Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Treningsblogg.no

Anbefalte blogger:
Tjukken på kur -Nerfherders blogg om å være på evig kur…

Oppheim har nå noe ledig tid og kan dermed påta seg personlig veiledning i form av vurdering/gjennomgang av treningsopplegg og/eller utarbeidelse av personlig tilpassede treningsopplegg. Send forespørsel til oppheim@trim.no

Ord fra hjemmesiden
Livet er ei reise, front mot front, med tur-retur-billett
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/05 - 2012, 01:45:50

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703036 innlegg i 57008 emner av 28866 medlemmer
Nyeste medlem: pølsaporsgrunn
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  muskel spørsmål
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: muskel spørsmål  (Lest 199 ganger)
Chris Axl
Lett svett
**

christer@sprettbull.com
Vis profil E-post
« på: 03/02 - 2012, 09:36:43 »

Hei!

Har det noe å si om jeg trener biceps/triceps en dag før en økt med brys/skuldre/rygg? Med tanke på muskelvekst. Vill det ha noe og si?
Og litt i samme spørsmål, gjør det noe å trene en muskel selvom jeg er støl der? Er noen ganger jeg kan være støl i en muskel 2-3 dager.

Takker for svar!
Loggført

Go Hard Or Go Home.
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 03/02 - 2012, 10:04:44 »

Hei!

Har det noe å si om jeg trener biceps/triceps en dag før en økt med brys/skuldre/rygg? Med tanke på muskelvekst. Vill det ha noe og si?
Og litt i samme spørsmål, gjør det noe å trene en muskel selvom jeg er støl der? Er noen ganger jeg kan være støl i en muskel 2-3 dager.

Takker for svar!
Nei egentlig ikke, fordi du vil bare bryte musklene mer ned, men hvis det går en uke så er de fult tilbake Smile Men kan være lurt å la deg gå en dag i mellom, eventuelt: dag1 armer dag2 bain dag 3 skuldre rygg bryst Smile
Loggført

RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 03/02 - 2012, 10:07:07 »

Tar det tilbake, det har noe å bety, la deg gå en dag i mellom... hvis du trener triceps før bryst så er du så sliten i triceps dagen derpå, så du vill ikke få det samme resultatet....
Men om du gjør det motsatt, hvis du trener bryst på dag 1 og triceps på dag 2 så vil jeg ikke tro at det har så mye å si.
Loggført

goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #3 på: 03/02 - 2012, 10:59:05 »

Tar det tilbake, det har noe å bety, la deg gå en dag i mellom... hvis du trener triceps før bryst så er du så sliten i triceps dagen derpå, så du vill ikke få det samme resultatet....
Men om du gjør det motsatt, hvis du trener bryst på dag 1 og triceps på dag 2 så vil jeg ikke tro at det har så mye å si.

Kjøper den. Triceps er ofte den muskelen som "gir seg" først når man kjører pressøvelser. Er du sliten i triceps når du begynner med benkpress/militærpress vil tricepsen gi seg tidligere enn den ville gjort normalt sett, og bryst/skuldre vil ikke få den samme belastningen som den ville gjort.
Loggført
Sherdog
Sporty

Yeeaapp!

Vis profil
« Svar #4 på: 06/02 - 2012, 11:12:34 »

Dette går jo veldig mye på hvor hardt det er planer om å trene musklene.

Trener man triceps til failure sier det seg selv at det blir vanskelig å yte bra på bryst dagen etterpå..Men holder man en normal intensitet kan dette gå for enkelte personer.

Det beste verktøyet mener jeg er å føle på kroppen hvordan den behersker å trene slik..Blir det tungt å trene bryst dagen etterpå, så dropper man selvsagt å trene triceps dagen før bryst dagen..Så enkelt er det Smile
Loggført

I don't say goodbye to the set before the pain say hello!
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #5 på: 06/02 - 2012, 17:41:59 »

Siden du med unntak av noen få øvelser ikke kan trene rygg og bryst uten å trene armer, så betyr det i praksis at du trener armene med hyppigere frekvens enn resten av kroppen. Hvis det funker bra for armene, burde du da ikke også ha hyppigere frekvens på resten av kroppen?
Loggført
RichardAugust
Småsterk

Legende

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 06/02 - 2012, 21:28:35 »

Kjøper den. Triceps er ofte den muskelen som "gir seg" først når man kjører pressøvelser. Er du sliten i triceps når du begynner med benkpress/militærpress vil tricepsen gi seg tidligere enn den ville gjort normalt sett, og bryst/skuldre vil ikke få den samme belastningen som den ville gjort.
Enig, hehe. Derfor jeg tok det tilbake. hehe
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.824 sekunder med 17 spørringer.
Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten