Jeg trenger litt hjelp angående kveldsmat.
Trener 4-6 dager i uken (både kardio og styrke), og får hjelp av PT med både kost- og treningsprogram. Jeg prøver imidlertid å orientere meg litt selv i denne jungelen også, slik at jeg på sikt kan ta gode valg på egenhånd, og ikke være avhengig av PT i all fremtid (forferdelig dyrt er det også

). Jeg sliter imidlertid med å få klare svar på hva som er "ok" å spise som kveldsmat (etter klokken 1800), og håper noen der ute kan hjelpe meg litt:D For å gi et bedre grunnlag for svar på spørsmålet mitt, så skriver jeg hva jeg spiser ila. en dag:
- Til frokost spiser jeg tre rugsprø med kalkun- og kyllingpålegg med agurk på.
- Til mellommåltid 1 spiser jeg en SKYR (enten stor eller liten).
- Til lunsj spiser jeg tre hardkokte eggehviter (er ikke så glad i plomme

) og frukt (som regel pærer eller plommer).
- Til mellommåltid 2 spiser jeg fruktblanding (eple, pære, jordbær, druer, banan, blåbær og bringebær; alt ettersom hva jeg har i kjøleskapet) med vaniljekesam og cottage cheese.
- TIl middag spiser jeg en kyllingfilet/laks/torsk/ørret og salat eller dampede grønnsaker.
.. Og dette er som regel det. Mellommåltidene varierer mellom å være nummer 1 eller 2. På treningsdager, fungerer lunsj eller mellommåltid med eggehvite og frukt som før-trening måltid og en proteinshake med myseprotein som etter-trening måltid, og deretter spiser jeg middag.
To the big question: jeg sliter veldig med sult utover kvelden. Jeg spiser som regel middag i 1600-tiden, og PT sier jeg ikke skal spise frukt etter klokken 1800 (hvorfor ikke det, forresten?). Frukt er noe jeg gjerne tyr til både med tanke på sult og søtsug, så det blir fort til at jeg ikke spiser i det hele tatt etter klokken 18, og det er uutholdelig!
Hva er bra kveldsmat med tanke på å gå ned i vekt? Er frukt virkelig no-go etter klokken 18?