Hei!
Er en gutt på 17 år som har trent nesten hver eneste mandag-onsdag-fredag i ett år nå.(Ble lite med trening i sommerferien).
Føler jeg kunne ha fått mye mer ut av ett års mer trening, føler meg veldig "casual" når jeg trener. Hvor mye kan man få ut av ett års trening? Har ikke trent veldig mye før jeg begynte for ett år siden.
Har lyst til å begynne å trene mer seriøst men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.
Jeg er rundt 1.84 høy, veier 80kg. Jeg har litt fett på kroppen, for det meste rundt magen.
Jeg starter opp treningen med å jogge i 15-25 minutter etterfulgt av for det meste styrkeøvelser med vekter.
Jeg har hørt at øvelser som markløft, knebøy, benkpress, chins og dips skal være gode og har kunne tenkt meg å holde på med disse øvelsene. Er disse øvelsene bra og hvor mange repetisjoner må jeg ta for å bli større og delvis sterkere?
Håpet jeg kunne få noen tips fra noen med erfaring om hvordan jeg kan begynne å trene mer seriøst.
På forhånd, Tusen Takk!
Hvis du vill trene mer seriøst, må du rett og slett ha mer kunnskap mener jeg.
Les om trening på nett: Styrke, utholdenhet, repetisjoner og sett, kardio, mes mulig om trening rett og slett...
Men treningen blir best om kostholdet er på plass!!
Lurt og lese om: helaty foods (healty food list), Glykemisk indeks. (GI) Riktig og galt fett også leser du om proteiner

Kan forklare mer i morgen, men nå må jeg legge meg.
Men hvis du leser litt om alt dette så har du et kjempe bra ut-gangs punkt