Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/12 - 2014, 11:05:42

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
825922 innlegg i 57991 emner av 30494 medlemmer
Nyeste medlem: Arne Krigsheim
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Er dette muskler eller?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Er dette muskler eller?  (Lest 1245 ganger)
Skullcrusher
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 23


Vis profil
« på: 01/06 - 2012, 21:37:21 »

Er dette muskler eller er jeg bare innbilsk?   Razz Har trent i ca 1,5 år. Var ganske så syltynn før!


« Siste redigering: 01/06 - 2012, 21:39:24 av Skullcrusher » Loggført
Elmaca
Lett svett
**

Karma: +2
Innlegg: 109


Littlemacamus@hotmaill.com
Vis profil
« Svar #1 på: 01/06 - 2012, 21:42:49 »

Wow her har du noen ordentlige kraftpakker! Ikke rist dem for mye i fare for eksplosjon Very Happy
Loggført

Småtjukk
Lett svett
**

Karma: +1
Innlegg: 110


Vis profil E-post
« Svar #2 på: 02/06 - 2012, 00:04:16 »

Ser ut som muskler herfra ihvertfall, men sleng ut et "før" bilde av deg også da! Så får vi sett hvor flink du har vært Smile
Loggført
Sherdog
Småsterk
****

Karma: +21
Innlegg: 377


Self discipline!


Vis profil
« Svar #3 på: 03/06 - 2012, 14:16:26 »

Det er muskler ja. Bare til å trene på, så blir de større!

Kan du ikke legge ut treningsplan og kosthodsplan som du kjører? Tipper det er en del justeringer vi kan få til. For i løpet av 1.5år med optimal trening og kosthold ville du nok hatt noe bedre fremgang. Så vi kan prøve å hjelpe deg til enda bedre resultater til neste år Smile
Loggført

Be the best you can be!
Skullcrusher
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 23


Vis profil
« Svar #4 på: 03/06 - 2012, 22:41:02 »

Jeg kan begynne med treninsprogrammet. Jeg prøvde ut RYP 2-splitt etter sommeren i fjor(før det kjørte jeg et fullkroppsprogram med kun baseøvelser), men jeg byttet litt om på øvelsene:

Mandag og torsdag: Pull ups/chins, skråbenk roing med hantler/nedtrekk, hammercurl/bicep concentration curl og arm roing med hantler.

Tirsdag og fredag: Knebøy(med hantler siden jeg har et problem med nakken ang å ha stangen bak der), Flies(hadde før benkpress, men jeg fikk problemer og smerter med rotato cuff at jeg har droppet øvelsen. Både stang og hantler), tricep overhead extension/tricep kickback og fronthev/sidehev. (trente skulderpress/militærpress før, men stagnerte der litt at jeg droppet den og) og smalbenkpress med hantler til slutt. Det med skråstreket mellom øvelsene er at jeg bytter ut øvelsene med det andre som står ved siden av streket etter 3 uker for å ha litt variasjoner. Trener 9 uker og så er det pause med 1 uke. De to siste ukene kjører jeg tungt.

Kostholdet:

Frokost: Rekker aldri det siden jeg har litt problemer med å stå opp i god tid før avreise til jobben. Så lunsjen blir vel jobben og begynner å ete i 11 tiden. Består som regel av skiver med kaviar med servelat ellers får jeg innimellom mat av pappa på jobben som for eks kyllinglår i currysaus, egg, diverse middagsmat. Før trening, havregryn eller rugbrød med peanøtter, knekkebrød med laks. Etter trening : banan og middag : Kyllingfilet med ris i tiki salsa saus eller findus pasta bolognese. Kveldsmat: Knekkebrød med røket laks eller peanøtt smør. Drikker sjeldent proteinshake egentlig, men bør gjøre det oftere enn nå.  
« Siste redigering: 03/06 - 2012, 22:55:28 av Skullcrusher » Loggført
espen0102
Sporty
***

Karma: +10
Innlegg: 285


Vis profil E-post
« Svar #5 på: 03/06 - 2012, 22:54:37 »

Har du problemer med å ha stanga på nakken i knebøy så prøv frontbøy!  Very Happy
Loggført

16 år, 190cm, 76kg

ML: 150kg
BP: 97,5kg
KB: 120kg
shabby
Beryktet
*****

Karma: +84
Innlegg: 799


Aspirerende bodybuilder


Vis profil
« Svar #6 på: 04/06 - 2012, 00:00:05 »

Stangen skal ikke på "nakken" i knebøy med mindre du løfter olympisk stil, så det er vel problemet ditt. Legg den lenger ned. Rotatorcuffs burde du trene opp så du kan trene normalt. Ut med fronthev, inn igjen med skulderpress, inn igjen med benk, start med markløft.

Og så må du rett og slett spise mye mer om du vil øke videre. Start med større porsjoner.

Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Dmhead
Lett svett
**

Karma: +0
Innlegg: 129


Vis profil E-post
« Svar #7 på: 07/06 - 2012, 13:57:03 »

Kan man trene skulderpress og fronthev samme dag?
Loggført
shabby
Beryktet
*****

Karma: +84
Innlegg: 799


Aspirerende bodybuilder


Vis profil
« Svar #8 på: 07/06 - 2012, 15:16:36 »

Kan trene hva du vil samme dag. Men fronthev er ikke en spesielt god øvelse og tar sannsynligvis opp plassen til noe annet.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Skullcrusher
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 23


Vis profil
« Svar #9 på: 07/06 - 2012, 19:18:57 »

ååå så den øvelsen kan jeg bare droppe? Skulderpress tar vel alle de tre musklene i skulderen sant? Hva med sidehev?
Loggført
Randompope
Sporty
***

Karma: +9
Innlegg: 247


Vis profil
« Svar #10 på: 07/06 - 2012, 21:34:39 »

Fronthev og sidehev er gode øvelser;)

Flyes burde du vel starte igjen med? Fikk litt vondt i skuldrene jeg og, men gikk ned i kilo og passa på og presse brystet frem og bruke skuldrene minst mulig, jeg tar dette da i ett sånn crossover stativ heter det vel? Flyes kabel kaller jeg det:p Du kan også gjøre dette liggende:)
Loggført

Karma er en god ting!

Det og kunne hjelpe andre med ting du har lært selv er morro Smile
shabby
Beryktet
*****

Karma: +84
Innlegg: 799


Aspirerende bodybuilder


Vis profil
« Svar #11 på: 07/06 - 2012, 21:56:29 »

http://suppversity.blogspot.no/2011/08/suppversity-emg-series-m-deltoideus-m.html

Fin link som tar for seg skulderøvelser, med EMG målinger av aktivitet.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.094 sekunder med 18 spørringer.