Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
01/09 - 2014, 22:30:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703637 innlegg i 57890 emner av 30197 medlemmer
Nyeste medlem: Renate88
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Lite resultater
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lite resultater  (Lest 650 ganger)
prince96
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 1


Vis profil
« på: 12/05 - 2012, 01:19:14 »

Er en gangske spinkel og sterk gutt. Jeg har trent nesten i 3-4 måneder uten å få noe særlig resultater. målet mitt var å få en større overkropp og en enda bedre mage. Jeg har trent mye bryst og mage. Jeg har kjent at jeg har blitt sterkere men ingen resultater. Jeg går på protein pulver(Gainer).  Smile Hva kan jeg gjøre for å få større bryst, vinger og six pack. Jeg har tid til å trene mye  Very Happy
Loggført
shabby
Beryktet
*****

Karma: +84
Innlegg: 799


Aspirerende bodybuilder


Vis profil
« Svar #1 på: 12/05 - 2012, 01:47:48 »

Spis mer.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Reandre
Beryktet
*****

Karma: +18
Innlegg: 674


No pain no gain


Vis profil
« Svar #2 på: 12/05 - 2012, 06:16:47 »

Er en gangske spinkel og sterk gutt. Jeg har trent nesten i 3-4 måneder uten å få noe særlig resultater. målet mitt var å få en større overkropp og en enda bedre mage. Jeg har trent mye bryst og mage. Jeg har kjent at jeg har blitt sterkere men ingen resultater. Jeg går på protein pulver(Gainer).  Smile Hva kan jeg gjøre for å få større bryst, vinger og six pack. Jeg har tid til å trene mye  Very Happy

 Først må jeg si T.T.T:  som betyr at trening tar tid, så vær tålmodig...

Noen pointers jeg kan gi er:
1: Ha riktig teknikk på øvelsene som vil gi bedre resultater og fremgang
2: Spis ihvertfall 2 til 3 gram proteiner per kg kroppsvekt.
3: Få nok søvn og hvile som er viktig for vekst.
4: Spis nok og riktig fett, som kroppen trenger for å produsere testosteron...
5: Spis i kalorioverskudd i kostholdet ditt som hjelper på å bygge større muskler.
6: Ikke drikk alkohol, det har bare negativ virkning på muskel byggingen og treningen
7: Tren øvelsene hyppig nok, da 2-3 ganger i uka som da er optimalt for fremgang.
8: Ha de 5 store protein kildene som korn, kjøtt, fisk, egg, og melk i kostholdet ditt
9: Bruk whey protein minst 20gr protein både før og etter trening for muskelvekst.
10: Tren få 1-5 reps med 90% av max eller 6 til 12 repitisjoner med 70-80% av max
11: Testosteron økes ved å utføre knebøy, chins, markløft, militærpress & benkpress
12: Tren til utmattelse på trening, som gir muskelvekst.
13: Stimuler proteinsyntesen ofte om dagen som gjør at kroppen bygger muskler
14: Spis et måltid med mye proteiner og middels mengde karbohydrater etter trening
15: Base øvelser med korte pauser og høy volum gir effekt på veksthormonet(IGF-1)
16: Utfør 2-3 sett per øvelse, utenom markløft og benkpress som godt kan ha 5 sett
17: Begynn med kreatin, et naturlig produkt som kan hjelpe deg å øke i øvelser.
18: Spis makrell eller bruk omega3 tilskudd som kan gi en positiv effekt på vekst.
19: Innta noe karbohydrater sammen med proteinshaken etter trening.
20: Vær tålmodig og målbevisst ved å holde på kontinuerlig over lengre tid.
21: Innta BCAA som også vil gi en effekt på proteinsyntesen
22: Ikke stress som gjør at kroppen produserer kortisol og DHEA som er negativt
23: Varm opp godt før du utfører treningen, spesielt ved tunge løft.
24: Bruk et styrkeprogram som kan som kan gi bra resultater og økt styrke i øvelser.
25: Utfør drop sett for å sjokkere musklene positivt og supersett for økt forbrenning
26: Tren basis øvelsene først før de mindre øvelsene i programmet.
27: Skriv dagbok av treningen din, som kan hjelpe på bedre struktur og resultater.
28: Bli mer målbevisst og disiplinert med det du vil oppnå ved treningen.
29: Ikke tren mer enn en time, som gjør kroppen katabol.(nedbrytende hormon)
30: Spis mest mulig langsomme karbohydrater.

Det ble mange tips for fremgang, men det blir en vane når man kan alle og blir vandt til dem. Alle råd er for bedre fremgang innen trening, styrke og større muskler...   Very Happy
« Siste redigering: 12/05 - 2012, 13:39:47 av Reandre » Loggført
Sherdog
Småsterk
****

Karma: +21
Innlegg: 377


Self discipline!


Vis profil
« Svar #3 på: 09/06 - 2012, 10:49:08 »

Du har mange gode poeng i tråden din Reandre, men flere av disse er svææært individuelle, og ikke alltid så optimalt.

Blant annet at man skal trene til utmattelse er veldig individuelt, og personlig mener jeg det er en dårlig måte å trene på, for er man i dårlig form en dag, så vil ikke kroppen sette stor pris på utmattelse trening.

Så jeg ville satt opp de 4 enkle og viktigste punktene, resten er så individuelt, at det må nesten vurderes av en hver.

- Få nok hvile
- Tren fornuftig og kontinuerlig
- Spis nok sunn mat! Start med et sunt kosthold, legg deretter til tilskudd om nødvendig
- Ha progresjon og variasjon i treningen, ikke løft 60kg i benkpress 3mnd på rad, da er det ikke mye progresjon eller fremgang.

Dette er de enkle reglene som skal til for å bygge muskler. Gjør man dette til punkt og prikke og er disiplinert, så får man resultater!
Loggført

Be the best you can be!
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.107 sekunder med 18 spørringer.