Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
if dope is a rope, watch your neck
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:40:19

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Biceps dagen før rygg trening ok?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Biceps dagen før rygg trening ok?  (Lest 339 ganger)
zuppah
Friskus
**

Vis profil
« på: 02/02 - 2012, 16:49:46 »

Skal kjøre en 2 splitt..

tenkte da å kjøre

Workout A:   Bryst, Skuldre, Triceps , biceps

workout B:  Bein, Rygg, nakke, mage

funker det greit å kjøre rygg dagen etter en bicepsøkt??  rygg går jo ikke noe serlig på bicepsene men litt.,. kan dette ødlegge litt av muskeloppbygginga som bruker 48 timer eller hva det er??  eller vil det ikke ha noe å si??

vet jeg kan kjøre  :  bryst, skuldre, triceps, mage
                            rygg, biceps, bein

men jeg liker å trene  triceps å biceps i lag..

hva mener Dere?

karma til bra svar:)
Loggført

18år - 188cm - 85kg

BP:115
KB:150
ML:175
MP:70
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #1 på: 02/02 - 2012, 16:57:09 »

Da kan du heller vurdere en over/underkroppsplitt

Dag1: Bryst, øvre rygg, skuldre, armer
Dag2: bein, mage, korsrygg
Loggført
zuppah
Friskus
**

Vis profil
« Svar #2 på: 02/02 - 2012, 17:04:02 »

problemet her er at dag 1 økta vil vare dobbelt så lenge..

Loggført

18år - 188cm - 85kg

RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 02/02 - 2012, 17:22:24 »

Skal kjøre en 2 splitt..

tenkte da å kjøre

Workout A:   Bryst, Skuldre, Triceps , biceps

workout B:  Bein, Rygg, nakke, mage

funker det greit å kjøre rygg dagen etter en bicepsøkt??  rygg går jo ikke noe serlig på bicepsene men litt.,. kan dette ødlegge litt av muskeloppbygginga som bruker 48 timer eller hva det er??  eller vil det ikke ha noe å si??

vet jeg kan kjøre  :  bryst, skuldre, triceps, mage
                            rygg, biceps, bein

men jeg liker å trene  triceps å biceps i lag..

hva mener Dere?

Dette er ikke en 2 splitt min vei, men en 4 splitt. En to splitt er eks: dag1: rygg, triceps dag2: bryst, biceps Dag3: skuldre og mage Smile
Loggført

RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 02/02 - 2012, 17:23:59 »

Enig at dag 1 økt kan bli for lang, fører bare til overtrening
Loggført

aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #5 på: 02/02 - 2012, 17:24:27 »

Da trener du fryktelig ubalansert.

Lyle McDonald’s ‘Generic Bulking Routine
Mon: Lower
Squat: 3-4X6-8/3′ (3-4 sets of 6-8 with a 3′ rest)
SLDL or leg curl: 3-4X6-8/3′
Leg press: 2-3X10-12/2′
Another leg curl: 2-3X10-12/2′
Calf raise: 3-4X6-8/3′
Seated calf: 2-3X10-12/2′

Tue: Upper
Flat bench: 3-4X6-8/3′
Row: 3-4X6-8/3′
Incline bench or shoulder press: 2-3X10-12/2′
Pulldown/chin: 2-3X10-12/2′
Triceps: 1-2X12-15/1.5′
Biceps: 1-2X12-15/1.5′
Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 02/02 - 2012, 17:26:51 »

Enig at dag 1 økt kan bli for lang, fører bare til overtrening
Eller kommer egentlig an på hvor mange sett og øvelser du har på vær muskelgruppe.
Loggført

zuppah
Friskus
**

Vis profil
« Svar #7 på: 03/02 - 2012, 15:36:56 »

Skal kjøre en 2 splitt..

tenkte da å kjøre

funker det greit å kjøre rygg dagen etter en bicepsøkt??  rygg går jo ikke noe serlig på bicepsene men litt.,. kan dette ødlegge litt av muskeloppbygginga som bruker 48 timer eller hva det er??  eller vil det ikke ha noe å si??

rygg, biceps, bein

hva mener Dere?

Dette er ikke en 2 splitt min vei, men en 4 splitt. En to splitt er eks: dag1: rygg, triceps dag2: bryst, biceps Dag3: skuldre og mage Smile

Nej retard det er 2splitt??    ser du ikke det er delt opp i to??   workout A
  og workout B.     hele kroppen på 2 deler..

3 splitt er  kroppsprogram gjennom 3 øker.
Loggført

18år - 188cm - 85kg

RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 03/02 - 2012, 15:45:45 »

Skal kjøre en 2 splitt..

tenkte da å kjøre

rygg, biceps, bein

hva mener Dere?

