Takk for gode svar!
Jeg har anledning til å trene sju dager i uka. Dog er jeg ikke medlem av et treningssenter, men vurderer å bli det - muligens etter sommeren. Er det mulig å trene som Ronaldo uten vekter og utstyr? Altså med bare kroppen som motstand? Har kjøpt meg vektkoffert på 18 kg med flere manualer (
link)
Har hatt en økt med basistrening hver uke siden august i fjor:
- boksing på boksesekk
- armhevinger
- situps (rette bukmuskel)
- situps (skrå bukmuskler)
- stillestående løping på tjukkas
- liggende hang-ups (dame-måten)
- hoppe tau
- diverse øvelser for magen med medisinball
Har planer om å gjennomføre et utholdenhetsprogram i 10 uker fremover med tre økter i uka, hvorav to intervaller og en langkjøring. Det er noe slikt som dette:
Økt 1: Kort-intervall. 45 sekunders jobb og 15 sekunders pause. 3 serier, 8 repetisjoner. 3 min pause mellom hver serie.
Økt 2: Lang-intervall. 7 minutters jobb og 3 minutters pause. 3 serier á én repetisjon.
Økt 3: Langkjøring på 60 minutter.
Er dette opplegget ideelt for denne type trening (Ronaldo) eller blir det feil i forhold til styrketreningen?
Lest noe om at mange som begynner å trene for å gå ned i vekt trener styrke, men ender opp med å slanke bort både fett og muskler.
Forbereder meg på høstens fotballsesong, og derfor er eksplosiv styrke noe jeg ønsker å trene på. For eksempel to knebøy i en serie hvor man jobber sakte konsentrisk og skyter fart eksentrisk.
EDIT: Hurtighetstrening?