Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
String Theory is MATRIX, and it`s Amazing Tricks
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Oppvarming har sin hovesaklige hensikt i å forebygge skader og øke prestasjonsevnen.

Ved å varme opp øker en kroppens temperatur, noe som gjør at muskulaturen blir mer tøyelig; dette forebygger strekkskader. Oppvarming forebygger ikke overtrening og senebetennelser. Oppvarmingen fører også til skjerpet bevissthet og konsentrasjon, som er med på å øke den mentale ytelsen som igjen er med på å øke prestasjonsevnen.

Oppvarmingen bør være aktiv, at man varmer opp ved å bruke musklene, og bør innledes forsiktig og gradvis, så etterhvert økes tempo, etterfulgt av lette tøyinger; hvor mye og hvor lang oppvarmingen er, er avhengig av hvilken form en er i, og hva den etterfølgende aktiviteten er. I konkurransesammenheng er oppvarmingen også en del av den mentale forberedelsen. Del på Facebook



Av John Gunnar Oppheim
Publisert 2001-02-02 20:47:44
3 siste fra ekspertene
Få eller mange sett, trene hardt 2 ganger i uka?
Trimsykkel/Ellipsemaskin?
Legghinnebetnnelse

5 siste innlegg i forumet
Proteinbites
Kosthold og trening
Sv: Moderatorer
Sv: Moderatorer
Moderatorer

Fakta om trening
Introduksjon
Oppvarming
Trening av utholdenhet
Trening av styrke
Trening av hurtighet
Trening av tyøelighet
Trening av teknikk
Trening av koordinasjon
Formtopping
Tilpassing ved trening
Treningsplanlegging
Føle på kroppen

Kontrollere trening:
Telle gjentagelser
Måle tid
Pulsmåling
Treningsdagbok

Trening (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten