Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Du er nødt til å lide før handa får kvile
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

BYGG DEG OPP: Med riktig valg av treningstype og
riktig trening, kan du nå dine mål.
Spørsmål:
Jeg er ei jente på 24 år som ønsker å gå ned noen kilo. Er 168 cm høy og veier nå 70 kg. Målet er 60 kg.

Har trent på Sats en tid, men føler det blir bare tull... Så mitt spørsmål er; hvilke timer er mest effektive mtp fettforbrenning?? Er veldig glad i aerobic o.l, og unngår helst de aller tyngste timene da kondisen ikke akkurat er på topp :( Er dette bare å lure meg selv, eller er det greit om man ikke kjenner blodsmaken??
Vet at kombinasjonen styrketrening og kondisjonstrening er bra, men når er det lurt å trene styrke? Før eller etter timen (aerobic o.l)? Og hvilke øvelser?

Når det gjelder kosthold orker jeg ikke noe fedon-opplegg, men har tro på normal norsk kost med grovt brød, proteiner osv.. Er dette riktig?

 

 

Svar:
Hvis du vil ned i vekt på best mulig måte, så anbefaler deg virkelig at du tar en kikk på heftet og opplegget trim.no har for slanking. Det heter PLUSS og du finner det på kategorien "Programmer & hefter". Med PLUSS kan du slanke deg med maks.hastighet uten at det oppstår sult i det hele tatt. Overskuddet ditt reduseres ikke, du kan trene samtidig med full framgang, og forbrenningen din vil ikke reduseres et eneste hakk selv om du skulle slanke deg sammenhengdende i månedsvis. Opplegget gir deg et 100% sunt og trygt alternativ til vanlige slankemetoder som i motsetning betyr at du blir sulten, slapp, sliten, redusert og med redusert immunforsvar, tålbarhet osv. PLUSS er slanking på PLUSS-siden!

De beste treningsaktivitetene for å oppnå et størst mulig forbruk av kalorier, er aerobe aktiviteter som gåing og jogging, sykling og svømming, gjerne en kombinasjon av disse.

Det gjelder at du holder på med aktiviteter der du kan holde det gående i timesvis. HVis du løper alt du orker, så klarer du kanskje 10 minutter før du er totalt utblåst og sprengt. På ti minutter forbrenner du kanskje 200 kalorier. And that`s it. HVis du derimot reiser på fjelltur og går i et normalt og moderat rolig tempo i 4 timer, så kan dette lett komme opp i 1300 kalorier. Det sier vel det meste om forholdet mellom langvarig rolig trening, og svært intens og voldsom hard trening. Dette er du selv inne på, når du sier at den manglende kondisen gir deg et manglende utbytte av treningen på SATS. I det minste så er SATS svært effektive på å slanke lommeboka di kanskje :-) Et par gode sko er langt mer effektivt enn SATS. Naturen ligger der ute og venter som verdens vakreste gym. Luftingsanleggene, klimaanleggende og air conditions er sålangt på norske fjellstier hel upåklagelig.

Del på Facebook



Hvordan trene for å bli slank? Av John Gunnar Oppheim