Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
19/09 - 2014, 21:22:20

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703651 innlegg i 57895 emner av 30207 medlemmer
Nyeste medlem: jennynygaard
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Cristiano Ronaldo
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Cristiano Ronaldo  (Lest 1255 ganger)
SamuelS
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 18


Vis profil
« på: 24/05 - 2012, 00:03:02 »

I lengre tid har jeg lurt på hvordan fotballspilleren Cristiano Ronaldo trener og spiser. Jeg har søkt mye rundt på nettet, men har ikke funnet svar på spørsmålene mine. Jeg leser ganske ofte på forumet og nettsiden iform.no og tenkte jeg skulle spørre for å få svar av folk som virkelig har peiling.

Hva trener han? Hva spiser han? Fettprosent? Cardio? Diet? Hvilke styrkeøvelser bruker han?

Legger spesielt merke til disse "vingene" han har. Dette antar jeg er den brede rykkmuskelen?

Ronaldo ser slik ut:



Jeg har stor respekt for dere som legger ned ufattelig mange timer på treningsstudio, og jeg håper ikke at jeg bli tatt useriøst. Jeg spør om dette her fordi det er såppas mye kunnskapsrike folk og når jeg har et spørsmål kan jeg jo likegreit benytte meg av det. Et svar ville blitt satt veldig stor pris på.

Fortell meg gjerne et eksempel på en ukeplan med trening. Mandag: løping Tirsdag: styrke eller lignende. Lurer også på om å bruke proteinshake osv. funker, er nødvendig og er det lurt?
« Siste redigering: 24/05 - 2012, 00:04:51 av SamuelS » Loggført
uten en tråd
Avhengig
*****

Karma: +73
Innlegg: 2750



Vis profil E-post
« Svar #1 på: 24/05 - 2012, 00:08:59 »

Vel jeg vet ikke hvordan han trener eller spiser, men tipper du kan få en oppnå noe lignende som han ved å spise riktig( mindre enn du forbrenner om du skal opp i vekt eller mer om du skal bygge muskler ) og trener 2-4 effektive styrke økter i uka.

ps. Husk at du er du og at du ikke kan se eksakt ut som ronaldo, men du kan bli det beste du kan være.

Loggført

"This is a call to arms for some of you. It is for me, too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back." Jim Wendler.
goatmxx
Beryktet
*****

Karma: +14
Innlegg: 662


Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #2 på: 24/05 - 2012, 09:29:39 »

Du må i tillegg huske på at Ronaldo er profesjonell, slik at han har mulighet til å trene 2-3 ganger om dagen.. Både styrke og cardio i tillegg til det fotballtekniske...

Det er ikke til å stikke under en stol at for å få best mulig resultat må man trene så mye som mulig, og så bra som mulig. Dette er noe som er vanskelig å få til som "vanlig dødelig" siden man rett og slett ikke har tid til å trene så mye som mulig.. Så bra som mulig er dog fullt mulig, det må bare ta utgangspunkt i hvor ofte og mye DU kan trene.

Enkle tips: kan du trene styrke maks 3 ganger i uka, bør du trene helkropp. 4 ganger i uka = 2 splitt. Jeg mener det holder med 4 ganger i uka med styrke for god fremgang og muskelvekst. Så er det bare å fylle på med cardio der det passer. Tenk på at du trenger tid til restitusjon, slik at det bør være minst en dag hvile mellom hver harde cardioøkt..

For å sette opp en skikkelig plan, trenger man å vite hvor ofte, og hvor lenge du kan trene i løpet av en uke.. Skriver du det, kan du sikkert få mye hjelp her inne..
Loggført
SamuelS
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 18


Vis profil
« Svar #3 på: 24/05 - 2012, 11:49:41 »

Takk for gode svar!

