Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Glad to be free, GOD is Free
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

NYTT ÅR, NYTT LIV? Start i det små og la sakte din
nye livsstil rotfeste seg. Så fort du er blitt vant med
treningen og de andre forsettene, så vil det være
enklere å følge opp.

De alle fleste bestemmer seg for å starte å trene i januar. Nyttårsforsetter og mange drømmer om det nye året kommer frem like sikkert som fettprosenten har steget den siste tiden. Det er nå motivasjonen er på topp, og det er nå du legger løpet for bedre kropp og helse i det kommende året.

I dagens samfunn lurer farene rundt hvert hjørne, og det eneste som det finnes mer av enn 'mirakel-slankekurer', er pølsemenyer.

Derfor har vi samlet de seks beste tipsene du trenger for både å oppnå resultater fort, samt beholde formen gjennom hele sommeren og helt til neste år.



 

MOTIVASJON: Det er selvsagt viktig med god
motivasjon, og den må du verne om. Og her er
første bud: Ikke tren for hardt. Det kan knekke
treningslysten og gleden på sikt.

1. Motivasjon
Allièr deg med treningsinteresserte venner, chat på nettforum og søk inspirasjon gjennom musikk og nettvideoer. Dette gjør at du følger opp lettere, blir dradd med, og føler at den nye livsstilen er en del av deg.

2. Riktig trening\
Hvis du trener feil blir du fort lei av øvelsene, ser ingen resultater og mest sannsynlig pådrar du deg skader/slitasje. Snakk med en venn som har trent lenge, bestill Personlig Trener eller les deg opp på nettet eller i magasiner. Men vær obs, mange som utgir seg for å ha peiling, kan faktisk gjøre ting verre. Sats på dem som selv ser bra ut og er utdannet innen fagfeltet.

3. Kosthold
Uten mat og drikke, duger helten ikke! Dette er mer realitet enn hva man skulle tro. Kosthold og riktig ernæring kan høres kjipt ut for mange, men er faktisk det aller viktigste på veien mot en sexy kropp og sterk fysikk. Og sunn mat trenger IKKE være kjedelig! Sjekk ut oppskrifter på nettet, lag kostholdsprogram med en veileder eller les næringstabeller for å finne det som er både sunt og godt. Selv pizza kan være sunt om du lager det riktig!

4.Variert trening
Mange trener kun vekter på helsestudio, eller trener kun kondisjon og utholdenhetstrening. Men for å få den flotte sommerkroppen du ønsker deg, må du faktisk variere. Start treningen med 10-15 minutter oppvarming, tren så en økt med anarob trening (vekter o.l.) før du avslutter med rundt 30 minutter løping i intervaller. Snakk gjerne med din Personlige Trener og du får et program som passer akkurat deg.

5. Kosttilskudd
Et sunt kosthold er viktig, men for en utøver som trener hardt og ønsker gode resultater er kosttilskudd et kjempepluss. Alle profesjonelle utøvere bruker kosttilskudd og det er en grunn til det. Med kosttilskudd får du i deg rette mengder med ernæring til de tidene du trenger det mest. Man får også mulighet for ekstra ernæring som man ikke får gjennom normal kost. Snakk med kostveileder eller personlig trener, eller rådfør deg med din nettbutikk for tips om hva akkurat DU bør bruke for å få bedre resultater.

6. Rutine!
Organiser hverdagen din i nye rutiner. Det er faktisk ikke så vanskelig som du skulle tro. Planlegg 5-8 måltider om dagen (bruk gjerne 'Måltidserstatter' som erstatning av et par av dem), legg av tid til trening og fortell de rundt deg om din nye livsstil. De fleste vil respektere valget ditt om å trene og leve sunt, og vise forståelse om du prioriterer dette. Kanskje du inspirerer noen til å gjøre det samtidig?

Artikkelen er hentet fra www.onlinemagasinet.no.

 

Del på Facebook



6 supertips for flott kropp Av Arne D. Skalmeraas