Hei,
Jeg er ein gut på 16 år som nettopp har begynt å trene vekter. Jeg har lenge vert aktiv som fotball spiller og handball spiller men mangler styrke.
Jeg er rundt 181-183 cm og ligger på rundt 55 kg, og ønsker muskelmasse og vektsøkning.
Det jeg lurer på er følgende. Ettersom jeg har en bror som er veldig aktiv når det kommer til styrketrening har han noen piller og protein pulver jeg har fått lov å kjøpe me g inn i.
Der er to slags piller, den første er noe du skal ta 2 kvar dag en time før du legger deg. Den skal tydeligvis øke kvaliteten på søvn så du har mer overskudd. Den andre skal gi deg et boost før trening, som du skal ta 6 av hver dag. På treningsdager skal du ta de 6 pillene en time før trening, mens på vanlege dager der du resturerer skal du ta dem på morningen. I tillegg var det noe protein pulver som skal gi kjappere muskler, also helt vanlig protein pulver.
Det jeg lurer på er om det går fint å ta dem selv om jeg ikke er 16 år. Kan det ha noe bivirkninger på grunn av alderen min, vekten min eller høyden min?
Og dersom det er sann som jeg lurer på ovenfor, bør jeg minke dosen eller slutte helt med pillene og proteinpulveret?
Tusen takk til dem som svarer!

)
( Viss dere kan, hadde det vært utrulig fint med noen gode treningstips for å få større muskler og tyngre vekt )