Hukommelsen på topp

Koffein er kanskje mer enn venn enn vi har trodd, for de positive effektene viser seg å være betydelige, mens "bivirkningene" for mange synes å ikke være til stede.
At kaffe er bra for hukommelsens skyld, viser en undersøkelse fra Østerrike. Forskere fra medisinske universitet i Innsbruck har funnet at koffein som finnes i kaffe, te, sjokolade og andre drikker, stimulerer området i hjernen som styrer korttidshukommelsen.
Femten menn (26 - 47 år gamle), deltok i studiet. Etter å ha inntatt og konsumert hundre milligram koffein, viste målingene økt hjerneaktivitet i området som styrer hukommelsen. Alle mennene fikk kortere reaksjonstid etter å ha inntatt koffein.
Del på Facebook
5 siste innlegg i forumet
Sv: Opp i masse, men trener mye kampsport
MFT28 - Greg Plitt
Tips på mitt nye program
Opp i masse, men trener mye kampsport
Sv: rygg/bi økt tilbakemelding
Se også kategoriene Kosttilskudd og Kosthold.