Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
02/09 - 2014, 13:02:09

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703637 innlegg i 57890 emner av 30197 medlemmer
Nyeste medlem: Renate88
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Spørsmål angående kroppstilskudd
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Spørsmål angående kroppstilskudd  (Lest 494 ganger)
Morits
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 13/06 - 2012, 00:15:46 »

Hei,

Jeg er ein gut på 16 år som nettopp har begynt å trene vekter. Jeg har lenge vert aktiv som fotball spiller og handball spiller men mangler styrke.

Jeg er rundt 181-183 cm og ligger på rundt 55 kg, og ønsker muskelmasse og vektsøkning.

Det jeg lurer på er følgende. Ettersom jeg har en bror som er veldig aktiv når det kommer til styrketrening har han noen piller og protein pulver jeg har fått lov å kjøpe me g inn i.

Der er to slags piller, den første er noe du skal ta 2 kvar dag en time før du legger deg. Den skal tydeligvis øke kvaliteten på søvn så du har mer overskudd. Den andre skal gi deg et boost før trening, som du skal ta 6 av hver dag. På treningsdager skal du ta de 6 pillene en time før trening, mens på vanlege dager der du resturerer skal du ta dem på morningen. I tillegg var det noe protein pulver som skal gi kjappere muskler, also helt vanlig protein pulver.

Det jeg lurer på er om det går fint å ta dem selv om jeg ikke er 16 år. Kan det ha noe bivirkninger på grunn av alderen min, vekten min eller høyden min?

Og dersom det er sann som jeg lurer på ovenfor, bør jeg minke dosen eller slutte helt med pillene og proteinpulveret?

Tusen takk til dem som svarer! Smile)
( Viss dere kan, hadde det vært utrulig fint med noen gode treningstips for å få større muskler og tyngre vekt )
Loggført
espen0102
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 13/06 - 2012, 07:34:40 »

Jeg er 16 år og bruker proteinpulver og kreatin, noe som går helt fint om du er 16 år.
Den ene typen piller der er vel ZMA, som også går helt fint å ta når du er 16.
Loggført

16 år, 190cm, 76kg

ML: 150kg
BP: 97,5kg
KB: 120kg
Randy
Moderatorteamet

Nothing worth having comes easy!

Vis profil
« Svar #2 på: 13/06 - 2012, 08:04:24 »

En form for fiske olje og multivitamin er ihvertfall å anbefale.
Proteinpulver og kreatin er vell litt mer valgfritt.

Fokuser treningen din rundt baseøvelser og evt ett fullkropps program i begynnelsen. Test ut RYP eksempelvis, det er ett program som har gitt meg bra veldig bra resultater tidligere. Det virker å være spesielt effektivt for en nybegynner.

OG sist, men ikke minst. Spis Smile
Loggført

Mvh Randy
espen0102
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 13/06 - 2012, 08:08:37 »

Enig med Randy, jeg brukte også RYP de første 4-5 månedene og det har gitt meg et godt grunnlag nå.
Og som Randy også sier; spis mat. Kostilskudd som proteinpulver er bare for å supplere et måltid som er proteinfattig, eller for og ta en shake rett etter trening. Jeg tar det kun etter trening og synes det funker veldig bra så lenge man klarer å spise nok.
Loggført

16 år, 190cm, 76kg

Morits
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 13/06 - 2012, 09:57:08 »

Tusen takk til alle som har svart. Smile

Jeg prøver så godt jeg kan med maten, men ettersom har er fødd tynn har jeg store problemer med å ete mye.

og tusen takk for alle treningstipsene, de er gull verdt! Smile)

Forresten, bør man ta proteinpulver før, under eller etter trening? Jeg pleier som regel å ta dem under trening. Takk igjen, og beklager alle spørsmålene! Smile

LAGT TIL: Sjekket nettopp pillene. De er ZMA, noe som har blitt nevdt før at jeg kan bruke det selv om jeg er 16. De andre pillene heter Krea Bolic, går de også fint å ta?

Takk igjen!
« Siste redigering: 13/06 - 2012, 09:59:51 av Morits » Loggført
espen0102
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 13/06 - 2012, 11:45:39 »

Sliter du med å spise kan du prøve Gainer.
Har prøvd Krea-bolic, men synes det er overprisa Wink
Loggført

16 år, 190cm, 76kg

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.097 sekunder med 18 spørringer.