Jeg har anledning til å trene sju dager i uka. Dog er jeg ikke medlem av et treningssenter, men vurderer å bli det - muligens etter sommeren. Er det mulig å trene som Ronaldo uten vekter og utstyr? Altså med bare kroppen som motstand? Har kjøpt meg vektkoffert på 18 kg med flere manualer (link)

Har hatt en økt med basistrening hver uke siden august i fjor:
- boksing på boksesekk
- armhevinger
- situps (rette bukmuskel)
- situps (skrå bukmuskler)
- stillestående løping på tjukkas
- liggende hang-ups (dame-måten)
- hoppe tau
- diverse øvelser for magen med medisinball

Har planer om å gjennomføre et utholdenhetsprogram i 10 uker fremover med tre økter i uka, hvorav to intervaller og en langkjøring. Det er noe slikt som dette:

Økt 1: Kort-intervall. 45 sekunders jobb og 15 sekunders pause. 3 serier, 8 repetisjoner. 3 min pause mellom hver serie.

Økt 2: Lang-intervall. 7 minutters jobb og 3 minutters pause. 3 serier á én repetisjon.

Økt 3: Langkjøring på 60 minutter.

Er dette opplegget ideelt for denne type trening (Ronaldo) eller blir det feil i forhold til styrketreningen?

Lest noe om at mange som begynner å trene for å gå ned i vekt trener styrke, men ender opp med å slanke bort både fett og muskler.

Forbereder meg på høstens fotballsesong, og derfor er eksplosiv styrke noe jeg ønsker å trene på. For eksempel to knebøy i en serie hvor man jobber sakte konsentrisk og skyter fart eksentrisk.

EDIT: Hurtighetstrening?
« Siste redigering: 24/05 - 2012, 12:15:26 av SamuelS » Loggført
Sherdog
Småsterk
****

Karma: +21
Innlegg: 377


Self discipline!


Vis profil
« Svar #4 på: 24/05 - 2012, 13:50:51 »

Hei du! den formen er overhodet ikke umulig å få ved mye fornuftig trening og en stålkontroll på kostholdet Smile

Han er en slank person med flotte muskler, så her handler det meste om en bra fett prosent samt litt større enn normale muskler.

Først trenger vi litt informasjon om din vekt og høyde. Utifra det kan jeg anbefale deg hva du bør gjøre, om du kanskje må bygge litt muskler først, eller kun redusere fett prosenten.

Ronaldo trener nok stort sett hele dagen, men det er ikke slik at du blir som han om du gjør det samme. Disse gutta har ekstremt flinke folk til å tilpasse programmer og kosthold for han, samt at de følger med på hans form og fremgang 24/7.
Derfor sier jeg fornuftig trening og et bra kosthold er viktig.
Loggført

Be the best you can be!
SamuelS
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 18


Vis profil
« Svar #5 på: 24/05 - 2012, 16:20:22 »

Først trenger vi litt informasjon om din vekt og høyde. Utifra det kan jeg anbefale deg hva du bør gjøre, om du kanskje må bygge litt muskler først, eller kun redusere fett prosenten

Jeg er 180 cm høy og veier 83/84 kg. Noget kraftig, med overvektig vil jeg ikke si. Har trent jevnt og trutt hele livet, men egentlig aldri hatt et klart mål med treningen. Nå føler jeg jeg har det og er veldig motivert for litt av hvert. Wink

Leste et sted at Ronaldo har en fettprosent på rundt 7 %. 
Loggført
goatmxx
Beryktet
*****

Karma: +14
Innlegg: 662


Sparta Warriors

morten@degernes.com
Vis profil E-post
« Svar #6 på: 24/05 - 2012, 23:40:38 »

invester i slynger/turnringer, så har du gode muligheter til å få trent kroppen ganske bra..
Loggført
SamuelS
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 18


Vis profil
« Svar #7 på: 26/05 - 2012, 20:58:17 »

Hvordan er det med belastning? Er det tunge vekter og få repetisjoner eller lette vekter og mange repetisjoner?

Armhevinger: Skal jeg ta maks eller kjenne at jeg kan ta mange flere? Kunne trengt litt informasjon rundt dette.
Loggført
SamuelS
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 18


Vis profil
« Svar #8 på: 27/05 - 2012, 01:48:28 »

Dette er den brede ryggmuskelen, sant? Noen øvelser for å gjøre den brei?

Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.086 sekunder med 18 spørringer.