Hei! Jeg snubla meg inn hit i dag og tenkte jeg skulle ta mot til meg å spørre om det jeg lurer på, i håp om at det er noen vennlige sjeler her som kan dele hva de mener, hehe.
Jeg er ei jente på 18 år, litt sør for Trondheim som har fått en stor interesse for kampsport. Selv om jeg virkelig er gira vil jeg prøve å være litt realistisk og dermed høre om dere har noen tips til en som er nysgjerrig på å begynne. Jeg har ingen bakgrunn fra noen som helst idrett og selv om kroppen er normal og fungerer, har jeg på nåværende tildspunkt helt elendig kondis.

Mitt første spørsmål er da: er det håp for at jeg kan begynne med kampsport-trening right away, eller er alle som starter i god fysisk form i utgangspunktet?
Det andre jeg funderer litt på er hvilken type kampsport som kunne vært noe for meg. Fra det jeg vet foreløbig (som ikke er så veldig mye) er jeg veldig interessert og nysgjerrig på capoeira, taekwondo og kung fu (tilgi meg om noe er stavet feil). Den store drømmen for fremtiden er extreme martial arts / tricking, og jeg er nok mer fan av spark, slag, smidighet og akrobatikk enn bryting, boksing og selve kamp/sloss situasjonen. Har noen en ide om hva som da kunne passe for meg å begynne med? Og vet dere i tillegg om noen klubber etc. i sør-trøndelag hadde det jo vært awesome.
Håper jeg ikke får totalt slakt her, og at dere har noen tanker/tips til meg