Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Hardt kvestet er hardt testet
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

GÅING: Dette er en ypperlig treningsform, og den
kan også meget vel brukes til å øke kroppens
fettforbrenning.
Spørsmål:
Jeg har hørt at å gå 1 time før du spiser frokost om morgenen er bra for å forbrenne fett siden man ikke har spist noe på lenge. Men skal man da spise noe før man gjør dette? Fordi jeg har også hørt at man skal ta noen proteiner eller lignende for at man ikke skal ta av muskelmassen.

Svar:
Grunnen til at en slik formulering er framsatt, er at den bunner i den sannheten at ethvert måltid bremser ned kroppens forbruk av kroppsfett som energikilde. Hvis du ikke spiser, så er kroppen nødt til å ta kaloriene fra underhudsfettet. Hvis du spiser, så tar kroppen kaloriene fra det du spiser.

Om morgenen vil mange mennesker ha sult da de har ligget mange timer om natten uten å ha tatt til seg mat. Blodsukkeret kan derfor være lavt om morgenen med tilhørende energimangel. Fysisk aktivitet vil her bety at kroppen må ta i bruk underhudsfettet sitt. En stor frokost gjør som nevnt at kroppen bruker frokosten og ikke underhudsfettet til energikilde.

Spiser du rikelig før du legger deg, så er du ikke sulten om morgenen. Da kan det godt være at du om morgenen fortsatt tærer på måltidet fra kvelden i forveien. Det er altså ikke noe selvsagt "vindu" om morgenen, det er kun snakk om at man oppfatter ekstra stor forbrenning om morgenen fordi man da har vært uten mat i mange timer.

Del på Facebook



Forbrenningen best om morgenen før frokost? Av John Gunnar Oppheim
3 siste fra ekspertene
Gikk opp i vekt igjen etter Grethe Rhode-kurs. Hva skal jeg gjøre?
Hvorfor større lår?
Maks o2 opptak

5 siste innlegg i forumet
Sitter fast! Vil få bort magefettet.. Trenger hjelp..
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Dopinglisten, kosttilskudd

Fakta om trening
Introduksjon
Oppvarming
Trening av utholdenhet
Trening av styrke
Trening av hurtighet
Trening av tyøelighet
Trening av teknikk
Trening av koordinasjon
Formtopping
Tilpassing ved trening
Treningsplanlegging
Føle på kroppen

Kontrollere trening:
Telle gjentagelser
Måle tid
Pulsmåling
Treningsdagbok

Trening (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten