Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
For å kunne overleve må ein kunne le av seg sjølv, men ikkje so mykje at ein ler seg ihel.
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Les også Pia Marlens suksess i 2004

IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenNavn: Pia Marlèn Johnsen
Alder: 30
Høyde: 166 cm
Vekt:
Konkurranseform:
56 kg,
Offseason: 62 kg
Arbeid: Aerobic instruktør, Går skole, og satser videre som IFBB Figure Pro, Sertifisert Personlig Trener.
Webside: www.piamarlen.com

Mobiltype: Sony Ericsson k750i
Musikk: Liker det aller meste, men Heather Nova, Grant Lee Buffalo og God R`n&B er blant favorittene.
Favorittfilm: Be Cool og Sin City kanskje…
Drømmebil: Corvette Z05
Favoritt mat: Soft-is og vafler, meksikansk mat.
Favorittdrikke: Pepsi Max


 

IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenNår begynte du å trene?
Idrett har bestandig vært en stor del av livet mitt, og jeg har vært aktiv i mange forskjellige grener helt fra barnsben av. Jeg hadde styrketrening som fordypningsfag da jeg gikk Idrettslinja, og fattet stor interesse for det da. Og siden har jeg bare fortsatt, det er 8-9 år siden nå. Er også aerobic og spinning instruktør.

Hvordan begynte du å konkurrere i fitness?
En av grunnene til at jeg alltid har likt styrketreing så godt og fortsatt med det, er at jeg bestandig har hatt stor framgang. Det har vært motiverende å både kunne se og føle resultatene av treningen. Som veldig mange andre beundret jeg resultatene til de kjente fitness profilene, og mitt kroppsideal har bestandig vært en atletisk og sunn kropp. Jeg hadde trent styrke i flere år da jeg begynte å trene på Kaliber Gym i Trondheim. Der hadde de et etablert miljø med flere konkurranseutøvere. De hadde kompetansen til at jeg kunne ta steget videre fra bare trening, til å satse seriøst mot å konkurrere. Å få hjelp og veiledning av dyktige personer som Gunnar S. Jacobsen (Daglig leder på Kaliber Gym, og Temsjef) og Edmund Johansen var helt avgjørende for meg. Hadde det ikke vært for den støtten jeg fikk derifra, hadde jeg aldri kommet så lang som jeg har gjort i dag.

IFBB Figure Pro Pia Marlen Johnsen


Hva motiverer deg til å trene?
IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenKonkurransene er en veldig stor motivasjonsfaktor for meg. Å stadig jobbe for å bli enda bedre, og få bedre resultater. Konkurransene er en måte å måle resultatet av de timene man har lagt ned i gymmet på. Å sette seg nye mål å jobbe for. Det er så utrolig morsomt og tilfredsstillende når det går bra. Høydepunktene i min fitnesskarriere er uten tvil da jeg fikk 4. plass i VM, 1.plass i NM og da jeg fikk proff kort. Når jeg når målsetningene mine så driver det meg til å prøve å strekke meg enda høyere.

 

 


Føler meg veldig heldig som har fått muligheten til å satse på fitnessen, og gjøre det jeg liker aller best!


IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenHar du noen treningstips til en nybegynner?
Når man begynner å trene styrke er det veldig viktig å ha kontinuitet i treningen for å se resultater. Man må gjøre trening og sunt kosthold til en prioritet. Det hjelper lite om treninga blir skjøvet til siden og utsatt. Prøv å holde en rutine. Det er viktig at man får hjelp til å sette opp et fornuftig og hensiktsmessig treningsprogram som man følger. Få noen til å gå gjennom programmet med deg, og lære deg riktig teknikk på alle øvelsene. Dette er alfa omega. Ikke vær redd for å spørre om du er usikker. En vanlig feil er ofte gal teknikk, eller at man trener med altfor lette, eller tunge vekter. Fokuser på teknikken, og bruk så tunge vekter som du klarer, uten at du ”jukser”.

 

IFBB Figure Pro Pia Marlen Johnsen

Det er også en stor fordel om man leser om trening og kosthold, og prøver å lære seg mest mulig om dette. Man blir aldri utlært.
Det er også dumt å ødelegge all treningen ved å spise dårlig..

Prøv å få spist sunne måltider hver 3 time i løpet av dagen. Er du usikker på hva du skal spise og hva som er sunt, så synes jeg at Fedon Lindberg har mye fornuftig å si, du finner også mye lærerikt her på Iform`s sider om kosthold. Les og lær!


IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenHva spiser du?
Jeg velger matvarer utifra Blodtype dietten. Etter å ha vært så utrolig mye på diett, så har jeg hatt sjansen til å eksperimentere med hva som fungerer best for meg. Jeg føler meg mye kvikkere og bedre i kroppen når jeg er nøye med hvilken mat jeg spiser, og ikke bare fokuserer på kcal inntak og energifordeling.

Min diett består for det meste av all slags fisk og litt kylling, soyaprotein, brokkoli, linser, havregryn, peanøtter og mandler, litt ananas, spaghetti og pasta. Tidligere har jeg gått veldig lavt på karbohydratene, men nå når jeg har forandret på dette, føler jeg at kvaliteten på treningen blir bedre, samt at jeg har mer energi. Jeg spiser fra hver 2. til hver 3. time.
Spiser egentlig stort sett ganske bra hele året.


Bruker du kosttilskudd, ev. hvilke ?

Jeg bruker proteintilskudd, ZMA, glutamin, pyruvate, og vitamin/mineral tilskudd.


IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenHvordan trener du?

Akkurat nå trener jeg et program som har 3 dager med trening, 1 dag fri, 3 dager trening, 1 dag fri….osv. På denne måten får jeg kjørt igjennom kroppen 2 ganger pr uke.

(Trener 6 arbeids-sett pr muskel)
Dag 1: Lår
Dag 2: Bryst og Armer
Dag 3: Rygg og skuldre
Dag 4: Fri
Dag 5: Samme som dag 1
Dag 6: Samme som dag 2
Dag 7: Samme som dag 3

I tillegg kommer cardio, mage og legger.
Trener tyngre og mer intensivt på mine prioriterings områder, og lettere ”vedlikeholds-trening” på de musklene jeg ikke vil bygge mer på. F.eks skuldrene..  Fokuserer på helhet og symmetri.


Framtidige konkurranser?
Planlegger å stille våren 2006. Konkurranse oversiktene er ikke lagt ut enda, så hvilke det blir, er enda ikke bestemt. Følg med på hjemmesiden min for oppdateringer: www.piamarlen.com



Mitt mål er å fortsette å stille som proff, og selvfølgelig gjøre det best mulig, og kunne nå helt opp i toppen. Jeg skal også fortsette å utdanne meg, har veldig lyst til å bli tannlege.


IFBB Figure Pro Pia Marlen JohnsenIFBB Figure Pro Pia Marlen Johnsen

Beskriv deg selv med 5 ord:
Impulsiv, tålmodig, egenrådig, intelligent og snill

Emneord: Pia Marlen Johnsen  fitness  fitnessproff  
Del på Facebook



Pia Marlen Johnsen Av Geir Tverdal
3 siste fra ekspertene
Røyk + trening = dårligere effekt?
trening og graviditet, noen tips?
Overbelastning i kne?

5 siste innlegg i forumet
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?
Sv: Den mest sexy idretten!
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker

Profiler (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten