Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
31/07 - 2014, 17:05:38

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
704336 innlegg i 57898 emner av 30175 medlemmer
Nyeste medlem: Sadd1962
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Tips om passende treningsprogram for 16 åring
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Tips om passende treningsprogram for 16 åring  (Lest 543 ganger)
Espen1996
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil
« på: 23/05 - 2012, 23:04:34 »

Lurte på om noen kunne gi meg tips til å sette opp et bra treningsprogram 4 ganger i uken for en ungdom på 16 år! Har trent boksing i 1 år men sluttet Pga neseskader. Har trent vekter i 1 Mnd nå og går ikke på proteinpulver eller noe sånn kost tilskudd. Er 180 høy og veier 73kg. Vil helst ikke ende opp som en av de største på trenings senteret men vil bli stor samtidig som at jeg har god kondisjon
Loggført
uten en tråd
Avhengig
*****

Karma: +73
Innlegg: 2766



Vis profil E-post
« Svar #1 på: 23/05 - 2012, 23:57:02 »

Lurte på om noen kunne gi meg tips til å sette opp et bra treningsprogram 4 ganger i uken for en ungdom på 16 år! Har trent boksing i 1 år men sluttet Pga neseskader. Har trent vekter i 1 Mnd nå og går ikke på proteinpulver eller noe sånn kost tilskudd. Er 180 høy og veier 73kg. Vil helst ikke ende opp som en av de største på trenings senteret men vil bli stor samtidig som at jeg har god kondisjon

Jeg anbefaler 5/3/1 på det sterkeste.

Her er en artikkel som forklarer det:

http://www.google.com/url?q=http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength&sa=U&ei=BV29T9HQOoWmhAfamKGyDw&ved=0CAUQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNFx56PR3Em7ji9nac4SLRZ9RtJPFw

Du kan følge oppsettet i artikkelen eller så kan du kjøre boring but big varianten.

boring but big:

Mandag:
benkpress: 5/3/1.
benkpress: 5x10 x 50% av treningsmax.
roing: 5x10.

Tirsdag:
knebøy: 5/3/1.
knebøy: 5x10 x 50% av treningsmax.
lårcurl: 5x10.

Torsdag:
militærpress: 5/3/1.
militærpress: 5x10 x 50% av treningsmax.
chins/nedtrekk: 5x10.

Fredag:
markløft: 5/3/1.
markløft: 5x10 x 50% av treningsmax.
sit ups: 5x10.

Håper det kom til hjelp mvh uten en tråd Smile
Loggført

"This is a call to arms for some of you. It is for me, too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back." Jim Wendler.
Espen1996
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil
« Svar #2 på: 13/06 - 2012, 09:04:39 »

Lurte på om noen kunne gi meg tips til å sette opp et bra treningsprogram 4 ganger i uken for en ungdom på 16 år! Har trent boksing i 1 år men sluttet Pga neseskader. Har trent vekter i 1 Mnd nå og går ikke på proteinpulver eller noe sånn kost tilskudd. Er 180 høy og veier 73kg. Vil helst ikke ende opp som en av de største på trenings senteret men vil bli stor samtidig som at jeg har god kondisjon

Jeg anbefaler 5/3/1 på det sterkeste.

Her er en artikkel som forklarer det:

http://www.google.com/url?q=http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength&sa=U&ei=BV29T9HQOoWmhAfamKGyDw&ved=0CAUQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNFx56PR3Em7ji9nac4SLRZ9RtJPFw

Du kan følge oppsettet i artikkelen eller så kan du kjøre boring but big varianten.

boring but big:

Mandag:
benkpress: 5/3/1.
benkpress: 5x10 x 50% av treningsmax.
roing: 5x10.

Tirsdag:
knebøy: 5/3/1.
knebøy: 5x10 x 50% av treningsmax.
lårcurl: 5x10.

Torsdag:
militærpress: 5/3/1.
militærpress: 5x10 x 50% av treningsmax.
chins/nedtrekk: 5x10.

Fredag:
markløft: 5/3/1.
markløft: 5x10 x 50% av treningsmax.
sit ups: 5x10.

Håper det kom til hjelp mvh uten en tråd Smile




tusen takk tjommie, eg backer de
Loggført
espen0102
Sporty
***

Karma: +10
Innlegg: 285


Vis profil E-post
« Svar #3 på: 13/06 - 2012, 11:43:53 »

5/3/1
Loggført

16 år, 190cm, 76kg

ML: 150kg
BP: 97,5kg
KB: 120kg
elastice
Nytt medlem
*

Karma: +1
Innlegg: 28


Vis profil WWW
« Svar #4 på: 14/06 - 2012, 13:58:33 »

Lurte på om noen kunne gi meg tips til å sette opp et bra treningsprogram 4 ganger i uken for en ungdom på 16 år! Har trent boksing i 1 år men sluttet Pga neseskader. Har trent vekter i 1 Mnd nå og går ikke på proteinpulver eller noe sånn kost tilskudd. Er 180 høy og veier 73kg. Vil helst ikke ende opp som en av de største på trenings senteret men vil bli stor samtidig som at jeg har god kondisjon

Stronglift 5x5 funker også meget bra. Det er kun 3 dager i uka. Ca 1 time pr økt.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.08 sekunder med 19 spørringer.