Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/07 - 2014, 17:00:03

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
704329 innlegg i 57897 emner av 30168 medlemmer
Nyeste medlem: marjinoz
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Proteinpulver og forbrenning?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Proteinpulver og forbrenning?  (Lest 2254 ganger)
Pel18
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 33


Vis profil
« på: 15/01 - 2011, 17:57:03 »

Hei
Jeg kjøpte akkurat Whey proteinpulver og lurer på om jeg skal drikke det også når jeg jogger, sykler og lignende. Jeg har et medium fettlag som skal vekk, og trener 4-5 ganger i uka. Jeg varierer mellom å jogge/sykle og styrketrening. Hjelper proteinpulver for forbrenning av fett, eller bør jeg kun bruke det når jeg har fulle muskeløkter?

Også, jeg har et større lag med fett over brystene og sidevalkene, hva er den beste metoden å få vekk mesteparten av fettet over hele kroppen?
Noe spesielt jeg bør ete/drikke før eller etter trening, eller er det bare å fortsette med det jeg holder på med, med en blanding av jogging/sykling og muskeløkter?

Å sist men ikke minst! Er det noe av matprodukter jeg bør holde meg unna når jeg satser på å brenne raskt bort fett på kroppen?

Takk så mye   Smile Smile
Loggført
Madqar
Beryktet
*****

Karma: +21
Innlegg: 680



Vis profil E-post
« Svar #1 på: 15/01 - 2011, 18:34:23 »

Du må ligge i underskudd. Først da går du ned i vekt, samme hvor sunt eller usunt man spiser. Når det er sagt, bør du fokusere på sunne matvarer med en god andel proteiner og de fleste gjør fordel i å strupe ned på karboinntaket. Vet ikke om du er vant til å spise mye feite matvarer, men prøv å holde fettinntak lavt/moderat, siden det bidrar med veldig mye energi pr gram, sammenliknet med karbs og fett.

Grunnen til at det er lurt å spise matvarer med mye protein og mindre karbs, er at det gjør kroppssammensentingen mye bedre. Du vil ikke se så slapp og pløsete ut som hvis du spiser mye fett og karbs, men lite proteiner. Dessuten bidrar proteiner til å bevare muskelmasse. Og mye muskelmasse = høy hvileforbrenning. Det liker vi, og vi kan spise mer  Smile

Du spurte om proteintilskudd etter styrke og kondisjon. Jeg ville tatt etter begge deler, men det som virkelig betyr noe er alt du får i deg på det jevne, lite avhengig av når og hvor mye du spiser av gangen.

Hold deg unna: Flytende kalorier! så kan vi kalle melk for et unntak, men bruk gjerne en av lettvariantene. Hold deg også mest mulig unna godteri og snacks, men et bra tips kan være å heller ikke utelukke det. Du kan gjerne ta en sjokoladebit eller tre om dagen. Da reduserer du sannsynligheten for å sprekke og overspise kraftig. Det er hvertfall min erfaring.  Husk bare det at dersom du spiser et større usunt måltid så erstatter det det sunnere måltidet du egentlig hadde planlagt. Det er ikke noe krise. Underskudd kommer før det å spise sunt, når man slanker seg.

Kanskje litt dristig sagt det siste der, men man slanker seg jo bare for en periode. Er ikke farlig å være usunn over en begrensa tidsperiode.
Loggført

Alder/Høyde/Vekt: 23/182/75

# Imagination is everything. It's the preview of life's coming attractions. #
_A. Einstein_
heipådu
Styrkeløfter
******

Karma: +87
Innlegg: 3015

vegard.lysne(2)gmail.com
Vis profil E-post
« Svar #2 på: 15/01 - 2011, 18:43:23 »

Skal du kutte ned på karbohydratene, så øk fettinntaket. Å ligge lavt på både karbohydrater og fett vil tvinge kroppen til å bruke protein som energi, og det er en lite effektiv energikilde.

Et kosthold med mye fett og lite karbohydrater vil gi deg et jevnere energinivå, jevnere blodsukker og det blir lettere å begrense energiinntaket, siden du er mett i lengre perioder. En annen fordel er at fettforbrenningen blir bedre, og kroppen blir dermed bedre til å forbrenne sine egne fettlagre og.
Loggført

"kosthold er kilo, trening er gram"

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2139
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.086 sekunder med 18 spørringer.