Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
29/05 - 2015, 23:13:09

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
825694 innlegg i 58452 emner av 29052 medlemmer
Nyeste medlem: tazy
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer
+ 
|-+  Trening
| |-+  Nybegynnerforum
| | |-+  Gutt trenger råd til å gå opp i vekt.
« forrige neste »
Sider: 1 [2] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Gutt trenger råd til å gå opp i vekt.  (Lest 3727 ganger)
Litengutt95
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil E-post
« Svar #15 på: 15/07 - 2012, 00:35:17 »

Aha, da så :)

Du trener da? :)
Loggført
espen0102
Sporty
***

Karma: +10
Innlegg: 285


Vis profil E-post
« Svar #16 på: 15/07 - 2012, 13:53:53 »

Fresh Ensjø (Oslo)
Loggført

16 år, 190cm, 76kg

ML: 150kg
BP: 97,5kg
KB: 120kg
pleiboi84
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 54


Vis profil E-post
« Svar #17 på: 26/07 - 2012, 12:18:06 »

Her kommer enda et forslag til treningsprogram som jeg synes er bra. Eventuelt kan du kjøre det når du er ferdig med RYP.

http://treningsfysiolog.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

Hva du velger er egentlig ikke så viktig, så lenge du trener! De aller fleste ender opp med å trene et par ganger, før de slutter helt, eller så trener de bare innimellom. Ikke la det bli deg! Skal du bli større må du trene FLERE ganger, HVER eneste uke, nærmest uten pause. Men greier du det i noen måneder vil du se resultater og motivasjonen kommer av seg selv. Lykke til!
Loggført
Litengutt95
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil E-post
« Svar #18 på: 26/07 - 2012, 18:48:28 »

Her kommer enda et forslag til treningsprogram som jeg synes er bra. Eventuelt kan du kjøre det når du er ferdig med RYP.

http://treningsfysiolog.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

Hva du velger er egentlig ikke så viktig, så lenge du trener! De aller fleste ender opp med å trene et par ganger, før de slutter helt, eller så trener de bare innimellom. Ikke la det bli deg! Skal du bli større må du trene FLERE ganger, HVER eneste uke, nærmest uten pause. Men greier du det i noen måneder vil du se resultater og motivasjonen kommer av seg selv. Lykke til!


Tusen takk :) Føler jeg skal greie dette her :D

Du ga meg mye Motivasjon nå :D Takker:)
Loggført
Litengutt95
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil E-post
« Svar #19 på: 26/07 - 2012, 19:05:02 »

Hei sann :) Ferien snart over og begynne med treninga :)

Men lurte på sånn protein pulver og sånn? :) Hva burde man ta av sånt og hva funker bra for å gå fort opp i vekt :)

Håper noen har noen tips til hva man trenger av sånt :)
Loggført
Litengutt95
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil E-post
« Svar #20 på: 11/08 - 2012, 23:47:14 »

Hei sann :) Ferien snart over og begynne med treninga :)

Men lurte på sånn protein pulver og sånn? :) Hva burde man ta av sånt og hva funker bra for å gå fort opp i vekt :)

Håper noen har noen tips til hva man trenger av sånt :)


Bump . Ingen svar til dette? :)
Loggført
pleiboi84
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 54


Vis profil E-post
« Svar #21 på: 18/08 - 2012, 11:10:08 »

Hei sann :) Ferien snart over og begynne med treninga :)

Men lurte på sånn protein pulver og sånn? :) Hva burde man ta av sånt og hva funker bra for å gå fort opp i vekt :)

Håper noen har noen tips til hva man trenger av sånt :)

Du trenger i hvert fall 2 gram protein per kg kroppsvekt. I ditt tilfelle betyr det at du må få i deg minst 88 gram proteiner hver dag. Det kan du få ved å spise kyllingfilet, eggehviter, tunfisk, cottage cheese, kalkun osv. Hvis ikke du greier å få i deg nok proteiner gjennom den vanlige kosten så kan du supplere med en proteinshake. F.eks en hver morgen og en etter hver trening.

Greier du ikke å få i deg nok karbohydrater heller, noe som man ofte trenger etter trening, så kan du ta en gainer istedenfor en proteinshake etter trening. Gaineren inneholder både karb og protein.

Hvis du legger inn det du spiser på diett.no så vil du få en god oversikt over hvor mye du får i deg av de forskjellige næringsstoffene, og hvor mange kalorier du får i deg. For en person med din høyde, vekt og aktivitetsnivå ville jeg for å gå opp i vekt lagt meg på 2500 kcal daglig hvor kaloriene kommer fra 55% karb, 20% protein, 25% fett. Det vil si 125 gram proteiner daglig. Men dette er ingen fasit, du kan kanskje begynne med det og se hvordan det fungerer.

Ikke glem å trene også da! :)
Loggført
shabby
Beryktet
*****

Karma: +84
Innlegg: 799


Aspirerende bodybuilder


Vis profil E-post
« Svar #22 på: 18/08 - 2012, 13:10:11 »

Ikke tenk så mye på protein pulver o.l. Du er underernært og ditt fokus burde være på å spise mer totalt. Om shakes hjelper deg å presse ned mat så er det greit, men ikke legg så mye vekt på gram proteiner og karbo etc, bare spis mer.
Loggført

Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
Litengutt95
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 10


Vis profil E-post
« Svar #23 på: 06/09 - 2012, 21:55:04 »

Hei sann :) Ferien snart over og begynne med treninga :)

Men lurte på sånn protein pulver og sånn? :) Hva burde man ta av sånt og hva funker bra for å gå fort opp i vekt :)

Håper noen har noen tips til hva man trenger av sånt :)


Du trenger i hvert fall 2 gram protein per kg kroppsvekt. I ditt tilfelle betyr det at du må få i deg minst 88 gram proteiner hver dag. Det kan du få ved å spise kyllingfilet, eggehviter, tunfisk, cottage cheese, kalkun osv. Hvis ikke du greier å få i deg nok proteiner gjennom den vanlige kosten så kan du supplere med en proteinshake. F.eks en hver morgen og en etter hver trening.

Greier du ikke å få i deg nok karbohydrater heller, noe som man ofte trenger etter trening, så kan du ta en gainer istedenfor en proteinshake etter trening. Gaineren inneholder både karb og protein.

Hvis du legger inn det du spiser på diett.no så vil du få en god oversikt over hvor mye du får i deg av de forskjellige næringsstoffene, og hvor mange kalorier du får i deg. For en person med din høyde, vekt og aktivitetsnivå ville jeg for å gå opp i vekt lagt meg på 2500 kcal daglig hvor kaloriene kommer fra 55% karb, 20% protein, 25% fett. Det vil si 125 gram proteiner daglig. Men dette er ingen fasit, du kan kanskje begynne med det og se hvordan det fungerer.

Ikke glem å trene også da! :)

Takker for svar :) Legger ut min mat plan fremover så får noen se på det :)
Loggført
pleiboi84
Nytt medlem
*

Karma: +0
Innlegg: 54


Vis profil E-post
« Svar #24 på: 07/09 - 2012, 09:37:30 »

Det må du gjøre! :)
Loggført
Sider: 1 [2] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 2.0.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.278 sekunder med 21 spørringer.