Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Gud gir GOD lagånd, alle blir som ÈN
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Det er mulig å bruke tynntarmen til å hamstre og lagre kalorier i form av det vi kan kalle en ”ernæringsgrøt”. Bjørnenes lagring i tynntarmen gjør at den kan slutte å spise og likevel ikke bli sulten. Om våren er underhudsfettet hos bjørnen også i stor grad borte, og dermed viser bjørnen oss hvordan slanking utføres på beste måte. Hvilket fører oss til neste punkt:

 

Bjørnen lagrer karbohydrater for harde livet på høsten før den slenger seg på hiet for vinteren. Når den så vakler fram til vårsola, har den betydelige mindre mengder muskler. Instinktivt øker den proteininnholdet og mengden i kosten sin i det man må kunne kalle dramatisk stor grad. Bjørnen finner proteintilskuddet sitt i maurtuer. Instinktivt vet bjørnen at den trenger mye proteiner for å få på plass muskelmasse og styrke i labbene.

 

Proteinbehov ved slanking

For å være sterk som en bjørn lagrer altså bamsefar kalorier før vinterens slankeperiode (slankeklinikken Hiet). Dette bevarer bjørnens positive overskudd. Men overskuddet av energi fører også til at kroppen i langt mindre og tregere grad bryter ned muskler til energi. Hadde bjørnen ikke hatt ekstrakaloriene, ville den drastiske matreduksjonen medført det samme som skjer hos mennesker når de slanker seg:

 

1.     Det oppstår sult.

2.     Overskuddet forsvinner fra kroppen.

3.     Protein og muskler blir energikilde

 


Idrettsutøvere og kroppsbyggere som slanker seg, eller deffer som de ofte kaller det innen bygging/fitness, reduserer bevisst kaloriinntaket slik at kroppen bruker mer kalorier enn den får inn igjen gjennom maten. Kroppen slår øyeblikkelig alarm i det den merker kalorimangel. Varselet er sult. En negativ følelse som går fra et vagt ubehag til nærmest uutholdelig smerte i løpet av ikke så altfor lenge.

 

TEDDY BLUE BEAR: Leke
bamse med ny mening.  
Sult sender det meste av organismen ned i kjelleren. Treningen virker ikke lenger oppbyggende, og overskuddet tappes ganske fort ut av musklene. Styrke daler, humøret synker, og energien går kanskje helt til bunns, om det mangler mange nok kalorier. Det sier segs elv at dette her ikke er noe bra for muskelmassen i det hele tatt.

 

Når kroppen mangler kalorier ved vanlig slanking, kall det gjerne sult-slanking, så er det først og fremst karbohydrater den prioriterer som viktigst. Karbohydratene er energien til drivkraft. Logikken er enkel. Hva skal du med en motor (proteinet), hvis du ikke har drivstoff sånn at den går? I forhold til overlevelse er det altså viktigere å holde deg gående, enn at motoren skal være på topp og gå med full kraft på sitt beste. Til og med ravende vingling er hakket bedre enn å bli liggende dønn stille, hvis du er nødt til å lete og finne mat.

 

Det du spiser av proteiner i sultfase, sluker kroppen rått og konverterer til karbohydrat. På deff havner du dermed i en situasjon der proteinen du spiser, ikke lenger i samma grad går til muskelmassen. Dette viser at karbohydratene er svært viktige under slanking, for å bespare proteinet du inntar. På den andre siden så må du jo redusere kaloriinntaket, ellers blir det jo ikke noen nedgang i underhudsfettet. Så hva gjør du?

 

Du bruker oppskriften som bjørnen instinktivt har brukt i mange tusen herrens år: Du lagrer karbohydrater i forkanten av slankingen din. Denne metodikken er utprøvd av undertegnede og den fungerer utmerket godt. Etter lagringen kutter du ned på kaloriinntaket til rundt 1000 kalorier under det du vanligvis spiser i løpet av en dag. Og dermed er reduksjonen av underhudsfett i gang. Men kalorioverskuddet (lageret i

 
tynntarmen) gir kroppen supplerende energi, og dermed oppstår det ikke sult, ikke redusert overskudd, ikke redusert treningseffekt, og dermed: Ingen nedbrytning av styrke og muskelmasse.

 

Slankeopplegget som er basert på tynntarmens lagringsfunksjon, kan du bestille på trim.no. Slankeopplegget heter PLUSS. Det bærer navnet primært fordi dette bokstavelig talt er pluss-slanking der du forblir positiv i kroppen fordi overskuddet forblir på topp i musklene.

 

Slankeopplegget PLUSS gjør altså at du kan konsentrere deg om inntaket av proteiner og aminosyrer under slankingen din, og være sikker på at byggematerialet virkelig går rett til musklene. Med overskuddet og byggeprosessen intakt på topp under slankingen, vil du her kunne bygge maksimalt med styrke og muskler mens du slanker deg! Ikke engang en slagbjørn slår den. Tvert i mot. Han bruker det som den naturligste ting i verden.

Del på Facebook



3 siste fra ekspertene
Slankeprogram kombinert med trimporgram
Kneoperert skal sitte 2 mnd.i rullestol, alternativ trening?
Fører røyk-kutt til økt matlyst? Hva kan jeg evt. gjøre?

5 siste innlegg i forumet
Proteinbites
Kosthold og trening
Sv: Moderatorer
Sv: Moderatorer
Moderatorer

Se også kategorienene kosthold og kosttilskudd.

Forbrenning på topp med slankeopplegget PLUSS
Effektivt slankeopplegg som gjør at du ikke blir sulten når du slanker deg.  Du mister heller ikke overskuddet i kroppen, og du kan trene som normalt med  full framgang. Dette slankeopplegget tærer ikke på kroppen. Du kan med PLUSS  slanke deg med forbrenningen på topp hele tiden.

Se også multimedia presentasjon (powerpoint).

Bestill PLUSS her

Slanking (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten