Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
24/10 - 2014, 11:47:35

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703681 innlegg i 57903 emner av 30314 medlemmer
Nyeste medlem: mzxba272
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Trening - Kroppsbygging & Fitness (Moderator: Jooooohn)
| | |-+  hvordan bli bodybuilder
« forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 5 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: hvordan bli bodybuilder  (Lest 14835 ganger)
daffylaffy
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 17


Vis profil
« på: 13/10 - 2006, 21:45:00 »

hei jeg er 16 år og har trent vekter lenge, har tenkt å bli bodybuilder......men hvordan trener dere store gutter....slik jeg rener nå er 10reps 5set......slik gjer jeg på alle øvelsene..hvordan trener dere.....trener dere med sakte eller hurtige øvelser.....håper på mest mulig info...... Very Happy
« Siste redigering: 26/10 - 2006, 20:01:21 av daffylaffy » Loggført
heihei1
Beryktet
*****

Karma: +0
Innlegg: 734


Vis profil
« Svar #1 på: 13/10 - 2006, 21:52:28 »

Er det ikke best da å ligge på 5-8 rep og 4 sett?
Loggført
daffylaffy
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 17


Vis profil
« Svar #2 på: 13/10 - 2006, 22:00:56 »

jeg håpet at noen bodybuildere kunne gi utfyllende svar Razz
Loggført
Tralala
Småsterk
****

Karma: +0
Innlegg: 432


Vis profil
« Svar #3 på: 13/10 - 2006, 22:02:04 »

Les alt av trenings og kostholds-relaterte artikler du kommer over... Er mye mere enn bare hvor mange sett og reps du skal ha!
Loggført
THUG-FAT-ASS
Gjest
« Svar #4 på: 13/10 - 2006, 22:04:43 »

du må spise sunt og trene regelmessig hele året rundt,og angående reps så er 8 til 12 reps bra for bygging Cool dessuten så er hvile viktig og så bør du holde deg unna alkohol  Cool
Loggført
Black russian
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 8


Vis profil
« Svar #5 på: 13/10 - 2006, 22:14:42 »

Yupp feks lår ligger på 15sett 4 variasjoner (basis knebøy 5 sett)
               legger 6 sett 1 variasjon (legg maskin sittende)
               skuldre 10 sett  3  variasjoner (basis hantel press 4sett)
               bryst 12 sett 5 variasjoner (basis hantel press 5 sett)
               rygg 13 sett 5 variasjoner  (basis stående hantel roing på benk)
               biceps 6 sett 2 variasjoner(basis biceps curl m stang)
               triceps 9 sett 3 variasjoner(basis smal benk)
               mage 9 sett 3 variasjoner(kjøre apparater her ja)
 
status på meg selv trente masse i min ungdom (hørt den før he he h)
men har nå etter 10 års opphold med trening begynt å løfte igjen Smile framgang yupp.
før 185kg i benk (nå etter 1 års trening 140kg)
armer før 49,5cm (nå etter 1 års trening 44cm) (målte de før ny trening 37)
vekt før 93kg deffa (nå 85kg lu deffa) høyde 1,75cm
framgang ja supplies kun lovelige middler Smile ja det er muligt.
stå på





Loggført
rickus
Gjest
« Svar #6 på: 13/10 - 2006, 22:20:42 »

Først og fremst..styrke har ingenting med bygging å gjøre. Man kan fint bli kjempestor uten å være spesielt sterk. Er endel av de her på forumet, og endel som er kjempesterke uten å være spesielt store.
Det viktigste er at du får i deg nok mat, nok proteiner og nok sunt fett. Det neste er treningen, mye reppere på 8-12, men også tyngre en gang i blandt. Dessuten er det viktig med en god rytme..ikke skulke unna treninger, ikke skulke unna måltider, ikke dra på fylla, ikke drikker brus, ikke gomle godteri, ikke dra på ferier hvor du spiser dårlig, ikke ha en jobb hvor du sliter deg totalt ut osv..

Det krever rett og slett mange år med blodslit og at man dropper mye sosial liv, fester, lange kvelder, alkohol/rusmidler osv..
Loggført
voric
Gjest
« Svar #7 på: 13/10 - 2006, 22:29:47 »

Først og fremst..styrke har ingenting med bygging å gjøre. Man kan fint bli kjempestor uten å være spesielt sterk. Er endel av de her på forumet, og endel som er kjempesterke uten å være spesielt store.
Det viktigste er at du får i deg nok mat, nok proteiner og nok sunt fett. Det neste er treningen, mye reppere på 8-12, men også tyngre en gang i blandt. Dessuten er det viktig med en god rytme..ikke skulke unna treninger, ikke skulke unna måltider, ikke dra på fylla, ikke drikker brus, ikke gomle godteri, ikke dra på ferier hvor du spiser dårlig, ikke ha en jobb hvor du sliter deg totalt ut osv..

Det krever rett og slett mange år med blodslit og at man dropper mye sosial liv, fester, lange kvelder, alkohol/rusmidler osv..
styrke har ingenting med bygging å gjøre???? det er jo helt feil. Hvis man bare holder på med de samme treningsvektene og aldri øker blir man heller ikke særlig større. Men sterke folk som ikke er så store er det mange av.
« Siste redigering: 13/10 - 2006, 22:32:23 av voric » Loggført
aslak
Tungvekter
******

Karma: +60
Innlegg: 5097

Upersonlig Gymlærer


Vis profil
« Svar #8 på: 13/10 - 2006, 22:39:38 »

gjør som thomas og harald, barber kroppshår, kjøp rød glitrende tanga og smør deg inn med brunkrem Wink
Loggført
rickus
Gjest
« Svar #9 på: 13/10 - 2006, 22:39:45 »

Ikke det jeg mente..selvfølgelig må man ha progresjon i treninga. Det jeg sier er at styrke ikke nødvendigvis har så mye med size å gjøre. Men det er klart at en diger fyr ikke er pingle, men det kan være mange som er mye mindre enn ham som alikevell er sterkere.
Loggført
voric
Gjest
« Svar #10 på: 13/10 - 2006, 22:40:24 »

Ikke det jeg mente..selvfølgelig må man ha progresjon i treninga. Det jeg sier er at styrke ikke nødvendigvis har så mye med size å gjøre. Men det er klart at en diger fyr ikke er pingle, men det kan være mange som er mye mindre enn ham som alikevell er sterkere.
WORD
Loggført
Heine
Småsterk
****

Karma: +1
Innlegg: 486


Evolve or perish!

heineisallmighty@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #11 på: 13/10 - 2006, 22:59:29 »

Last ned denne. Mye å lese mye å lære.

Det virker!

http://www.discussbodybuilding.com/downloads/Max-OT.zip  Very Happy

Loggført

No sympathy for fools...
daffylaffy
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 17


Vis profil
« Svar #12 på: 13/10 - 2006, 23:11:54 »

programmet mitt er
Triceps (stang bak hodet, opp ned)
skulderpress
situps
benkpress
biceps (stang , vanlig løft)
nakketrekk
benktrekk
rygg (bruker ryggbenk....)

dette trener jeg 10 reps 5 set....
er dette et bra program?
bruker kreatin og proteiner......
Loggført
Bear
Småivrig
*

Karma: +0
Innlegg: 87


lyyyl

airbear_87@hotmail.com
Vis profil E-post
« Svar #13 på: 13/10 - 2006, 23:34:08 »

bra skrevet av rickus er mange av dem rundt om kring, de fleste tror og sier, se han er stoooor ! og han er sterrrrk uten å egentlig vite hvor sterk han er.
Loggført

lyyl
voric
Gjest
« Svar #14 på: 13/10 - 2006, 23:37:24 »

bra skrevet av rickus er mange av dem rundt om kring, de fleste tror og sier, se han er stoooor ! og han er sterrrrk uten å egentlig vite hvor sterk han er.
klart du har noen av de som er relativt store og muskuløse men som ikke er spessielt sterke. Men det er flere som er sterke uten å være store.
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.1 sekunder med 18 spørringer.