Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
02/10 - 2014, 03:52:10

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703665 innlegg i 57898 emner av 30218 medlemmer
Nyeste medlem: HenningEO
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Styrke og cardio eller cardio?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Styrke og cardio eller cardio?  (Lest 673 ganger)
thmeye
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 25/04 - 2012, 19:16:23 »

Hei ,

Jeg har nå redusert kcal inntaket mitt i 2 uker og føler dette går bra, men nå som jeg har begynt å komme litt inn i det lurer jeg på noen ting.

Vil det være raskere for meg å slanke meg først og trene opp styrken igjen eller å gjøre begge deler samtidig? Trener styrke 3-4 ganger i uken + cardio 1-2 fra og med 2 uker siden.

Uansett hvem av metodene jeg velger hvor lavt kcal inntak forhold til bruk kan jeg ha? Regner med dette ikke er altfor mye hvis jeg skal trene muskler itillegg.

Ligger ca på en 2500 kcal i forbrenning hvis jeg følger skjema på nett. 172 cm høy og veier 69 kg, men har for stor kule meg og ansikts fett.

På forhånd takk Smile
Loggført
RichardAugust
Gjest
« Svar #1 på: 26/04 - 2012, 10:20:53 »

Hei ,

Jeg har nå redusert kcal inntaket mitt i 2 uker og føler dette går bra, men nå som jeg har begynt å komme litt inn i det lurer jeg på noen ting.

Vil det være raskere for meg å slanke meg først og trene opp styrken igjen eller å gjøre begge deler samtidig? Trener styrke 3-4 ganger i uken + cardio 1-2 fra og med 2 uker siden.

Uansett hvem av metodene jeg velger hvor lavt kcal inntak forhold til bruk kan jeg ha? Regner med dette ikke er altfor mye hvis jeg skal trene muskler itillegg.

Ligger ca på en 2500 kcal i forbrenning hvis jeg følger skjema på nett. 172 cm høy og veier 69 kg, men har for stor kule meg og ansikts fett.

På forhånd takk Smile
Cardio + styrke
men ikke samme dag, i så fall bør det bare være gå turer og styrke trening, men på cardio dager kan du løpe/sprinte eller drive med en sport Smile
Loggført
goatmxx
Beryktet

Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #2 på: 26/04 - 2012, 12:06:24 »

Det er jo ikke styrken du slanker vekk. Du slanker i så fall vekk muskelmasse. Er ikke noe poeng å gå masse ned i vekt hvis du mister muskler. Det er fettprosenten som skal ned, og for å opprettholde / miste minst mulig muskelmasse må du trene styrke samtidig..
Loggført
thmeye
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 26/04 - 2012, 18:34:56 »

Takk, tenker kanskje å dele opp hele kroppen på 3 dager i uken og ta cardio / hobby sport 2-3 ganger i uken da? Smile 

[/quote]Cardio + styrke
men ikke samme dag, i så fall bør det bare være gå turer og styrke trening, men på cardio dager kan du løpe/sprinte eller drive med en sport Smile
[/quote]

Det jeg tenkte på var om det jeg gikk raskere å kunne tenke på slankingen med cardio først for så å starte på nytt med å bygge muskler, men regner med at jeg ikke kan gå altfor fort ned i vekt uansett. Blir vel sikkert bare en 2-3kilo som må vekk.

Det er jo ikke styrken du slanker vekk. Du slanker i så fall vekk muskelmasse. Er ikke noe poeng å gå masse ned i vekt hvis du mister muskler. Det er fettprosenten som skal ned, og for å opprettholde / miste minst mulig muskelmasse må du trene styrke samtidig..

Hvor mye protein bør jeg få i meg i løpet av en dag for å holde muskel masse så godt oppe som mulig?  Blir vel bare å spise ris, kylling, fisk, kjøttdeig, wrap og salat fremover da med proteinshake for resten av proteinene.

Takker for all hjelp så langt.
Loggført
aslak
Tungvekter

Upersonlig Gymlærer

Vis profil
« Svar #4 på: 26/04 - 2012, 19:23:21 »

Spise mindre, men balansert, og trene styrke er de to viktigste tingene.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.066 sekunder med 19 spørringer.