Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Folk med dolk som tolk
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Amerikanske forskere ved Boston University fremstilte mus som hadde et gen som ga dem muskler lik de som dannes ved vekttrening.

 

Når genet ikke var virksomt ble musene fete og utviklet leverproblemer.

Når genet var aktivt ble fett forbrent. I tillegg forsvant leverproblemene og det sluttet å være resistent mot insulin, en tilstand som kan lede til diabetes type II.

Dette til tross for at musene fortsatte å spise en diett med høye nivåer av fett og sukker og ikke økte den fysiske aktiviteten.

 

Musene ble modifisert til å utvikler type II muskelfibre, en type muskelfibre som stimuleres til vekst ved vekttrening. Dette er ulikt muskelfibrene (type I) som utvikles ved utholdenhetstrening.

 

Type II muskelfibre ser ut til å kunne være viktig i å kontrollere metabolismen i hele kroppen. Om man har mye av disse type II fibrene vil man , uavhengig av aktivitetsnivå, fremdeles forbrenne mye energi.

 

Om dette er tilfelle også på mennesker så vil dette kunne påvirke spesielt eldre mennesker som har problemer med utholdenhetstrening. Det vil også kunne være svært tilfredsstillende idet effektene av styrketrening kommer raskt.

Del på Facebook



Å løfte vekter er like bra som å jogge. Av Stig Berthelsen
3 siste fra ekspertene
Personlig trener: Hvordan kan jeg motivere?
Bør jeg slanke først, bygge etterpå?
hvordan danne store armer av lange smale?

5 siste innlegg i forumet
Skulderskade
Sv: Hvilket proteinpulver synes dere smaker best/verst?
Sv: Den mest sexy idretten!
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker

Fakta om trening
Introduksjon
Oppvarming
Trening av utholdenhet
Trening av styrke
Trening av hurtighet
Trening av tyøelighet
Trening av teknikk
Trening av koordinasjon
Formtopping
Tilpassing ved trening
Treningsplanlegging
Føle på kroppen

Kontrollere trening:
Telle gjentagelser
Måle tid
Pulsmåling
Treningsdagbok

Trening (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten