Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Ein jævel ved ditt bord, kan bli eit helvete på jord
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Bindevevet og skader og belastningsskader: HVILETID.
Bindevevet vil ved smertefri hvile maksimalt trenge syv dager hvile før det er helt uthvilt.

Bindevevet vil bare kunne være med på økningen opptil den første uken. Deretter vil toppen være nådd og den videre hvilen, inaktiviteten, vil medføre at bindevevet begynner å tape sin styrke og utholdenhet (slitestyrke = bindevevet er musklenes tauverk og kraftoverføringsstag).

Lange hvileperioder er derfor ikke tilrådelig. Når man påbegynner treningen igjen etter et lant opphold fra overtrening, vil ikke bindevevet være sterkt nok til å ta fatt på den tidligere vante treningsmengden. Det vil raskt kunne oppstå treningsverk, sårhet, stivhet, ømhet og belastningsskader. Det er derfor viktig at fysisk aktivitet trappes opp forsiktig og gradvis.

Inntil 2 uker fri er å regne som trygt og problemfritt. Treningen kan her som regel startes opp igjen på vant nivå og tilpasses og tåles igjen.

Del på Facebook



3 siste fra ekspertene
Farlig melk?
Trener for mye og for hardt?
TIL POLITIHØYSKOLEN: Hvordan klare flere chins, og reps på 60 i benken?

5 siste innlegg i forumet
Moderatorer
Hvilken pronasjon har jeg?
Sv: Skulderskade
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?

Fakta om trening
Introduksjon
Oppvarming
Trening av utholdenhet
Trening av styrke
Trening av hurtighet
Trening av tyøelighet
Trening av teknikk
Trening av koordinasjon
Formtopping
Tilpassing ved trening
Treningsplanlegging
Føle på kroppen

Kontrollere trening:
Telle gjentagelser
Måle tid
Pulsmåling
Treningsdagbok

Trening (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten