Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Staten gje gass, må ha meir på lass, å besta må daue in på dass,Love starts Hearts, One day piece shall be forever, You shall rest in the Glory of God, The regrets shall turn to good forgets, Words as sharp as a harpe, You can`t fake the shape, I have seen Thirteen, 2 go: Herligheten og seksualiteten, Heller lignelser enn betingelser, The Light is Right, the dark is wrong, We are on the same side, you and I, You shall see justice fulfilled, Evil and good creates light, Sane and pain, inside your brain, I see you and I se bravery!, The evil`s a cruel crew, Beautiful arts of hearts, Ein krig, the fatigue, Art, in the range of strange, Drugs and the riddle of the needle, When a good feeling must go, yes turns to no, All For The White City And The Pure Rainbow, Angelland, where you shall se White`s upright, Praise the space between devils and me, You can rest in peace, but not in trouble, In loss of the truth, the fake becomes real, There`se an Angel in the bee, to be, one day set free, No falls or stalls of the Right`s White, Every man it can break, not a soul can it take, Hatets innhold er ondskapens ånd
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

VITAMINER & MINERALER: Dette er viktige
indegrienser for enhver atlet som søker optimale
resultater.
Det viktigste er at vi under trening trenger mer næringsstoffer av alle typer. Mangel på vitaminer, mineraler og aminosyrer kan føre til at vi ikke reparerer kroppen godt nok etter trening. Det vil kunne gjøre oss mer utsatt for skader og det vil også ha betydning for hvor god ytelse vi vil kunne få. Hvor viktig dette er kan illustreres av en uttalelse fra Dr. Michael Colgan, en amerikansk trener med ansvaret for en rekke OL vinnere. Han sier at han aldri har testet en toppidrettsutøver med et vanlig sunt kosthold, som ikke har tildels store mangler på vitaminer og mineraler. Det har betydning for ytelsen. Det er her viktig å være klar over at disse stoffene ikke gjør annet enn å sikre at du kan nå ditt potensial, det er altså ingen mulighet for at de skal gi noen dopingeffekt med unormale ytelser for deg som trener.

Det andre området, som etter min mening er vel så viktig, er den hormonelle balansen i kroppen. All trening er nedbrytende, men hvis vi har nødvendig energi og råmaterialer i kroppen, bygges vi opp til et litt høyere nivå etter treningen. Det er denne effekten som gjør oss bedre . Nr vi skal bygge opp kroppen er vi avhengig av de næringsstoffene som var omtalt over, men også hormoner. De fleste har hørt om anabole steroider og at de skal bygge muskler. De viktigste byggende hormonene i kroppen er testosteron og veksthormon. De er ansvarlige for den anabole effekten på muskler og sener, dvs bygging og reparasjon.

Den hormonelle kontrollen styres av det du spiser. I dette bildet ser det ut til at insulin kan spille en negativ rolle. Insulin er det hormonet som blant annet er med på å justere ned blodsukkeret etter et måltid. Det er imidlertid en del som tyder på at insulin kan redusere mengden og virkningen til noen hormoner som trengs for å reparere og bygge. Derfor er det flere og flere som er tvilende til det ensidige fokus på et høyt karboinntak i forbindelse med trening. Selv har jeg erfaring med utøvere av utholdenhetsutøvere som har hatt stor glede av å trene med begrenset karboinntak. Foreløpig kan jeg ikke si noe annet enn at det går an å eksperimentere med dette på egen hånd, men man skal være klar over at det tar tid å snu kroppen. Regn noen måneder før du bedømmer virkningen.

Så mine råd til som trener er:

Det er viktig å huske på at vi er forskjellige. Lær deg til å lytte til kroppen. Du har fasiten og vil med trening føle hva som er riktig for deg.

Artikkelen er hentet fra Frimm.no

Del på Facebook



Riktig kosthold for utholdenhet og styrke Av Ernæringsterapeut Jens Veiersted
3 siste fra ekspertene
1RM, hva skjer?
Øker proteinpulver kolestrolet?
Vil trene biceps og bryst mer enn det andre!

5 siste innlegg i forumet
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?
Sv: Den mest sexy idretten!
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker

Faktaarikler om kosthold:
Kalorier
Kaloriforbruk ved ulike aktiviteter
Protein
Karbohydrat
Fett
Vitaminer og mineraler
Væske
Manipulering av kostholdet
Glykemisk indeks
Vektøking
Vektreduksjon
Næringstabell
Komponer dine måltider

Se også kategorien Kosttilskudd.

Kosthold (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten