Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
21/10 - 2014, 06:51:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703677 innlegg i 57903 emner av 30304 medlemmer
Nyeste medlem: DropTheJazz
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Lurer litt ang dette programmet.
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lurer litt ang dette programmet.  (Lest 594 ganger)
Nyjente
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 5


Vis profil
« på: 22/04 - 2012, 14:25:00 »

http://www.kk.no/287641/flatere-mage-paa-rekordtid Dette programmet her, skal jeg gjøre det hver dag? Skal jeg gjøre alle øvelsene som viser her i repitisjoner eller skal jeg ta en og en øvelse hver dag? det står ikke hvordan jeg skal følge det også er jeg heeelt ny i dette..

Funker dette og vil denne også evt funke? http://www.kk.no/823576/flatere-mage-paa-10-minutter
Loggført
Nyjente
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 5


Vis profil
« Svar #1 på: 22/04 - 2012, 14:28:30 »

Også lurer jeg litt på ang oppvarming? Må/bør jeg varme opp før jeg tar disse øvelsene? Noen tips til hvordan jeg kan varme opp uten midler? Vil trene hjemme, og har ikke sykkel, oppetau ol.
Loggført
aslak
Tungvekter
******

Karma: +60
Innlegg: 5097

Upersonlig Gymlærer


Vis profil
« Svar #2 på: 22/04 - 2012, 16:00:30 »

Du får bare flatere mage av en ting, og det er et kaloriunderskudd. Trening av kjernemusklatur er dog finfint, men du bør trene hele kroppen.
Loggført
Nyjente
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 5


Vis profil
« Svar #3 på: 22/04 - 2012, 20:26:39 »

Hva menes med kaloriunderskudd? vet man også må trene hele kroppen, men styrketrening på treningsenteret liker jeg ikke. Jeg går på spinning, det liker jeg. Jeg har manual vekter hjemme, men syntes det er vanskelig å sette program. Ihvertfall når jeg ikke kan dette. Prøvd å finne er program her, men alt er så inviklet. Jeg trenger det inn med tskje.

På kommentarene på linken jeg sendte så var det jo noen som skrev at det funket.. Jeg er kjempe tynn jente, eneste jeg sliter litt med er litt for mye fett rundt magen.
Loggført
Squait
Lett svett
**

Karma: +1
Innlegg: 121


"What I`m training for?" Life motherfucker!


Vis profil
« Svar #4 på: 22/04 - 2012, 20:33:18 »

Hva menes med kaloriunderskudd? vet man også må trene hele kroppen, men styrketrening på treningsenteret liker jeg ikke. Jeg går på spinning, det liker jeg. Jeg har manual vekter hjemme, men syntes det er vanskelig å sette program. Ihvertfall når jeg ikke kan dette. Prøvd å finne er program her, men alt er så inviklet. Jeg trenger det inn med tskje.

På kommentarene på linken jeg sendte så var det jo noen som skrev at det funket.. Jeg er kjempe tynn jente, eneste jeg sliter litt med er litt for mye fett rundt magen.

Det som menes med kaloriunderskudd er at du forbrenner flere kalorier på en dag en det du får i deg. Du kan bruke kalorikalkulator på nett eller kroppsanalyser til å regne ut ca hvor mye kalorier din kropp forbrenner på en dag. Så må du planlegge matinntaket slik at du havner under dette. Et underskudd på 300 - 500 kalorier gir en sunn vektnedgang. Dette er den eneste måten du bli kvitt magefettet på :p
Loggført

Treningsdagbok: http://www.iform.no/forum/index.php/topic,64734.msg963777.html#msg963777

Alder: 24
Høyde: 195 cm
Vekt: 98 - 99 kg
grafen
Sporty
***

Karma: +13
Innlegg: 290


Vis profil
« Svar #5 på: 22/04 - 2012, 21:24:40 »

Gutta sikter til at for å få synlige magemuskler må du slanke bort det fettet du har rundt magen. Er du allerede veldig tynn så vil du få ruter ved å trene magen.

For å trene magemusklene kan du trene mage tre ganger i uken. For eksempel tre sett planke etterfulgt av to sett med sideplanke. Jeg ville også ha forsøkt å lage et lite treningsprogram av de manualene som du har hjemme.

Loggført

Nyjente
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 5


Vis profil
« Svar #6 på: 22/04 - 2012, 22:53:11 »

flott med svar:) Takk for det folkens!

Grafen, er du flink med å lage programmer? Kansje du vil skrive hva jeg kunne gjort? Lage et program for meg? Ikke noe fancye greier, men en start jeg kan jobbe med. Jeg er igrunn ikke ute etter å bygge muskler ol og er fult klar over dette med kost og trening at de to er viktige, men jeg er ikke helt nazi på det. Jeg har troen på at kroppen min vil bli litt anderledes med trening og litt justering med maten (kutte ned på godteri, brus, kalorier og karbo) Men jeg kommer nok ikke til å telle kalorier og det.

Men hvis du hadde klart å skrive et program til med med disse manualene, samt der jeg kan skvise inn de mageøvelsene jeg linket til i starten så hadde jeg blitt evig takknemlig
Loggført
grafen
Sporty
***

Karma: +13
Innlegg: 290


Vis profil
« Svar #7 på: 22/04 - 2012, 23:56:10 »

Kan gjøre et kjapt forsøk. Du kan forsøke å kjøre dette som sirkeltrening. Kanskje 10-20 repetisjoner på hver øvelse, og tre runder. Avhengig av hvor mye du orker Smile

Utfall http://www.youtube.com/watch?v=D7KaRcUTQeE
Markløft http://www.youtube.com/watch?v=j8YJ_tfLPJQ
Pushups på knær
Stående skulderpress http://www.youtube.com/watch?v=B-aVuyhvLHU
Hantelro http://www.youtube.com/watch?v=pYcpY20QaE8
Planke
Sideplanke

Andre øvelser kan være burpees (http://www.youtube.com/watch?v=c_Dq_NCzj8M) eller andre øvelser hvor man hopper og stretter rundt omkring. For å finne andre øvelser kan du søke på videoer med ordet "dumbell". Det er engelsk for manual Smile
Loggført

Nyjente
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 5


Vis profil
« Svar #8 på: 23/04 - 2012, 00:18:42 »

Wey, tusen takk! blir gøy det der:)

Hva mener du med sirkeltrening? Skal jeg ta alle de øvelsene på samme dag, eller skal jeg velge ut enkelte som jeg kjører den dagen jeg trener? Jeg må vel ha pause dager og eller kan jeg ta det 4 ganger i uken?

Et til spm: når jeg har tatt repitisjonene og skal ha en "pause" før jeg begynner igjen, bør det være 1 min eller 30 sekunder?

Takk for hjelpen, jeg er litt grønn på dette Razz
Loggført
grafen
Sporty
***

Karma: +13
Innlegg: 290


Vis profil
« Svar #9 på: 23/04 - 2012, 19:05:56 »

Med sirkeltrening så mener jeg at du først gjør 20 repetisjoner med utfall, så 20 repetisjoner med markløft osv. Når du har gjort alle øvelsene så starter du på nytt. Pausene mellom hver øvelse holder du fra 0 til 30 sek. Helst så nærme 0 som mulig. Tre slike runder er fint.

Du kan fint trene tre dager i uken Smile
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.08 sekunder med 19 spørringer.