Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
22/10 - 2014, 07:49:39

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
703677 innlegg i 57903 emner av 30309 medlemmer
Nyeste medlem: sems36
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Hjelp til oppsett av programm, 5 dager, nybegynner. Styrke+volum.
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hjelp til oppsett av programm, 5 dager, nybegynner. Styrke+volum.  (Lest 494 ganger)
Kuritos
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 2


Vis profil
« på: 03/07 - 2012, 11:23:33 »

Hei! Trenger hjelp til ett enkelt program for styrke og volum, er 186 og veier 70kg, har vært lite fysisk aktiv og har ikke trent på 1 år, er alikavel ikke i elendig form. Har søkt litt rundt men forstår meg ikke på alle begrepene og øvelsene.

Normalt kosthold, kan supplere med kosttillskudd (hvilket?).

Overkroppen er viktigst. Vil trene så ofte som mulig for raskest mulig resultat.

Takk på forhånd  Very Happy
« Siste redigering: 03/07 - 2012, 11:28:00 av Kuritos » Loggført
Sherdog
Småsterk
****

Karma: +21
Innlegg: 377


Self discipline!


Vis profil
« Svar #1 på: 04/07 - 2012, 19:09:56 »

En enkel regel som gjelder uansett mål med treningen, så er det 75% Kosthold og 25% trening som gjelder! Smile
Du behøver ikke trene hver dag for å få resultatene du ønsker. Trener du såpass mye må du igjen veie opp med nok mat, noe veldig mange sliter med, og kroppen får da ikke nok næring til å bygge muskler. Med andre ord, du vil ikke bli noe større.

Så for deg som ikke har trent på en stund er 3 dager med styrketrening absolutt nok! Da får du tilstrekkelig med hvile, og kroppen må ikke ha inntak av enorme mengder mat hver eneste dag. Smile

Anbefaler deg å få litt kontroll på kostholdet før du starter med kosttilskudd. Mange nedprioriterer en skikkelig kost, og klasser heller på med ekstra kosttilskudd som kun er veldig dyrt og svært sjeldent nødvendig.

Kan anbefale deg å ta en titt på treningsprogrammet RYP, dette ligger inne på www.tn.no

Et 3 dagers program som tar for seg progresjon og variasjon, noe som er nødvendig for muskelvekst.

Håper det hjalp, ellers spør du om du lurer på noe Smile
Loggført

Be the best you can be!
Kuritos
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 2


Vis profil
« Svar #2 på: 12/07 - 2012, 12:43:02 »

Takk for utfyllende svar =) Har startet på RYP som anbefalt, er ganske ivrig på treningen, holder meg til 3 dager i uken, men finnes det noen øvelser jeg kan gjøre hver dag, for eksempel pushups? Kosten har jeg fått orden på.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.086 sekunder med 19 spørringer.