Nej retard det er 2splitt??    ser du ikke det er delt opp i to??   workout A
  og workout B.     hele kroppen på 2 deler..

3 splitt er  kroppsprogram gjennom 3 øker.
Trenings dagene er 2 splitt ja, men selve muskelgruppene er 2 splitt om du kjører bryst og biceps en dag og Rygg og triceps en anen dag, Men skjønner hva du mener.
« Siste redigering: 03/02 - 2012, 15:53:27 av RichardAugust » Loggført

Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #9 på: 03/02 - 2012, 17:34:48 »

2 splitt går vel strengt tatt ut på hvor mange dager/økter man deler inn kroppen på, ikke hvor mange muskelgrupper man har med i en økt.

Men til trådstarter, jeg kjører den varianten du sa som mulighet, bryst, skuldre, triceps og mage dag1og3  og rygg, bein og biceps dag2og4. Kjører på med styrke man, tirs, løper onsdag og styrke ijgen tors og fre. Da funker den splitten genialt, men blir gjerne litt tungt med bein og rygg samme dag, derfor kjører jeg som feks tung bein og lettere rygg tirsdag og omvendt igjen fredag.

Jeg ser ikke at det er optimalt å trene rygg dagen etter biceps, men for all del, jeg skal ikke si at jeg kan nok til å hverken anbefale eller fraråde det. Men jeg hadde ikke gjort det.
« Siste redigering: 03/02 - 2012, 17:36:31 av Oda Sofie » Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 03/02 - 2012, 18:57:02 »

2 splitt går vel strengt tatt ut på hvor mange dager/økter man deler inn kroppen på, ikke hvor mange muskelgrupper man har med i en økt.

Men til trådstarter, jeg kjører den varianten du sa som mulighet, bryst, skuldre, triceps og mage dag1og3  og rygg, bein og biceps dag2og4. Kjører på med styrke man, tirs, løper onsdag og styrke ijgen tors og fre. Da funker den splitten genialt, men blir gjerne litt tungt med bein og rygg samme dag, derfor kjører jeg som feks tung bein og lettere rygg tirsdag og omvendt igjen fredag.

Jeg ser ikke at det er optimalt å trene rygg dagen etter biceps, men for all del, jeg skal ikke si at jeg kan nok til å hverken anbefale eller fraråde det. Men jeg hadde ikke gjort det.
What?? Nå skjønner jeg ingen ting...
Loggført

Oda Sofie
Tungvekter

Vis profil
« Svar #11 på: 03/02 - 2012, 19:21:11 »

Men til trådstarter, jeg kjører den varianten du sa som mulighet, bryst, skuldre, triceps og mage dag1og3  og rygg, bein og biceps dag2og4. Kjører på med styrke man, tirs, løper onsdag og styrke ijgen tors og fre. Da funker den splitten genialt, men blir gjerne litt tungt med bein og rygg samme dag, derfor kjører jeg som feks tung bein og lettere rygg tirsdag og omvendt igjen fredag.

Siden jeg ikke helt vet hva det var du ikke skjønte blir dette mye, men håper jeg gjør meg forstått nå. Og beklager hvis jeg repeterer ting som var helt innlysende.

Så da prøver jeg en gang til:

Splitt har med hvor mange økter du bruker på å trene gjennom hele kroppen. Variantene er som følger:
Helkropp, da trener du alle muskelgrupper på en økt, feks RYP
2 splitt, dele opp i to økter, feks en dag med underkropp og en med overkropp
3 splitt, dele opp i tre økter, en veldig vanlig variant er bryst+ triceps, rygg+biceps, bein+skuldre+mage, men selvfølgelig kan man dele annerledes
4 splitt, dele opp i fire
5 splitt, dele opp i fem osv

Jeg kjører pr nå en tosplitt som er
bryst, skudre, triceps og mage på økt 1
bein, rygg og biceps på økt 2
Fordi jeg trener 4 dager i uka rekker jeg å trene denne 2splitten 2 ganger i uka. Jeg kjører ikke samme øvelser og samme intensitet på hver bryst/skuldre/tri økt og på hver bein/rygg/bi økt, men det er likevel en tosplitt, for det tar to økter å trene gjennom hele kroppen.

Det er vel normalt ikke anbefalt å trene samme muskler to dager på rad, og for trådstarter vil det jo bli det i og med biceps er sentral på ryggtrening. Men jeg skal ikke påstå at jeg kan så mye om dette at jeg vil fraråde ham å gjøre det, ei heller anbefale det.

For min del er jeg ofte så sliten og støl etter en økt at jeg ikke hadde fixet å trene rygg dagen etter en bicepsøkt.  Syns derfor at det er greit å trene rygg og bi sammen, likedan bryst og tri, i og med triceps på samme måte er involvert i de fleste brystøvelser.

Min måte å få lengst mulig hvile på er derfor å kjøre styrketrening mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Da kjører jeg de som regel bryst/skuldre/triceps mandag og torsdag, mens bein/rygg og biceps trenes tirsdag og fredag. Onsdag løper jeg.
Men dette funker for meg, jeg sier ikke at det er noe som vil funke for alle (vet at du Richard August ikke er happy med bryst og skuldre samme dag).

Jeg liker også å trene bein til jeg (nesten) spyr, og på en slik beinøkt er det ikke lett å få trent rygg med max styrke rett etterpå. Derfor tar jeg som regel noe lettere og flere reps på ryggen de dagene jeg trener bein til jeg nesten spyr. Når jeg skal trene rygg tungt, feks prøve max på chins tar jeg heller noe lettere på beina først.

« Siste redigering: 03/02 - 2012, 19:47:20 av Oda Sofie » Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 03/02 - 2012, 21:05:55 »

Men til trådstarter, jeg kjører den varianten du sa som mulighet, bryst, skuldre, triceps og mage dag1og3  og rygg, bein og biceps dag2og4. Kjører på med styrke man, tirs, løper onsdag og styrke ijgen tors og fre. Da funker den splitten genialt, men blir gjerne litt tungt med bein og rygg samme dag, derfor kjører jeg som feks tung bein og lettere rygg tirsdag og omvendt igjen fredag.

Siden jeg ikke helt vet hva det var du ikke skjønte blir dette mye, men håper jeg gjør meg forstått nå. Og beklager hvis jeg repeterer ting som var helt innlysende.

Så da prøver jeg en gang til:

Splitt har med hvor mange økter du bruker på å trene gjennom hele kroppen. Variantene er som følger:
Helkropp, da trener du alle muskelgrupper på en økt, feks RYP
2 splitt, dele opp i to økter, feks en dag med underkropp og en med overkropp
3 splitt, dele opp i tre økter, en veldig vanlig variant er bryst+ triceps, rygg+biceps, bein+skuldre+mage, men selvfølgelig kan man dele annerledes
4 splitt, dele opp i fire
5 splitt, dele opp i fem osv

Jeg kjører pr nå en tosplitt som er
bryst, skudre, triceps og mage på økt 1
bein, rygg og biceps på økt 2
Fordi jeg trener 4 dager i uka rekker jeg å trene denne 2splitten 2 ganger i uka. Jeg kjører ikke samme øvelser og samme intensitet på hver bryst/skuldre/tri økt og på hver bein/rygg/bi økt, men det er likevel en tosplitt, for det tar to økter å trene gjennom hele kroppen.

Det er vel normalt ikke anbefalt å trene samme muskler to dager på rad, og for trådstarter vil det jo bli det i og med biceps er sentral på ryggtrening. Men jeg skal ikke påstå at jeg kan så mye om dette at jeg vil fraråde ham å gjøre det, ei heller anbefale det.

For min del er jeg ofte så sliten og støl etter en økt at jeg ikke hadde fixet å trene rygg dagen etter en bicepsøkt.  Syns derfor at det er greit å trene rygg og bi sammen, likedan bryst og tri, i og med triceps på samme måte er involvert i de fleste brystøvelser.

Min måte å få lengst mulig hvile på er derfor å kjøre styrketrening mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Da kjører jeg de som regel bryst/skuldre/triceps mandag og torsdag, mens bein/rygg og biceps trenes tirsdag og fredag. Onsdag løper jeg.
Men dette funker for meg, jeg sier ikke at det er noe som vil funke for alle (vet at du Richard August ikke er happy med bryst og skuldre samme dag).

Jeg liker også å trene bein til jeg (nesten) spyr, og på en slik beinøkt er det ikke lett å få trent rygg med max styrke rett etterpå. Derfor tar jeg som regel noe lettere og flere reps på ryggen de dagene jeg trener bein til jeg nesten spyr. Når jeg skal trene rygg tungt, feks prøve max på chins tar jeg heller noe lettere på beina først.
Forstod det nå. Takker!
Loggført

Alldo
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #13 på: 04/02 - 2012, 18:00:14 »

Del opp to forskjellige treningsøkter:
1. Trekkøvelser. Biceps, rygg, mage
2. Skyveøvelser. Triceps, skuldre, bryst.

Ville nok ikke anbefalt å trene biceps dag1 og rygg dag2.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.753 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten