#new)
Da kan du se trenings programmet jeg nettop la ut Smile Kopier det, og følg det!

Ting som er lurt å lese på er (Bruk Google):
Glykemisk indeks
sunt fett
set og repitisjoner

Lykke til!
Loggført

Builderr
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 30/01 - 2012, 20:32:39 »

Tusen takk for svar! Setter stor pris på dette:)
Så når på dagen bør jeg spise? Har funnet noen artikler om trening, har lest de også! Tror jeg kopierer treningsprogrammet ditt også!!
Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 30/01 - 2012, 20:36:37 »

Tusen takk for svar! Setter stor pris på dette:)
Så når på dagen bør jeg spise? Har funnet noen artikler om trening, har lest de også! Tror jeg kopierer treningsprogrammet ditt også!!
Første måneden trenger du bare å spise når du er sulten og hvis du ikke har godt ned i vekt i løpet av måneden, så lager du deg en kostholds plan for den andre måneden, og sørger for at du spiser litt mindre, men ikke for lite heller... Bare til å gjør det Smile!
Loggført

Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #4 på: 31/01 - 2012, 18:27:52 »

Ang. kosthodet blir det nevnt at du bør holde deg til sunne matvarer, dette er helt nødvendig for å kunne få det resultatet du ønsker!
Spis mye salater med kylling, fullkornris, fisk osv. da snakker vi good shape til sommeren! Wink

Når det gjelder denne badevekten kan dette virke veldig forvirrende for noen, for dersom du trener vekter og kardio, vil du øke i muskler samtidig som du redusere fett %, noe som igjen gjør at vekten kan stå stille, gå opp eller gå ned.
Så vær litt obs på det, og ikke bli skuffet dersom det skulle stå stille en periode Smile Derfor er det beste redskapet som oftest speilet på badet!

Jeg vil anbefale deg å starte litt rolig, men du kan nok fint trene vekter 3 ganger i uken og jogge 2 ganger så lenge du får i deg nok sunn mat.

Dessverre så har veldig mange som ønsker en redusert fett prosent fått en oppfatning av at det kun er kardio som gjelder, men det er ingenting som slår en god kombinasjon av vektløfting og kardio. Så jeg anbefaler at du legger ikke minst like mye vekt på vektløfting som på kardio.

La oss si du trener slik:
Mandag: Vekter
Tirsdag Kardio
Onsdag: Fri
Torsdag: Vekter
Fredag: Kardio
Lørdag: Vekter
Søndag: Fri

Skal jeg anbefale noe annet er det jo ihvertfall fra min erfaring, idrett i kombinasjon med vekter som er det aller beste! f.eks kampsport/svømming osv.

Legg gjerne igjen en post om noen mnd så vi får se din fremgang Smile
Loggført

I don't say goodbye to the set before the pain say hello!
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 31/01 - 2012, 18:54:55 »

Ang. kosthodet blir det nevnt at du bør holde deg til sunne matvarer, dette er helt nødvendig for å kunne få det resultatet du ønsker!
Spis mye salater med kylling, fullkornris, fisk osv. da snakker vi good shape til sommeren! Wink

Når det gjelder denne badevekten kan dette virke veldig forvirrende for noen, for dersom du trener vekter og kardio, vil du øke i muskler samtidig som du redusere fett %, noe som igjen gjør at vekten kan stå stille, gå opp eller gå ned.
Så vær litt obs på det, og ikke bli skuffet dersom det skulle stå stille en periode Smile Derfor er det beste redskapet som oftest speilet på badet!

Jeg vil anbefale deg å starte litt rolig, men du kan nok fint trene vekter 3 ganger i uken og jogge 2 ganger så lenge du får i deg nok sunn mat.

Dessverre så har veldig mange som ønsker en redusert fett prosent fått en oppfatning av at det kun er kardio som gjelder, men det er ingenting som slår en god kombinasjon av vektløfting og kardio. Så jeg anbefaler at du legger ikke minst like mye vekt på vektløfting som på kardio.

La oss si du trener slik:
Mandag: Vekter
Tirsdag Kardio
Onsdag: Fri
Torsdag: Vekter
Fredag: Kardio
Lørdag: Vekter
Søndag: Fri

Skal jeg anbefale noe annet er det jo ihvertfall fra min erfaring, idrett i kombinasjon med vekter som er det aller beste! f.eks kampsport/svømming osv.

Legg gjerne igjen en post om noen mnd så vi får se din fremgang Smile
Jada, vekten kan stå stille. Men som oftest går men ned i vekt når man er på diett. Men er helt enig! selv har vekten min stått i ro i 1 mnd nå, men fett% har gått ned!
Loggført

Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #6 på: 31/01 - 2012, 20:09:41 »

Jepp, derfor jeg sier at man bør være obs på dette da vekten kan gå i alle retninger. Så det lønner seg ikke å ta badevekten så seriøst, for resultatet kan komme selv om man faktisk står stille på vekten Smile
Loggført

I don't say goodbye to the set before the pain say hello!
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 31/01 - 2012, 20:23:44 »

Jepp, derfor jeg sier at man bør være obs på dette da vekten kan gå i alle retninger. Så det lønner seg ikke å ta badevekten så seriøst, for resultatet kan komme selv om man faktisk står stille på vekten Smile
Uten tvil, men jeg mener jo for at det skal skje så må treningen være utrolig "riktig" om jeg skal si det på den måten Smile
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.577 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten